speakers achter (zijwand) vervangen

alles over interieur en audio
Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Do Jun 29, 2006 23:53

Bij mij gaat het vooral om de geluidskwaliteit, en niet over decibels. Je hoort nu eenmaal veel meer details in de muziek door een goed uitgebalanceerde audioinstallatie. Hier moet ieder voor zich uitmaken hoe ver hij/zij er in wil gaan (vooral wat de centjes betreft), denk ik.

Grtz
Pepi

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Vr Jun 30, 2006 0:02

PEPI schreef: Hier moet ieder voor zich uitmaken hoe ver hij/zij er in wil gaan (vooral wat de centjes betreft), denk ik.


Als je wil ''rammelen'' valt het nog mee.Het word pas echt duur als je voor kwaliteit gaat.Bij mij gaat het ook vooral om de kwaliteit.

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Vr Jun 30, 2006 0:33

cooper schreef:Allemaal heel knap en chapeau voor diegenen die hier allemaal durven aan beginnen. Maar klinkt dit alles dan echt zoveel beter of is het gewoon om de kick van het inbouwen te doen? Ik heb verleden week tijdens de Mini Meeting is voor de lol meegedaan aan het db contest met m'n standaard radiootje en dat gaf ook 100.7db bij een voor mijn part best aanvaardbare geluidskwaliteit. Ik moet wel zeggen dat de 142db van de winnaar net iets luider ging :D :D


db contest = wie het luidst, meeste aantal db heeft is dus de winnaar, dus 10 sub's en ne versterker die dat die 10 soepkastrols in beweging zetten kan u winnaar maken, dat ge nu geen tweeters en mids zou hebben, da maakt nie uit :?

ik begrijp heel diene cirkus nie.., maja der worden veel woofers van 5000 Watt :cheesy: verkocht dus... :? , de winkels moeten blijven draaien eh :cheesy:

ik ben echter meer voor de sq(soundquality) te vinden, ook hier bestaan contesten over, en dat is mijn gedacht wel een wereld van verschil.., en een meer secure,(wat zeg ik) :!: dit is tenminste een secure zaak ipv uwe auto vol me subwoofers te zetten..

nu dat je 100 db haalt met een sta. mini instalatie verbaast me niet, en dat de winnaar 142 db haalt en met een beker naar huis gaat en gelukkig is, tja zoveelsre beter voor hem :cheesy:

nu dat wil niet zeggen dat er geen sub's in de sq gebruikt worden eh, maar tis iet heel anders, en bij die winnaar zijn install kunt ge als ge wilt nen hele dag naar luide aangename muziek luisteren zonder hoofdpijn te krijgen, maar eerder genietend van de sublieme sound

en om even op de st mini instalatie terug te komen, die klink zeker en vast niet slecht, en de meesten zullen er terecht gelukkig mee zijn..

maar er zijn ook een behoorlijk aantal mensen, zoals ik, die meer eisen stellen op gebied van geluid, en ja.., er is verschil

maar tis maar hoe je het zelf wilt en waar jij content mee bent, en dat is het belangrijkste :wink:

ik kick niet op het in en uit trimmen van de auto, doch heb ik er ongelooflijk veel plezier aan en doe ik het graag, en niet alleen daarom dat ik het zelf doe, maar ik zou niet willen dat den ataf of den arc het moest doen, schrijf maar op een blaadje dat zij er niet zoveel tijd, werk, goesting en reserch in steken als (de meeste) die hun eigen install doen

grtz DC :wink:

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Vr Jun 30, 2006 0:45

trouwens 100db is niks, dat haal je met de simpelste standaard radio,
vanaf 100 word het moeilijk om er db's bij te krijgen,
hoeveel db ik haal maakt mij niet uit, als het maar goed klink,
liever wat geld in een install die je dagelijks kan gebruiken, dan nog meer geld
in een install waar je om de zoveel weken even 2 minuten mee gaat draggen ...

geld in audio steken vind ik ook niet verloren, als je de wagen verkoopt
neem je het eruit en bouw je het in de nieuwe in, in het slechtste geval kost je dat
een 25 euro aan mdf en wat lijm en stof, nu heb ik ook terug meer plaats,
de aliante's hoeven niet meer in een gesloten kist van 2 x 13 liter,
ik denk dat ik voor een 2 x 30 liter gepoort ga ...

Gebruikersavatar
cooper
MINI-aholic
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 Mar 2006
Locatie: Nijlen (Belgie)

Berichtdoor cooper » Vr Jun 30, 2006 23:29

Ok?, ik ben weer mee. En inderdaad als ik mag kiezen ga ik ook voor de geluidskwaliteit. Ik heb trouwens in m'n MINI met de standaard radio al stukken uit nummers gehoord waarvan ik zeg, ti?ns dat heb ik vroeger nooit gehoord. Het is inderdaad wel een van de betere radio's die zie in de MINI steken denk ik. Maar zoals ik reeds zei, alle begrip voor diegenen die gaan voor nog beter.


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten