Ik heb een groot deel van mijn muziekcollectie omgezet op mp3 en op cdr's gebrand. De nieuwe Boost radio leest cdr's en cdrw's met mp3's, geen enkel probleem.
Ik zou nu graag willen weten als de 2005's Boost's ook dvd's met mp3's kunnnen lezen. Op een dvd kan 4,7 Gig op, wat dus zoveel is als ongeveer 7 cdr's, met mp3's (aan 192 Kbits). Zelf heb ik echter (nog) geen dvd writer...
Weet iemand, of heeft iemand al geprobeerd als de 2005' Boost's ook dvd's met mp3's lezen ?
Radio Boost '05 en DVD
Blade schreef:zal niet gaan denk ik, die boost zal geen dvd's kunnen lezen vrees ik . . .
Ik ga binnenkort eens de test doen Blade. Als ik nog eens in Limburg bij mijn broer geraak... Die heeft DVD's liggen met mp3's op. Het zou ook een verschil kunnen maken als de DVD's na het branden afgesloten worden of niet. Sommige radio's zouden enkel DVD's of CDR's kunnen lezen die afgesloten zijn. Mijn CDR's en CDRW's heb ik tot nu toe allemaal afgesloten. Binnenkort eens een CDRW proberen die niet afgesloten is.
We zullen het eens testen binnenkort

Inderdaad dat gaat normaal nooit lukken.
De lezing van ne DVD is veel preciezer dan die van een CD. Beiden werken op dezelfde manier, met putjes en bulten. De afstand tussen die putjes en bulten bepaald nu net de I/O formaties en bij een DVD zijn die afstanden veel kleiner. Er is dan ook een veel preciezere lezing nodig en een CD-speler kan dat niet lezen. (820 vs 400 nanometer)
DVD-spelers kunnen dus wel CD's lezen, maar niet omgekeerd.
MODjo
De lezing van ne DVD is veel preciezer dan die van een CD. Beiden werken op dezelfde manier, met putjes en bulten. De afstand tussen die putjes en bulten bepaald nu net de I/O formaties en bij een DVD zijn die afstanden veel kleiner. Er is dan ook een veel preciezere lezing nodig en een CD-speler kan dat niet lezen. (820 vs 400 nanometer)
DVD-spelers kunnen dus wel CD's lezen, maar niet omgekeerd.
MODjo