speakers achter (zijwand) vervangen

alles over interieur en audio
Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

speakers achter (zijwand) vervangen

Berichtdoor Dave C » Do Apr 20, 2006 2:12

hello mates, ik heb vandaag ne keer (zwaar :roll: ) werken gedaan aan menne mini, ben bezig aan de achter speakers in (achter) het zijpaneel
te vervangen, de originele klinken niet slecht, maar ben eigelijk andere sound gewoon :?

ik heb tussendoor ook wat pics geschoten van hoe het allemaal in mekaar zit, en in welke volgorde ik te werk gegaan ben, zo kan iemand die dat ook van plan moest zijn een kijkje meenemen en miss wat nuttige tips op doen :wink:

ben er nog niet helemaal mee klaar maar laat het hier wel weten hoe het staat...

alvorens je begint
- zorg dat je plaats hebt, buiten of garage, maar zorg dat je minstens ??n portier volledig kan openzetten en dat je achter de mini ook voldoende plaats hebt om in de koffer te werken, ook wat stockage plaats is geen
overbodige luxe
- gereedschap heb je ook nodig, niet zo heel veel, maar naar iets zoeken dat je niet hebt of nog ergens op de zolder hebt liggen.., tja dat is ook geen werken h?, heb alles gemakkelijk bij de hand
- een zaklampje is ook iets dat je goed gebruiken kan
- neem er de tijd voor, zeggen dat je vroeg begint omdat je s' middags ergens moet zijn, schrijf dat maar op je buik..
- wees voorzichtig en ruk er de panelen ed. niet als een gek vanaf, wees een beetje vooruitziend, veel succes :wink:

stap 1 zitvlak achterbank verwijderen
- zet je beide voorstoelen in de uiterste voorste stand en klap de rugleuningen naar voor (naar stuur)
- uiterst links en rechts onder de zitbank zit een kliksysteen, geef op die plaats een korte ruk omhoog
Afbeelding

- als beide los zijn houd de bank dan een beetje omhoog en foefel de twee gordelhouders, midden in de bank, erdoor
- achter dat gat van de gordels in de bank moet je nu een duw op geven, in de bank zit een ijzer staafje, en op de body een haakje, uit het haakje duwen dus en de zitbank komt vol. los, verwijder het geheel uit de mini, als je isofix hebt, zoals ik, is het nog een ander paar mouwen, maak daar later nog een detail over..
- hier op de foto(onder) zie je dat achterste body haakje waar de bank in pakt, dat zwarte linkse
Afbeelding

stap 2 rugleuning zitbank verwijderen
- vanuit de de koffer achteraan zie je in het midden onderaan van de leun een bout, draai deze er uit, maak wat plaats voor je dopsleutel en om het stof en/of leer te beschermen, doe dit met je andere hand
- als de bout verwijdered is duw je het bovenste gedeelte van het zwarte mechanisme voorwaarts, richting stuur, de middelste pennen van de linkse en rechtse leun zijn nu vrij, hier een foto van dat mechanisme
en waar je moet duwen, om een duidelijker beeld te geven is de foto achteraf genomen
Afbeelding

- verwijder je hoedenplank
- kruip nu in je koffer :grin: (geen van beide leuningen mogen platliggen
nu) steek ??n hand onder het linkse deel van de leun en je andere leg je bovenaan op de hoofdsteun(dit vergemakkelijkt het richten id volgende st
- til nu dat deel opwaarts en terwijl je dat doet beweeg je de leun richting om hem plat te leggen, doe dit rustig aan, het linkse deel van de rugleuning komt nu los, verwijder dit deel
- doe hetzelfde met de rechtse kant
- het ziet er nu zo uit
Afbeelding

stap 3 voorbereiding verwijderen zijpanelen
- verwijder links en rechts in je koffer de afdekplaatjes(verbandoosje en dergelijke)
- steek aan de linkse zijde je hand erin en trek het stekkertje van de 12 volt plug eraf
Afbeelding

aan de rechtse zijde de verlichting, ook je hand erin en een duwtje, klikt er zo uit :wink:
Afbeelding

- verwijder ook de drie schroefjes, links en rechts in de zijwand in de koffer
- verwijder de afdekkinsplaatjes van het slotje van de rugleuning in het zijpaneel(zie foto onder) deze zijn van een soort rubber en gaan er zo uit
- als je de demontage echt nog gemakkelijker wil maken kan je de zwarte slotvangertjes zelf ook verwijderen (2 bouten), ikzelf heb dat niet gedaan, maar merkte ook bij het terug monteren van het zijpaneel dat het nog soepeler zou gaan moesten ze weg zijn
Afbeelding

- koffertapijtje losmaken, 2 dopjes, ??n links, ??n rechts, trek hier eerst het middelste dunne pennetje uit, doe dit met een heel heel klein plat
schroevendaaierke en dan verder met de hand, zodat je ook het dopje niet beschadigd, hier een detail van zo'n dopje 8)
Afbeelding

- verwijder tapijtje
- laadpaneel koffer verwijderen, helemaal onderaan zie je ook zo'n 3 of 4 :?: van die dopjes zoals hierboven, wel ander formaat, verwijder deze, bovenaan zie je links en rechts naast de slotvanger ook nog twee andere stopjes, deze moet je niet verwijderen.
het laad paneel zit bovenaan nog wel vast met vier gele klipjes, wees voorzichtig, eerst links ??n, dan rechts ??n lostrekken, en zo de twee middelste( trek altijd zo dicht mogelijk bij die klip die je lostrekt), je beschadigd vast niets als je het hoofd koel houd :wink:
- hier enkele foto's van wat hierboven beschreven staat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
- het meeste werk heb je nu eigenlijk al gedaan en je mini ziet er nu ongeveer zo uit, ook nog een tipje voor de gordels :wink:
Afbeelding

stap :?: waar zit ik :D zijpanelen der uit :grin:
- begin achteraan, hier zit al direct een klip die kan lostrekken
Afbeelding

- ga dan naar de portierkant en ga op je zogezegde achterbank zitten, trek nu het afwerkflapje van de portierrubber een beetje open zodat je met je vingertoppen achter het zijpaneel kan, er bevinden zich twee klips aan die kant (b-stijl), start met de onderste los te trekken, dan de bovenste
- ter hoogte v/d gordel zitten ook nog 2 weerhaakjes (die zitten vast in de vorm van de zijwand) deze komen vanzelf los, eigenlijk het vermelden niet waard, maar je weet het nu h? :wink:
- dan zie je dit
Afbeelding

- zoals je ziet blijven sommige gele klips zitten, maar die kan je nadien voorzichtig terug eruithalen zonder stuk te doen, steek/schuif deze dan terug op de achterkant van het zijpaneel zodat het weer inbouwklaar staat
- de bovenste klips(3), net onder de zijruit, zijn een ander type en gaan er bij het losmaken van het paneel er eigenlijk vanzelf uit
- voila s?
Afbeelding

- hier ook nog een foto van de achterkant van het zijpaneel, kan je zien waar de klips zich bevinden, het kan je alleen maar helpen, het is wel een foto van het rechtse paneel maar dat maakt niet uit, het geeft je zelfs nog een logischer beeld :wink:
Afbeelding

de rest update ik morgen, maar hier alvast een voorsmaakje van wat er in moet komen :grin: :grin: :grin:
als dat maar goe komt, ze zijn bekan ni te heffen :cheesy:
Afbeelding

grtz Dave C
Laatst gewijzigd door Dave C op Wo Nov 29, 2006 10:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PuijkeN
MINI Driver
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 Dec 2005
Locatie: Assenede
Contact:

Berichtdoor PuijkeN » Do Apr 20, 2006 10:07

Jaja mijn Mini heeft ook al in die fase gestaan en de originele speakertjes (van 5 watt :grin: ) zijn ondertussen al vervangen door een lekkere 3-weg van RF. Ga je zeker veel plezier aan beleven!!

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Do Apr 20, 2006 10:59

Hey Dave,
lijkt me een leuke om achteraf in tips en trucs aan te maken. :grin:
Doe zo verder
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Do Apr 20, 2006 13:01

Welke speakers zijn het? Krijg je de meeste speakers er zonder problemen in?

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Do Apr 20, 2006 15:15

straks meer uitleg, ben volop bezig :wink: dit zijn de speakers, volgens m'n audioboer gene rommel, was ook aan de prijs te merken :shock: , maar ja als ge't dan toch openhaalt, tis ni voor elke dag da spel open te halen zenne, als alles goed gaat hoeft het nooit meer open :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
PuijkeN
MINI Driver
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 Dec 2005
Locatie: Assenede
Contact:

Berichtdoor PuijkeN » Do Apr 20, 2006 15:56

Yoeri schreef:Welke speakers zijn het? Krijg je de meeste speakers er zonder problemen in?


Kdenk wel dat je de meeste er in krijgt, 6x9 gewoon nemen. Je kan zelfs redelijk diep inbouwen... daar had ik ook eerst schrik voor, maar het mag een redelijke magneet zijn hoor!!

Misschien dat DaveC daar nog een fototje van kan nemen?? ;)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Apr 20, 2006 19:53

Als dat geen deftige handleiding is :shock: , proficiat, doe zo verder!

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Apr 20, 2006 20:06

heb die zijpanelen der ook al uitgehad... :shock: daarvoor hoef je toch je ganse kofferbekleding niet uit te breken...!!! :? :o

btw ik hoop dat je diepte genoeg hebt om die magneetjes weg te bergen... :-k
vrees er een beetje voor eigenlijk... :cry:

in ieder geval suc6 met de montage... #-o

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Do Apr 20, 2006 20:40

minibandit schreef:heb die zijpanelen der ook al uitgehad... :shock: daarvoor hoef je toch je ganse kofferbekleding niet uit te breken...!!! :? :o


bedoeld ge da tapijtje :roll: da zijn 2 inie mini dopjes, 1minuut werk, kwestie van het een beetje nieuw te houden :wink:

je kan miss nog zoveel laten zitten, maar het moet nog deftig werken blijven, hoe meer je laat zitten.., zoveel te moeilijker word het verwijderen van het zijpaneel dan 8) , met als resultaat, helft van klipjes en derg. gebroken of over, ik zeg niet dat dat bij jou het geval was hoor, maar dat hoor je toch genoeg :wink:

btw no clip was broken \:D/

grtz DC

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Vr Apr 21, 2006 12:12

de eerste post is een klein beetje aangepast

gisteren dus de speakers gemonteerd en hier het verslag, sommige foto's zijn van links en rechts door mekaar, maar dat maakt niet uit hoor :wink:

dit gedeelte zal ook voor iedereen een beetje anders zijn ( afhankelijk van de speakers en hoever je wil gaan), maar wil jullie zeker de foto's en tekst niet onthouden...

hier een foto van wat er dus in komt
- het lijkt op een gewone 3-weg speaker, maar ze worden met apparte filters gestuurd, dus een kompo set in en 3-weg speaker vorm
- waarom..., wel..., als m'n stereo beeld naar de vaantjes zou zijn omwille van de hoge tonen, hoewel je de tweeters en de mids een beetje kan richten op de speaker, kan ik deze dan ook eventuweel uitschakelen :wink:
- ik heb de filters er dan uiteraard ook niet achter gemonteerd
- ook nog koos ik voor deze oplossing om m'n koffer volledig te sparen,
een klein subkistje (dat je er even snel weer kan uithalen) mag er miss met de tijd wel bij, we zien, horen wel :grin:
Afbeelding

maar eerst verder doen waar we gestopt waren
- verwijder standaard speaker, een dopsleuteltje is hier op z'n plaats, koppel fische af
Afbeelding
Afbeelding

- je ziet nu een lapje isolatie aan de wielboog en een dun absorpmatje tegen de buitenplaat
- ook de inbouwdiepte die je ziet is indrukwekkend, zo'n 17 cm dacht ik, nieuwe speakers zijn 14, weet dat eigenlijk al niet juist meer :?
Afbeelding

nu voor zo'n speaker die er in moet komen volstaat dat lapje geluidsisolatie en smeltmatje eigenlijk niet, dus werk aan de winkel
- verwijder standaard lapje geluidsisolatie, laat het smeltmatje maar hangen
- standaard bedrading wegdoen, en tule uittrekken
- extra smelmatjes (tegen geluidstrillingen) gaan kopen
- weet niet of je deze overal kan verkrijgen, maar hier een foto v label
Afbeelding

ze zijn langs ??n kant kleefbaar, maar aan te raden is om bij aanbrengen de plakzijde goed warm, zeg maar een beetje heet, te maken en ze komen echt nooit meer los
Afbeelding

- kijk in de holte en snij stukken van de extra smeltmat een beeje op maat, maak ze warm, ik gebruikte trouwens een haardroger, en kleef ze van de eerste keer op de juiste plaats
- :!: let wel als je op de buitenplaat werkt, lig dan niet te duwen als een halve gare om ze aan te drukken, miss overdrijf ik hier wel en kan het niet zozeer kwaad, maar ik nam geen risico hier, ga voorzichtig te werk, het is en blijft maar buitenplaat, behandel je mini met zachtheid :D
Afbeelding

:shock: m'n tule en draad hangen er nog :cheesy:
- dit is het resultaat, ook (is nu niet zichtbaar) is dit aangebracht op de wielboog en de binnenzijde b-stijl, overschotjes zijn verdeeld zo hier en daar wat op het binnenframe ( dat zie je wel op ??n van de volgende foto's, die kleine stukjes)
- ook de speaker frame-rand heb ik met textieltape afgeplakt, om veilig te werken en deze kan nadien tevens ook blijven hangen, tegen trillen van de speaker-frame op het metaal
Afbeelding

- plaats dat standaard lapje geluidsisolatie terug aan de wielboog en werk de rest bij met een geluisisolatie die je zowat overal kan verkrijgen
- ook hier ga je verder op je oog (wat de maten en vormen betreft)
- nu wil ik ook nog even er bij zeggen dat er mensen zij die heel hun auto volledig van extra trillingsmatten en geluidsisolatie voorzien, dit is naar mijn mening overbodig, aangezien de mini redelijk goed voorzien is van smeltmatten en isolatie, alleen voor zulke speakers zoals hier, lijkt het me wel nuttig om dat op die plaats te doen
dit is wat we nu hebben
Afbeelding

nu tijd voor het grote en zware werk :D
voorbereiding speaker monteren

- aansluiten speaker, in mijn geval andere bedrading, en voor elke range een paar draden dus
- je weet maar nooit, een tikje solduur bijgevoegd op de fischen
Afbeelding

- daar ik de originele tule terug gebruik, kabels doorvoeren, denk een beetje na in welke volgorde deze terug gemonteerd word, richting draden-tule
Afbeelding

MEGA BIG PROBLEM :!: :? :!:

- maar geen nood
- gelukkig had ik de speakers gepast voor ik aan al dat werk zoals hierboven beschreven begon, en had ik al een oplossing :D
- want wat blijkt, 6x9 lijkt me toch geen standaardmaat te zijn, buiten de bestiginsgaten dan uiteraard
- het frame van de speaker te groot, de uitholling van het body frame te klein..., wie zal het zeggen..., het gatenpatrroon klopte dus wel, maar tja.., daar ben ik vet mee...
- als ik de speaker paste bleef hij nog twee cm van het body frame, ik zag het echt niet meer zitten en heb echt alles geprobeerd wat mogelijk was, diepte is er genoeg, al? ik bedoel, ik zou nog iets van een 3,5 cm reserve achter het magneet moeten hebben (met isolatie nog 1,5 cm) , dat was het probleem niet

- bijgeleverde afstandring gepoogd, deze mogelijk viel weg aangezien de speaker dan (zeker de de tweeters en de mids) tegen de bekleding zouden komen en beschadigen
- heb aan slijpen, vijlen, plooien gedacht..., maar dat wou ik resoluut niet,
- aan andere speakers getwijfeld, het ging echt niet..., ik kan niet toveren.


- of toch :shock: :shock: , voor alle duidelijkheid..., de 'C' achter Dave staat niet voor Copperfield hoor :cheesy:
Afbeelding

speaker achter body frame van de mini gemonteerd :D :D :D

- wat ik daarvoor heb moeten doen was een beetje de vebeelding laten lopen

- tapeindes op speaker bevestigd, boutjes (M5x20) langs onder door frame,-gatjes van speaker steken, lags boven een moertje, ik kon geen borgmoer gebruiken hier aangezien deze dikker(hoger) zijn en de speaker dan weer een te grote spatie (4 mm) had tussen frame en frame
- dan maar een tread lock gebruiken, het moet vastzitten
Afbeelding

ook de gewone moertjes waren een klein beetje te hoog, 1mm maar dat kan je opvangen door een mousse met plakstrip te gebruiken :wink: zodat alles goed afsluit
Afbeelding
Afbeelding

dan kan je de speaker inbrengen, maar zoals je kon zien is dat niet zo simpel en sta je verstomd dat het kan, ik kan er niet echt echt een trucje voor uitleggen, doch gaat dit maar op ??n manier.., als je dit ooit moet doen, wees voorzichtig en zorgzaam voor de speaker, let op je aansluitpunten van de speaker en dergelijke, neem hier echt je tijd en wees geduldig :wink:
Afbeelding

nu is het vissen en ook wat je verbeelding gebruiken om die tapeindes te krijgen waar ze moeten zijn, het body gatje waar de tule van de luidspreker bedrading in zit is een hulp, ookal krijg je er maar ??n vinger in
- als alles op z'n plaats zit kan je nu de speaker vast zetten d.m.v borgmoeren, maar een tread locker er nog bij kan zeker geen kwaad

hier het resultaat nog is
Afbeelding

en bij de volgende zijn het de bekabelingen, filters en het terug monteren van de bekledinspanelen...,
word vervolgd

grtz Dave C :wink:

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Vr Apr 21, 2006 12:57

Mooie en indrukwekkende beschrijving Dave. Ik ga het zelf zeker niet doen want bij mij zitten soms (onschuldige :shock: ) kindjes op de achterbank.

Vraagje: heb je beide speakers getest en geluisterd alvorens alle panelen terug te plaatsen?
Even uitleggen: ik zie dat je overvloedig akoestisch dempingsmateriaal installeert. Ik denk dat je, vooralleer alles dicht te gooien, hier best wat mee experimenteert. Ik weet uit ondervinding dat een driver (vooral in sub, low en low-mid) een resonantieruimte nodig heeft, dus kan je bij over-isolatie soms meer dan 30% van je rendement in de lagere frequenties verliezen :shock:
Het is dus proberen de demping aanpassen tot je de parasiet trillingen eruit krijgt.

't Is maar een tip voor 't geval je tijd genoeg hebt hoor.

PS: ik ben zelf geluidstechnicus en ben wel met grotere speakers bezig, maar de technologie bij inbouw in autos blijft dezelfde: akoestiek is een wetenschap h? .

Grtz.

Jan

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Vr Apr 21, 2006 13:22

indd Grand_cru :)

Zeg Dave .. de howto is wel dik in orde... maar zoveel problemen met de plaatsing van die 6x9 ??? Nog nooit geweten.
Ik heb er zelf PG inzitten en naar mijn weten niks problemen met installatie. :?
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Vr Apr 21, 2006 13:31

Morty schreef:indd Grand_cru :)

Zeg Dave .. de howto is wel dik in orde... maar zoveel problemen met de plaatsing van die 6x9 ??? Nog nooit geweten.
Ik heb er zelf PG inzitten en naar mijn weten niks problemen met installatie. :?


Volgens ik aan de foto's kan zien heeft dit inderdaad met de vorm van de "saladier" (opstaande steunen tussen conus en magneet/spider) te maken. Daar bestaat tussen de fabrikanten ook geen norm of afspraak voor. 't Is onnozel: voor de gaatjes komen ze overeen, maar alles wat ervoor of erachter zit moet je zelf maar uitzoeken of opmeten :?

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Vr Apr 21, 2006 14:33

idd Grand, ik had het ook niet verwacht, maar zoals je zei..., zelf uitzoeken is de boodschap :?

ook heb ik idd alles getest voor ik alles terug monteerde, wat betreft de geluids iso. dat heb ik niet getest zoals je zei, maar in overvloed.., tja gewoon een plakje tegen de buitenplaat en de bodem..., en die bodem (net onder de uitholling v/d speaker) is eigenlijk ook al zoieso dicht en geisoleerd, dus veel keus heb je niet, of ik had ze miss moeten weglaten dan..., jammer dat ik dat niet wist :? had het dan wel op jou manier kunnen testen :?

thx manne voor de lof over m'n verslag :oops: :wink:

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Vr Apr 21, 2006 14:50

Dave C schreef:dat heb ik niet getest zoals je zei, maar in overvloed.., tja gewoon een plakje tegen de buitenplaat en de bodem..., en die bodem (net onder de uitholling v/d speaker) is eigenlijk ook al zoieso dicht en geisoleerd, dus veel keus heb je niet, of ik had ze miss moeten weglaten dan..., jammer dat ik dat niet wist :?


In een auto is dat ook niet zo'n breekpunt hoor: meestal zijn de luidsprekers al overgedimensioneerd voor de kleine ruimte waarin ze gebruikt worden. Maar het is een goed idee van je om de actieve filters er buiten te laten. Zo kan je indien nodig (en dat zal wel) nog wat aan de Lo/Mid/High balans sleutelen, of later nog een kwalitatieve X-over steken.

Veel courage en doe zo voort man :wink:

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Vr Apr 21, 2006 18:30

Het isoleren van de wagen door middel van 'smeltplaatjes' ook wel DYNAMAT genoemd is hier best op zen plaats.Deze moet je niet testen je kan er gewoon niet genoeg van insteken enige nadeel DYNAMAT is vrij duur.Kweet er alles van mijne classic stak daar vol van voor zo'n ''en vergeet niet te slikken'' 3O.OOO oude belgische franken.
Ik moet wel zeggen dat je er veel werk insteekt en daardoor zal het zeker wel perfect klinken.Natuurlijk laten plaatsen door een ARC of ATAF is nog beter maar dan betaal je ook wel deftig.

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Vr Apr 21, 2006 18:55

Awel Dave ik vind dat je hier een mooie prestatie hebt geleverd. =D> Heel intersant verhaal en degelijk opgebouwd. Als leek is het al heel stuk duidelijker, zie het mijzelf wel niet te doen :? ben niet van de handigste. Ben benieuwd om het geluid eens te horen op een meet.

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Vr Apr 21, 2006 19:53

YELLOW_DINO schreef:Ik moet wel zeggen dat je er veel werk insteekt en daardoor zal het zeker wel perfect klinken.Natuurlijk laten plaatsen door een ARC of ATAF is nog beter maar dan betaal je ook wel deftig.


:D :D :D beter :?: 'k peis da die mannen gewoon zeggen, da past ni meneer, ik heb in een verleden nog is bij ??n van die manne gewerkt, ik breek ze niet af, maar doe't toch liever zelf :wink:

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Za Apr 22, 2006 6:03

proper werk makker, eindelijk nog eens iemand die ook alles zelf doet ...

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Za Apr 22, 2006 11:31

Dave C schreef:
YELLOW_DINO schreef:Ik moet wel zeggen dat je er veel werk insteekt en daardoor zal het zeker wel perfect klinken.Natuurlijk laten plaatsen door een ARC of ATAF is nog beter maar dan betaal je ook wel deftig.


:D :D :D beter :?: 'k peis da die mannen gewoon zeggen, da past ni meneer, ik heb in een verleden nog is bij ??n van die manne gewerkt, ik breek ze niet af, maar doe't toch liever zelf :wink:


Als je het zelf kunt doen moet je het zelf doen.Idd beter is het niet altijd gedaan door die gasten,maar als die mannen zeggen dat het niet past dan moet ge het zeker niet laten plaatsen door die mannen.

In elk geval het is mooi en proper gedaan en ik zou het zeker wel eens willen horen al twijfel ik niet aan de kwaliteit aangezien de materialen die er voor gebruikt zijn.Ben ook al een tijdje bezig om mijn installatie van de old yellow in mijnen blauwe te steken maar daat komt nog net iets meer bij kijken.Versterker is te groot om onder de zetel te plaatsen enzo.....


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten