rikkie schreef:Als de clubman uitgekomen is ,zijn er die overgeschakeld zijn en een deel nieuwe klanten
Als ik het nu bekijk is al 50% van de overgeschakelde terug naar hun oude liefde nl de hatch
Dat lijkt me wel een beetje met het haar getrokken (en da ligt gevoelig!!

)
Ik weet ook niet waarop je je baseert?
Wat het uitbrengen van nieuwe modellen betreft...
Ik denk net dat het het motto van MINI is om iedereen zijn "eigen" MINI te laten creëren. Lijsten met opties en combinatiemogelijkheden. Slechts 1 op de "X" honderdduizend (heb het cijfer eens ergens gelezen maar weet het niet meer) MINI's zou identiek van de band rollen. Dat is nu net een heel sterk punt van het merk! Het uitbrengen van verschillende modellen zal er nu net voor zorgen dat nog meer mensen hun gading gaan vinden (zoals staffe ook al zei). En dat zal MINI (en ons onrechtstreeks ook) alleen maar heel sterk ten goede komen.
Vergeet trouwens niet dat we nog steeds in één van de zwaarste economische crisissen uit de wereldgeschiedenis zitten!
Het feit dat BMW nu al zegt dat ze in modellen investeert die pas binnen enkele jaren op de markt zullen verschijnen geeft nog maar eens hun engagement aan op middenlange termijn. Dit terwijl bij andere merken het water aan de lippen staat. Sommige merken stoppen zelfs de productie van modellen of schrappen de productie van zustermerken (Buell, Hummer,....) Laat ons dus BMW even op onze blote knieën bedanken, want MINI zit in een "prime" segment (heel dure kleine stadswagentjes)waar nog wel eens hele zware klappen zouden kunnen vallen. De recessie is nog lang niet overwonnen (wat de Paul D'hoore ook moge beweren

)
Bovendien kunnen we alleen maar toejuichen dat MINI nu in staat zal zijn om nog rendabeler te gaan werken (laat dus BMW er elke laatste centiem uitwringen)
Gebruik van zelfde platform, onderdelen, motoren, ed op verschillende modellen maakt dat de marges groter zullen worden. Hierdoor zal men ook sneller geneigd zijn om nieuwe onderdelen, motoren ed te ontwikkelen aangezien de winstgevendheid wordt opgetrokken. Of moeten we verkiezen om 40 jaar met bijna identiek dezelfde (soms heel slechte) onderdelen bediend te worden zoals de classic.
Ik zou de voorruitgang toch niet aan ons laten voorbijgaan!
