Duidelijkheid gevraagd ivm met IPOD in Mini !

alles over interieur en audio
Gebruikersavatar
Tom
MINI Driver
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 Mar 2006
Locatie: Antwerp

Duidelijkheid gevraagd ivm met IPOD in Mini !

Berichtdoor Tom » Ma Dec 25, 2006 14:57

Ik sta op het punt mijzelf zo'n kabeltje aan te schaffen, nu wie kan er mij duidelijkheid geven (+en - punten + comptabiliteit ivm stuurbedieningen enzo) over de opties die er op de markt zijn ?

Ik ken er 2 :

- de originele van mini (kostprijs 208€) voor een dom audiokabeltje ?? is dit dan van goud gemaakt ? :shock:

- de dension ice link kabel ? (kostprijs 150€)


Wie heeft er ervaring met 1 van beiden ? en/of welke raad je aan ?

In mijn geval zit ik met een harman kardon installatie op een mini cooper s van 2003 met stuurbediening en daar zou ik een ipod nano van de nieuwste generatie op willen aansluiten ..

Alvast bedankt en mss een post om in het archief van tips en trucs te plaatsen ?

Greetz

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Ma Dec 25, 2006 17:12

Wel, ik heb mij een paar weken geleden mijn iPod ook in mijn MINI laten plaatsen.
Ik zat ook met het probleem of die originele interface van MINI wel zou gaan, daar ik ook HK en originele nav had. Overal waar ik las kreeg ik ofwel dat het prima ging, maar ook dat het niet zou gaan met HK en Nav ofwel koop uw ne Alpine radio :shock:
Plus dan nog eens het probleem van welk merk dat kabelke kopen? de duurdere of niet?
Wel ik was het zoeken zat en ben gewoon naar de MINI garage gestapt met : ik wil mijn ipod in mijn MINI en ik heb HK en nav, MINI is van 2006. Als het dan niet zou lukken is dat het probleem van de garage hé. Dan hadden ze mij maar eerst moeten informeren als het niet zou gaan.
Wel ik ben blij dat ik het gedaan heb. Alles werkt nog HK+ navstem + bediening aan stuur + je kan 5 playlisten maken en de 6de speelt heel de ipod af.
Ik koos dan wellicht voor de duurste oplossing, maarja, ben gewoon content dat alles nog werkt.
:wink:

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Ma Dec 25, 2006 17:15

ohja, nog iets.
Ipod wordt ook geladen tijdens het rijden en misschien enkel nadeel : ook als de motor en radio uitstaat word ipod opgeladen, dus deze niet meer laten insteken maar eruit nemen (wat dan eigenlijk weer een voordeel is hé) tegen diefstal 8)

Gebruikersavatar
Tom
MINI Driver
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 Mar 2006
Locatie: Antwerp

Berichtdoor Tom » Do Dec 28, 2006 11:45

Ik kan me toch moeilijk inbeelden dat er maar 1 iemand deze heeft geinstalleerd in de wagen ?? :roll:

Gebruikersavatar
super dooper
MINI Driver
Berichten: 77
Lid geworden op: 01 Dec 2004
Locatie: Roeselare

Berichtdoor super dooper » Vr Dec 29, 2006 13:35

Nathalie, zou dat ook graag doen wat kost dat ongeveer?

Zou het ook laten doen bij de garage.

Gebruikersavatar
!nathalie!
MINI Master
Berichten: 1107
Lid geworden op: 27 Feb 2005
Locatie: Limburg - Bree
Contact:

Berichtdoor !nathalie! » Vr Dec 29, 2006 15:36

super dooper schreef:Nathalie, zou dat ook graag doen wat kost dat ongeveer?

Zou het ook laten doen bij de garage.

Je hebt mailtje 8)

Gebruikersavatar
Tom
MINI Driver
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 Mar 2006
Locatie: Antwerp

Berichtdoor Tom » Vr Dec 29, 2006 21:37

Ben vandaag maar uiteindelijk het kabeltje bij centrauto gaan halen, echt zielig eigelijk als je weet dat je daar 216€ voor neertelt :shock:

Ik heb de print out meegekregen voor installatie, is een makkie om zelf te doen, je moet maar zot zijn om tege de 350€ (volgens minishop) neer te leggen incl plaatsing .. is een werkje van 2 keer nix !

Gebruikersavatar
ilse169
MINI2 - Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 Jul 2008
Locatie: Niel

orginele kabel

Berichtdoor ilse169 » Do Sep 02, 2010 12:49

het is een post van 2006 maar toch even proberen

is het een plug and play systeem of moet je nog fishes vervangen etc?

'k ben er ook al een tijdje aan het twijfelen. maar 400€ geplaats is veel geld voor zo iets!
groetjes
Ilse

Gebruikersavatar
SCUDMisSiLe
MINI2 - Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 Aug 2010
Locatie: Hamme

Berichtdoor SCUDMisSiLe » Zo Sep 12, 2010 22:37

!nathalie! schreef:Wel, ik heb mij een paar weken geleden mijn iPod ook in mijn MINI laten plaatsen.
Ik zat ook met het probleem of die originele interface van MINI wel zou gaan, daar ik ook HK en originele nav had. Overal waar ik las kreeg ik ofwel dat het prima ging, maar ook dat het niet zou gaan met HK en Nav ofwel koop uw ne Alpine radio :shock:
Plus dan nog eens het probleem van welk merk dat kabelke kopen? de duurdere of niet?
Wel ik was het zoeken zat en ben gewoon naar de MINI garage gestapt met : ik wil mijn ipod in mijn MINI en ik heb HK en nav, MINI is van 2006. Als het dan niet zou lukken is dat het probleem van de garage hé. Dan hadden ze mij maar eerst moeten informeren als het niet zou gaan.
Wel ik ben blij dat ik het gedaan heb. Alles werkt nog HK+ navstem + bediening aan stuur + je kan 5 playlisten maken en de 6de speelt heel de ipod af.
Ik koos dan wellicht voor de duurste oplossing, maarja, ben gewoon content dat alles nog werkt.
:wink:


waar word die dan gestoken? die IPOD dock bedoel ik..


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten