Mini & iPod

alles over interieur en audio
Gebruikersavatar
Alex
MINI Driver
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 Feb 2006

Mini & iPod

Berichtdoor Alex » Ma Feb 20, 2006 17:42

Om met de deur in huis te vallen; ik had voor m'n vriendin haar verjaardag graag een iPod Nano gekocht, aangezien ik al van hier en daar gehoord heb dat zo'n ding aangesloten kan worden op de radio ?

Ik ben van plan om dit weekend eens langs te lopen bij de dealer voor wat meer info, maar tot dan is alle info die jullie hebben alvast meer dan welkom :)

Welke stukken heb je precies nodig ?
Kunnen kabels weggewerkt worden ?
Wat bedraagt het kostenplaatje ongeveer ?

Alvast bedankt voor alle informatie die jullie hebben ;)


[Indien hier al een soortgelijk topic over zou bestaan ... m'n excuses; ik heb niks gevonden met de zoekmachine !]

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Di Feb 21, 2006 9:16

kabeltjes kunnen weggewerkt worden, je hebt gewoon een kit nodig ( 100?), of als je een handige harry bent dan kan je zelf een kit maken.

zie in tips& trucs

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Di Feb 21, 2006 9:51

Dag Alex,

Goeie handleidingen om die aux-kabel te installeren vind je bvb. HIER of HIER

Ook op Mini2.be is er ooit al een eigen TOPIC over geweest.

Lectuur genoeg dus :wink:

Gebruikersavatar
Alex
MINI Driver
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 Feb 2006

Berichtdoor Alex » Di Feb 21, 2006 15:11

Thx mannen ;)

'k Zal in't weekend eens tot bij Cocquyt gaan kijken, want zelf zo'n ding maken lijkt me niet aangewezen :grin:

Gebruikersavatar
MODjo
MINI Driver
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 Jun 2004
Locatie: Leuven

Berichtdoor MODjo » Di Feb 21, 2006 17:39

Alex,

Ik ben ook absoluut gene techneut, maar dit is echt niet moeilijk hoor.
Met een minimum aan handigheid en wat gezond verstand lukt het wel :grin:

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Wo Feb 22, 2006 0:10

ik heb op mijn vrouwtje haar poeperke ook een i pod link genomen..alleen heb ik nog geen i pod :roll: Welk type raden jullie me aan, zou ik echt gaan voor zo veel mogelijk..of zie je dan door het bos de bomen niet meer??m.a.w. gebruik je in de praktijk zoveel geheugen?

Gebruikersavatar
Beachboyke69
MINI Freak
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 Feb 2006
Locatie: Gent

Berichtdoor Beachboyke69 » Wo Feb 22, 2006 11:11

welk type ipod... wel zowieso heb je er een hele boel verschillende.. hangt af van de groote van de harde schijf.. 2 gb/4gb/ 20gb/30gb/60gb...
dan heb je de nano (klein en smal zonder schermke) 2 of 4 gb
of de ipod video 30 gb.. dacht da da rond de 300 euro kost...
aan u de keuze.. beste is da ge keer gaat gaan zien in de fnac of dixons of iets dergelijks...
:grin:


groeten...

Gebruikersavatar
Alex
MINI Driver
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 Feb 2006

Berichtdoor Alex » Wo Feb 22, 2006 11:35

wannes schreef:ik heb op mijn vrouwtje haar poeperke ook een i pod link genomen..alleen heb ik nog geen i pod :roll: Welk type raden jullie me aan, zou ik echt gaan voor zo veel mogelijk..of zie je dan door het bos de bomen niet meer??m.a.w. gebruik je in de praktijk zoveel geheugen?


Ha, wannes zit hier ook :grin:

Ikzelf heb momenteel, net als mijn vriendin, een iPod Shuffle met 1GB. Dit volstaat voor 250 nummers ...

Ik ben van plan om haar een Nano met 4GB te kopen, da's voor zo'n 1000 nummers en dat lijkt me persoonlijk al m??r dan genoeg.

't hangt er ook een beetje van af hoe je het ding wilt gebruiken h?; als het enkel maar moet dienen om muziek af te spelen kom je met 4 GB z?ker toe (nu met 1 GB heb ik persoonlijk al genoeg), maar als je het als puur opslagmedium wilt gebruiken; is 't grootste natuurlijk het beste ;)

Persoonlijk zou ik gaan voor een Nano, da's nu naar mijn mening deze met de beste verhouding grootte-opslagcapaciteit. Ze bestaan in wit of zwart, en in 2 of 4 GB ;) Vanaf een 200? dacht ik ...

Gebruikersavatar
Alex
MINI Driver
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 Feb 2006

Berichtdoor Alex » Wo Feb 22, 2006 11:39

Beachboyke69 schreef:welk type ipod... wel zowieso heb je er een hele boel verschillende.. hangt af van de groote van de harde schijf.. 2 gb/4gb/ 20gb/30gb/60gb...
dan heb je de nano (klein en smal zonder schermke) 2 of 4 gb
of de ipod video 30 gb.. dacht da da rond de 300 euro kost...
aan u de keuze.. beste is da ge keer gaat gaan zien in de fnac of dixons of iets dergelijks...
:grin:


groeten...


iPod Shuffle heeft geen scherm, een Nano wel ;)



iPod shuffle (grootte van een pakje Stimorol, weegt 20 gram)

Afbeelding





iPod Nano (slagske groter)

Afbeelding





Dan zijn der nog de iPod Mini (turquoise), de originele iPod (uiterst links) en de iPod Photo (tweede van links):

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jaajke
MINI Freak
Berichten: 214
Lid geworden op: 22 Jan 2006
Locatie: Limburg

Berichtdoor Jaajke » Wo Feb 22, 2006 16:01

Wat kosten die Ipod Mini's?

Gebruikersavatar
freakske
MINI Regular
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 Mei 2005
Contact:

Berichtdoor freakske » Vr Feb 24, 2006 8:45

Alex schreef:Thx mannen ;)

'k Zal in't weekend eens tot bij Cocquyt gaan kijken, want zelf zo'n ding maken lijkt me niet aangewezen :grin:



daar ook eens gevraagd wat en hoe...het ging me ?300 kosten om zo'n aansluiting voor een ipod te plaatsen...het ging wel om de orginele aansluiting van mini...die je terug kan vinden op de website van mini.be

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Wo Mar 29, 2006 15:34

ik heb ook een vraagje. Ik heb nu een I pod 30 GB aangesloten op de interface van bij BMW , nu staat er in de zeer bekrompen uitleg dat je uw muziek kan onderverdelen in 6 groepen...hoe doe je dat? Want nu staan en reeds een massa liedjes op , maar je ziet door het bos de bomen niet meer...ik ging ervan uit dat je de titel of zo ging kunnen aflezen...maar er komt alleen CDC nummer trk nummer.En je moet dus alles doorlopen om het te vinden? Het ware beter dat je de I pod zelf op een staander kon zetten en via het toestel zelf kon blijven navigeren zoals dan dat je met de oortjes werkt. En gewoon een laadstekker in z'n kont en klaar.heb dit eventjes verplaatst staat hier beter denk ik....

Gebruikersavatar
gilles
MINI Freak
Berichten: 324
Lid geworden op: 05 Okt 2005
Locatie: geraardsbergen

Berichtdoor gilles » Wo Mar 29, 2006 17:00

hey

je moet 5 hoofdmapjes maken en als volgt noemen;

MINI1 (hierachter mag je zetten wat je wil...)

MINI2 (wel een spatie tussenlaten..)

MINI3 BLABLA

MINI4 enz..

MINI5 enz..

en je kan enkel deze 5 groepen maken die je dan via 1 tot 5 op de mini radio kunt selecteren..

heb je de handleiding niet bijgekregen? aja dit is toch een originele mini ipod link dinges he? anders weet ik nie of dat hier op andere ga werken ook..

anyway

hope this helps..

Gilles

btw.. nog een handige tip .. zoek eens naar XPLAY veel beter en simpler om muziek naar je ipod te krijgen zonder die ambetante itunes zever :roll:

Gebruikersavatar
ThomasSimono
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 Apr 2008
Locatie: Merelbeke

mini aux via cd-rom kabel

Berichtdoor ThomasSimono » Wo Apr 30, 2008 12:55

Als nieuw lid van dit forum (en mss heel binnenkort ook van Miniacs) had ik graag al direct van start gegaan met een vraagje:

Is het mogelijk om de omschrijving voor het maken van een AUX-ingang via een cd-rom connector ook toe te passen indien je een OEM navigatiesysteem hebt? Of wordt deze ingang dan daardoor al gebruikt?

Kan niet wachten om het uit te testen, ik heb momenteel een FM-transmittor zitten maar dat geluid is niet zoals het hoort!

alvast bedankt voor de feedback

Gebruikersavatar
Leecood
MINI Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 01 Feb 2007
Locatie: HERENTALS

Berichtdoor Leecood » Wo Apr 30, 2008 19:30

Zo, na aandachtig de hele 'clutch' gelezen te hebben, hier mijn mening.
Ik heb bij Mini dealer radio-CD boost laten steken, samen met de Ipod-interface aansluiting.(en hifi-keten).
Kostprijs: radio en interface : 600 euro.
Mijn Ipod is Apple 30 GB, capacitieit ongeveer 28 GB. Dit komt overeen met ongeveer 7500 nummers.
De aansluiting is in het handschoenkastje. Je koppeld je Ipod aan, en via je radio kan je hem bedienen...multifunctioneel stuur,nog beter.
Op je Ipod-muziek kan je de muziek downloaden van I-tunes,een programma dat je installeerd op je pc.
Je kan afspeellijsten maken zodat je muziek gegroepeerd is,en onbeperkt.
Zo heb ik een lijst : Nederlandstalige muziek, rock, pop,sixties...etc...
Zo kan je in je cooper dan een geordende weergave in het radio-display zien,terwijl je Ipod onzichtbaar zit in het handschoenkastje. Ik denk wel voor de beste resultaten dat je het geheel laat monteren door een mini-dealer. Trouwens word na installatie alles aan de kabel gehangen om goede configuratie te waarborgen. Voila ...zo zie je maar he...

Gebruikersavatar
isibelle
MINI Freak
Berichten: 260
Lid geworden op: 16 Okt 2007
Locatie: Aartselaar

Berichtdoor isibelle » Wo Apr 30, 2008 20:47

hmmm, eventjes om es te checke.. op da topic van in 2004 stond da elke mini van en na 2003 zonen AUXuitgang heeft.. waar steekt da gat :grin: ? iemand mss een fotoke van?

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Apr 30, 2008 20:49

Leecood schreef:Zo, na aandachtig de hele 'clutch' gelezen te hebben, hier mijn mening.
Ik heb bij Mini dealer radio-CD boost laten steken, samen met de Ipod-interface aansluiting.(en hifi-keten).
Kostprijs: radio en interface : 600 euro.
Mijn Ipod is Apple 30 GB, capacitieit ongeveer 28 GB. Dit komt overeen met ongeveer 7500 nummers.
De aansluiting is in het handschoenkastje. Je koppeld je Ipod aan, en via je radio kan je hem bedienen...multifunctioneel stuur,nog beter.
Op je Ipod-muziek kan je de muziek downloaden van I-tunes,een programma dat je installeerd op je pc.
Je kan afspeellijsten maken zodat je muziek gegroepeerd is,en onbeperkt.
Zo heb ik een lijst : Nederlandstalige muziek, rock, pop,sixties...etc...
Zo kan je in je cooper dan een geordende weergave in het radio-display zien,terwijl je Ipod onzichtbaar zit in het handschoenkastje. Ik denk wel voor de beste resultaten dat je het geheel laat monteren door een mini-dealer. Trouwens word na installatie alles aan de kabel gehangen om goede configuratie te waarborgen. Voila ...zo zie je maar he...


Maar het is dit niet waar ThomasSimono iets over vraagt. Hij vraagt als de' zelfgemaakte connector ook past bij een OEM navigatiesysteem. Dus aan heel je uitleg gaat hij niets hebben.
Thomas, als ik me goed herinner gebruikt het OEM navigatiesysteem idd wel de aansluitingen waar anders de zelfgemaakte connector aangesloten wordt. Ik zou de pin nummering nog eens ergens moeten opzoeken (waarschijnlijk te vinden op motoringfile.com), maar als dat zo is kan je geen gebruik gaan maken van die connector en via daar dus ook niet je mp3 aansluiten.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Apr 30, 2008 20:52

isibelle schreef:hmmm, eventjes om es te checke.. op da topic van in 2004 stond da elke mini van en na 2003 zonen AUXuitgang heeft.. waar steekt da gat :grin: ? iemand mss een fotoke van?


Dat gat ga je vinden door de radio eruit te halen. Daarna moet je ofwel zelf een aux-kabel maken die je achteraan de radio op de juiste pinnetjes steekt, ofwel een aux-kabel kopen bij MINI die je daar dan achteraan gewoon kan inpluggen. De kabeltjes van Ford werken ook heel goed en zijn wel een stuk goedkoper, moet je zelf wel wat aanpassen dan :wink:
Let wel op, als je een cd-wisselaar of navi hebt zijn die stekkertjes al bezet.

Gebruikersavatar
isibelle
MINI Freak
Berichten: 260
Lid geworden op: 16 Okt 2007
Locatie: Aartselaar

Berichtdoor isibelle » Wo Apr 30, 2008 21:15

aah dan kan da geen probleem zijn, want kheb geen gps of ne cdwisselaar! Mercietjes :grin:

Gebruikersavatar
ThomasSimono
MINI Regular
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 Apr 2008
Locatie: Merelbeke

Berichtdoor ThomasSimono » Do Mei 15, 2008 23:01

dan zoek ik beetje verder ;-)
ondertussen (off-topic) iemand een idee welk navigatiesysteem het is?
het is een VDO die ingebouwd is, maar vind nergens het typer om voor dvd-rom te gaan zoeken.


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten