speakers achter (zijwand) vervangen

alles over interieur en audio
Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Za Apr 22, 2006 16:27

YELLOW_DINO schreef:Ben ook al een tijdje bezig om mijn installatie van de old yellow in mijnen blauwe te steken maar daat komt nog net iets meer bij kijken.Versterker is te groot om onder de zetel te plaatsen enzo.....


?h :shock: mag ik dan eens vragen hoe groot jou versterker is :?:
onder de zetel krijg je namelijk een joekel van 26,5 cm x 41 cm weg, aan de buitenste zijde van de mini loopt de hole ruimte nog onder het frame van de zetel door hoor tot bijna tegen de dorpel, al zit je versterker dan wel langs die kant 10 cm onder de bekleding, natuurlijk kan je daar moeilijk nog tapijt gaan wegsnijden h?, het oog wil ook wat 8)

denk dat het zelfs nog iets groter kan, maar ga der nog eens naar meten :wink:

btw mijne verst. was 28 cm waar het maar 26,5 mogt zijn, en waar ze alu.ramen maken kunnen ze ook een stuk van uwe versterker zagen :grin: bij mij zijn de bevestigings gaten v/d versterker nu weg :grin: langs elke kant ne centimeter :P

Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Berichtdoor mini black n'croom » Za Apr 22, 2006 16:59

dave dat heb je prima gedaan :wink:

je brengt me weer op ide

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Za Apr 22, 2006 17:01

nice job gast, is de opbrengst nu naargelang of... :P

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Za Apr 22, 2006 17:04

Dave C schreef:?h :shock: mag ik dan eens vragen hoe groot jou versterker is :?:
onder de zetel krijg je namelijk een joekel van 26,5 cm x 41 cm weg,


Mijne vertserker is 53cm lang en 28cm breed en die paste net in de koffer van ne classic.Stevig beestje h? maar kan altijd groter zeg ik maar :grin:

Gebruikersavatar
gilles
MINI Freak
Berichten: 324
Lid geworden op: 05 Okt 2005
Locatie: geraardsbergen

Berichtdoor gilles » Za Apr 22, 2006 21:04

nice job dave :grin: ik ben er zelf ook mee bezig.. maar een vraagske :grin:

ga je in de voordeur ook andere speakers steken? of steken er al andere in?

ik vraag dit omdat ik dit ga doen en ik zit met 1 prob ; ik zou graag nieuwe kabels trekken maar in de originele rubber buis tussen deur en interieur ga da volgens mij nie zo simpel zijn..

hoe lossen jullie dit op? of is de originele kabel ook goed? maar ik betwijfel da, 100WRMS door die dunne kabelkes :?

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Zo Apr 23, 2006 8:08

gilles schreef:nice job dave :grin: ik ben er zelf ook mee bezig.. maar een vraagske :grin:

ga je in de voordeur ook andere speakers steken? of steken er al andere in?

ik vraag dit omdat ik dit ga doen en ik zit met 1 prob ; ik zou graag nieuwe kabels trekken maar in de originele rubber buis tussen deur en interieur ga da volgens mij nie zo simpel zijn..

hoe lossen jullie dit op? of is de originele kabel ook goed? maar ik betwijfel da, 100WRMS door die dunne kabelkes :?


nee de voordeuren ben ik nog niet mee bezig..., er komen idd ook nog andere speakers in, maar dat zal nog een paar weekjes duren, anders ben ik continu aan de mini bezig :grin: hij moet tussendoor ook is af zijn h?, maar in elk geval zou ik hier een nieuwe bekabeling steken, maar momenteel weet ik dus niet hoe dat zit met die tule en of het goed te doen is of niet...,miss iemand die dat weet :?:

in elk geval bedankt allemaal, ga proberen zo snel mogelijk een post te sturen van de volgende fase, maar ook daar kruipt behoorlijk wat tijd in :?

grtz DC :wink:

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Ma Apr 24, 2006 12:43

voila we gaan nog is verder met de werken :D

de speakers zijn nu dus gemonteerd (zie vorige post) en we gaan dus wa kabeltjes trekken en.., ge zult wel zien wa nog

ook is dit weer anders voor iedereen, hoewel je hier toch mooie weetjes kan opdoen, die miss voor sommige wel eens nuttig kunnen zijn
we gaan der aan beginne h? manne :wink:

in mijn geval zat ik dus met 3 paar kabels per speaker (low,mid,high) en wou ik de filters appart, dit kan in jou geval maar 1 paar draden zijn, of als je de standaard bedrading behoud...en dus ook geen versterker steekt, hoef je natuurlijk geen nieuwe kabels te trekken..., al lijkt me dit geen slimme oplossing, daar het gebuik en/of de mogelijkheid van het nadien aansluiten van een versterker in het niet valt (ga dan maar eens vissen naar die sta.bedrading) dat gaat gewoon niet, ook zijn ze wat te dun voor zulke speaker, vermogen dan..

hier een foto van waar we starten vandaag
- nieuwe speaker met nieuwe bekabeling die al netjes gebundeld naar beneden loopt
Afbeelding

- ik heb besloten om de filters onder de bestuurdersstoel te zetten, dus moeten de draden hier afslagen richting voorkant auto
- let op de extra paar draden (blauwe en rode) die ik hier heb bijgelegd voor een sub in de koffer
Afbeelding

kabels voor de sub ook netjes gebundeld achteraan, daar kunnen we nadien langs het zijdekseltje in de koffer gemakkelijk bij als we ze nodig hebben
Afbeelding

voor de andere kabels van de speaker stoppen we voorlopig hier, deze bundel moet dus onder de stoel terecht komen, maar om deze gemakkelijker daar te krijgen gaan we eerst wat tapijt wegsnijden... :grin:
Afbeelding

voor we beginnen snijden als een wilde meet eerst een beetje uit of alles wat je wil mogelijk is, hou rekening tot waar het vloermatje nadien komt, en hou rekening dat alles er nadien een beetje deftig uit gaat zien, hier op de foto kan je zien hoe het bij mij moet komen te staan..,
:!: let wel, dit zijn maar kleine filters, voor een versterker verwijder je best de stoel, maar dat komt nog wel te zien in ??n van m'n volgende posts
Afbeelding

probeer af te tekenen wat je gaat wegsnijden, dit kan je door middel van tape, of in mijn geval een simpele druk op de filter die zich aftekende in het tapijt
Afbeelding

nu kan het snijden beginnen
- ookal wil je diep gaan inbouwen, aan te raden is om eerst het bovenste gedeelte (tapijt dus) weg te snijden en nadien verder met het piepschuim
- daar dit maar filters zijn en ondiep zijn (3 cm) wil ik hier enkel de diepte van het tapijt gebruiken, ander is het ook geen zicht en zo kan ik ook nog makkelijk bij de draden nadien

hier een foto met ??n gedeelte uitgesneden en een aantoning hoe diep je eigenlijk kan gaan tot je op de plaat zit, indrukwekend :shock: tapijt 2 cm en 4,5 piepschuim..., dat maakt samen 6,5 cm
Afbeelding

hier het geheel dat ik wil gebruiken volledig uitgesneden, we kunnen kabels gaan trekken nu :D
Afbeelding

- die bundel van daarstraks plus een out die verder naar de versterker moet gaan en een reserve trekkabel voor de bundel die van de rechtse speaker moet komen, die loopt trouwens onder de zit van de achterbank
- vergeet niet elke kabel te markeren als je met zulks bezig bent, polariteit enz. kijk twee keer na, en meer kan ook geen kwaad, vergissen kan/mag hier NIET :!:
- probeer d.m.v. tape een bundel van je kabels te maken in de vorm van een multi kabel, alles naast elkaar dus, zo blijft de boel een beetje plat en zit je niet met een bol in je tapijt nadien
- het trekken van de kabels is een beetje foefelen en wat veschillende manieren proberen, wees geduldig :wink:
- voila s?, de eerste bundel is er, en de tweede bundel gaat veel gemakkelijker gaan, reserve (trekkabeltje) :grin:
Afbeelding

zwaar soldeerwerken, ik koos hier voor het vertinnen van de draadeindes boven vorkjes/oogjes omwille van de beperkte plaats (gebuik van grote fischeknijper #-o ) en zo kon ik de draden ook direct naar onder plooien, ook is dit kwa kontact, geleiding, zeker niet slechter dan vorkjes :D
Afbeelding
Afbeelding

en we gaan door, hier al een filter aangesloten en op z'n plaats 8)
Afbeelding

- volgende bundel doorgetrokken (rechtse speaker) en weer aansluiten die handel :)
- da gaat er netjes uitzien :D
Afbeelding

hihi helemaal af met het vloermatje op z'n plaats
Afbeelding

hopelijk kan iemand aan dit gedeelte ook wat hebben..

de mini is nu klaar om de zijpanelen terug te monteren, nu ziet het er zo ongeveer uit
Afbeelding

dat gaan we in het volgende deel maar posten dan of doen we eerst de montage van de versterker, we zullen nog wel zien

groetjes Dave C :wink:

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Wo Mei 10, 2006 0:49

hey mates

eigelijk ben ik al volop aan't genieten hoor van menne nieuwe sound in de mini, en het klinkt bijna naar m'n wensen...
maar we gaan nog is een beetje aanvullen hiet op't forum :wink:

ik ga eerst verder doen met het versterkergedeelte en zo kunnen we nadien een appart deel maken over het terug monteren van het interieur

in het vorige deel kon je zien dat ik de filters onder de bestuurdersstoel gezet heb, daarvoor hoefde ik de stoel niet te verwijderen..., maar voor de versterker die ik dus onder de pass.stoel wil, kan ik niet anders dan de stoel te verwijderen om het allemaal op een fatsoenlijke manier te doen

ik zat ook met vragen over hoe en wat over de airbag in de stoel (loskoppelen fishes), heb links en rechts wat informatie gez. en gevraagd, ook hier op het forum, dealer enz. en heb daarna besloten om dus de stoel er even uit te halen

stap 1 verwijderen stoel

- als eerste en zeker niet te vergeten, het loskoppelen van de accu :!:
- dan kan je de twee konectors onder de stoel loskoppelen en de de bedrading met het kleine klipje lostrekken v/d stoel
- het gehele frame losschroeven dmv de 4 bouten, nu moet je wel weten, tegenwoordig staat ook een stoel op moment vastgezet, (vroeger was dat niet zo belangrijk, maar tegewoordig hangt de gordelbevestiging vast aan de stoel, vandaar :!: )
- koop u ne momentsleutel of markeer op z'n minst de bouten
- als alles losstaat, zie ook dat de stoelleun voorwaarts geklapt is, neem je hem er uit, wees voorzichtig zodat je ook geen ander interieurdelen beschadigd, - 1 hand vooraan ??n achteraan, 15 cm recht omhoog tillen, beetje schuin houden, met hoofdsteun er eerst uit dus (deze kan je natuurlijk ook eerst afhalen h?) en properkes wegzetten, leg een doek of mouse op de grond :wink:
Afbeelding

voila en nu gaan we eens wa passen en meten

- je kan nu al een beetje voelen en een beetje logica gebruiken om te weten waar dat er zich bobyprofiellen bevinden, je hebt wel heel veel plaats maar beperkingen zijn er altijd h?, peis't dus een bikke na voor da ge het mes der in zet
- na dat alles, leg uwe vorm erop en afplakken, zo hebt ge wat meer control en overzicht bij het snijden
Afbeelding
Afbeelding

en nu uitsnijden dus, ik zat perfect gelijk met de bobyprofiels :D
het gaat dus in de breedte just gaan denk ik voor m'n versterkerke

- ik kon dus ook de isomo-plaat helemaal der uit nemen, ook al loopt die onder het tapijt nog helemaal tot aan de dorpel door, die gaan we straks dus nog wat bewerken, om dat deel terug te steken 8)
Afbeelding

en hier nog een foto'ke van't plaatwerk :D
Afbeelding

- je ziet dat er wat uithollingen en bulten zitten in de bodem, en aangezien ik niet de volledige diepe nodig heb en terug een deel wil isoleren, heb ik de uithollingen wat opgevuld met wat overschot van m'n smeltmatjes, het lijkt ne puzzel, maar het bovenste deel is allemaal gelijk van hoogte
Afbeelding

nu gaan we eerst kabels trekken voor dat we die holte finaal gaan afwerken
- de kabels afkomstig van m'n filters lopen een deel onder de achterbank en moeten dus weer naar beneden, hiet een foto daarvan
Afbeelding

de kabels van de voeding, remote komen natuurlijk van voor, lopen onder het tapijt, dorpel, heb hier niet echt foto's van, de mass is wel afgetakt aan ??n van de bodystijlen onder de stoel, gatje geboord, tappen M5 en een oogje erop,
de cinchkabels lopen langs de middenconsole, een stuk onder het tapijt tot men onder het gedeelte van de pook,bekerhouders kan, ik kan daar een foto van posten, maar je ziet enkel een gedemonteerd middengedeelte van de mini, precies nen oorlog geweest in de mini, dus veel heb je daar niet aan, alleen ni goe voor't hartje :cheesy:

- hier komen dus de luidsprekerkabels aan, kunnen enkel langs da hoekje
aan de kant tegen de handrem, zit een bodysteun voor de stoel, vandaar
je ziet op deze foto ook dat ik een deel van de mousse uitgehold heb voor de aansluitpunten :wink:
Afbeelding

en dan toch effe alles ne keer proper maken door een tape over heel dat vlak te plakken, want de nieuwe isolatie moet nadien komen
Afbeelding

eerst gaan we ook een stuk van de standaard isolatie terugsteken, gedeelte tegen dorpel, voor het deel waar de versterker komt heb ik zelf een iets dunnere uitvoering voorzien 2cm, de standaard is daar 6 cm normaal
dat dikste stuk heb ik dus terug nodig
Afbeelding

hier het andere zelfgemaakte deel
Afbeelding
Afbeelding

al?, de werken gaan door en door, da hol moet uiteindelijk toch ook fatsoenlijk zijn h? :D

er komt nog een laag tape bovenop de nieuwe isolatie, en alle kabels zijn er ook ondertussen
Afbeelding

een afwerkmousse aan de randen van het uitgesneden tapijt en ook een deel op de nu wel mooie vlakke bodem
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

aansluiten die handel :grin:
Afbeelding

het was ni gemakkelijk om da spel langs 2 kanten aan te sluiten want aan de bovenkant (tapijt) is het juist op maat gesneden maar met een beetje geduld lukt da wel zanne

oohh finaly :) :)
Afbeelding
Afbeelding

het is trouwens nen sony xplod van een jaar of 6-7 oud, maar nen O zo ne goeie, 4 kanaals, met regelbare filters, en led VU meters voor elk afzonderlijk kanaal, jammer dat allemaal onder de zetel staat eigenlijk:grin:

al? de volgende gaan we dus terug de zijpanelen terug steken en zo, en dan nog ander bokskes vanvoor, heb trouwens gezien dat daar ook iemand een topic over gestart is, wel handig, kan ik miss wa tips van hem zien :)


grtz From DC :wink:
Laatst gewijzigd door Dave C op Wo Mei 10, 2006 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Wo Mei 10, 2006 1:49

ziet er echt proper uit dave... :D nice job! =D>

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Wo Mei 10, 2006 2:06

Dat is idd zeer proper gedaan =D> =D> =D>

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Zo Jun 25, 2006 2:09

voila ga da hier nog ne keer updaten s? :)

dus alles zit er in (achteraan, speakers) om achteraan te kunnen dichtbouwen, eigenlijk is dit een beetje de omgekkerde volgorde, doch moet er op een paar puntjes exta aandacht gevestigd worden

- zorg ervoor dat je zeker bent dat alle aansluitingen corect zijn en je een kleine test uitgevoerd hebt
- zord dat alles van gereedschap uit je mini is, zodat je lekker plaats heb om met je zijpanelen te zwaaien zonder deze te beschadigen en je deftig kan werken eh :)
- remember alle voorbereidingen van de zijpanelen, heb het in de vorige fases al uitgelgd dus, maar al?.., alle gele klips mooi netjes terug in de zijpanelen en geen meer in de body zelf eh, enkel de 3 metalen net aan de onderkant van het zijraam, moeten op het autoframe bevestigd blijven
- eh eu, tijd en op't gemak'ke eh

here we go 8)

klik je achterste riemen centraal in en zodat je het zijpaneel hier makkelijk onder door kan zetten
Afbeelding

eens onder de gordel door kan je deze het best gelijk terug uitklikken, om meer bewegingsvrijheid te cr?eren
zet het paneel zo beetje bij beetje waar het ongeveer hoort te komen, KLIK HET PANEEL NU NOG NERGENS IN
Afbeelding

zoals ik in ??n van de vorige delen al eens schreef, kan je die zwarte steunen, waat de leuning van de achterbank inklikt, ook verwijderen, moet niet, maar zou gemakkelijker zijn, nu ik heb ze ook niet verwijderd hoor...
hier moet het paneel eerst terug over geschoven worden, paneel een beetje naar voren toe, zorgen dat de steun in de uitsparing van de bekleding terechtkomt, dit kan een beetje moeizaam zijn, daar ook nog is onderaan het paneel ( het vertrek v/d gordel) op z'n plooi moet komen, maar dat komt hierna..
eerst een foto'ke van die steun waar je over moet
Afbeelding

nu gaan we die gordel daar onderaan terug mooi op z'n plaats steken, want deze zit nu wellicht een beetje zo.., vervrongen :? :cheesy:
Afbeelding

en deze hoort zo te zitten :)
Afbeelding

eh voila nu zit alles goed en op z'n plaats, maar remember..., alles staat ook nog los eh
Afbeelding
Afbeelding

als je daar bent, zit je goed en is het enkel nog ewa in klikken :)

- begin aan de 3 metalen klips aan de onderkant van het zijraam, deze klikken er rapper in als je verwacht, dus no wories, gaat lekker..
- onder die 3 metalen klips zitten er tevens 3 gatjes waar al direct die 3 gele inklikken, dus het zou best kunnen dat je er al een deel van mee inklikt :)
- kijk nu langs de kant van de deur zo achter het zijpaneel met een zaklamp, kan je in hoevere je enkele klips kan zien, een beetje controleren of alles netjes uitkomt, normaal als je m'n werkwijze volgt, zitten deze goed en komt alles uit
- als deze 3 ook ingeklikt zijn, ga je naar de kant van de portieropeningsrubber, hier zitten er nog 2
- deze zie je vanzelf en je zal zien dat het idd goed overeenkomt, het enige wat je hier moet doen is het flapje van de rubber over het zijpaneel trekken, dit gaat het best door het zijpaneel daar al goed aan te drukken, dus nog niet voll inklikken en het flapje er dan over te trekken, dan volledig inklikken
- dan resten er nog twee in de koffer, zelfde verhaal, zie je ook vanzelf+het stukje kofferrubber erover
- als dat allemaal ok is, geef je op elke gele klip (je weet nu wel waar ze zitten) maar is een goede stomp, zodat je zeker bent dat ze allemaal volledig ingeklikt zijn
- en de schroefjes in de koffer nog
Afbeelding

de rest is net als dit hierboven kinderspel eh, rubbertje aan da zwart steuntje, 12 V aansluiting, verlichting koffer, koffermatje, leuning achterbank, zit achterbank..., enkele foto's zeggen meer als woorden..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voila se manne, t spel staat terug ineen, heb er in elk gevan mennen tijd voor gepakt, genot van gehad, en toch ook efkes zeggen, geen enkel kraske of klips'ke gebroken :) tis ma hoe ge het aanpakt, en't u intreseerd of niet, begint ge al te jammeren en te vloeken als ge er nog maar aan denkt, blijf er dan m? uw pollen af, wilt ge nen andere sound, wil je er wa tijd aan besteden en hebde geen twee linkerhanden, doen dan :wink:

word vervolgd

grtz DC :wink:

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Jun 25, 2006 11:26

Zeer mooi gedaan =D>

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Zo Jun 25, 2006 11:27

nice work !!

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Zo Jun 25, 2006 21:22

Zeer knap werk, DC ! (Ben er trouwens zelf ook aan bezig... Koffer uitgekleed en versterker al eens gepast, enz. Ben voorlopig nog met de stroomvoorziening bezig - bij mijne mini D wel handig : de batterij zit in de koffer !) Maar nogmaals, echt knap gedaan.

Grtz
Pepi

Gebruikersavatar
Evi
MINI-aholic
Berichten: 632
Lid geworden op: 16 Apr 2005
Locatie: Hasselt

Berichtdoor Evi » Zo Jun 25, 2006 21:29

Dave C schreef:Afbeelding
grtz DC :wink:



Koffer ook weer gestofzuigd? :grin:

En nice job indeed, zou er zelf nooit aan durven beginnen :roll:

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Zo Jun 25, 2006 22:22

thx voor de reacties :)

aah en natuurlijk is alles proper gestofzuigd en gekuist eh 8)
:o maar ben hem al terug vuil aan't maken voor het volgende :? :grin:
compo setje vooraan, ben der vandaag aan begonnen s?, ben aan de research bezig.., ewa meten en zien hoe dat allemaal moet komen eh

en tis plezant in huis m? zo'n mini deurpaneel naast me :cheesy:

dit moet er in gaan komen
Afbeelding
Afbeelding

grtz DC :wink:

Gebruikersavatar
wvs
MINI-aholic
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 Jul 2004
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor wvs » Ma Jun 26, 2006 8:42

Mega verzorgd en knap werk Dave !

Chapeau

W

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Ma Jun 26, 2006 13:56

yep, chique, suc6 nog met de voorpanelen ...

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Jun 26, 2006 19:57

goe bezig DC... :grin: :wink:
da klonk al meer dan deftig toen ge hier op den oprit stond... :shock:
blijkbaar gaat da nog wa verbeteren... 8)

Gebruikersavatar
cooper
MINI-aholic
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 Mar 2006
Locatie: Nijlen (Belgie)

Berichtdoor cooper » Do Jun 29, 2006 20:23

Allemaal heel knap en chapeau voor diegenen die hier allemaal durven aan beginnen. Maar klinkt dit alles dan echt zoveel beter of is het gewoon om de kick van het inbouwen te doen? Ik heb verleden week tijdens de Mini Meeting is voor de lol meegedaan aan het db contest met m'n standaard radiootje en dat gaf ook 100.7db bij een voor mijn part best aanvaardbare geluidskwaliteit. Ik moet wel zeggen dat de 142db van de winnaar net iets luider ging :D :D


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten