Technische gegevens Radio Boost - installeren andere radio

alles over interieur en audio
Gebruikersavatar
Jeroen
MINI Fan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 Feb 2007
Locatie: Grimbergen/Leuven

Technische gegevens Radio Boost - installeren andere radio

Berichtdoor Jeroen » Zo Jul 20, 2008 19:46

Heb deze week de Alpine iDA X-100 besteld en ben ondertussen al eens aan het zoeken geweest hoe je dat ding zelf kan installeren, maar aangezien ik een totale leek ben op dit vlak ondervind ik wel wat probleempjes :?
Zo weet ik bijvoorbeeld niet goed welke draad in de huidige radio Boost overeenkomt met welke luidspreker, etc.
Vandaar mijn vraag of er toevallig iemand weet waar je wat meer info hierover kan vinden, zoals een technische fiche of dergelijke?

Ik weet dat er bij de radio een aantal draden worden bijgeleverd maar heb hoegenaamd geen idee hoe je dat verbindt met de andere draden, moest er iemand hier ervaring mee hebben zijn alle tips meer dan welkom! :wink:

Alvast bedankt!

Grtz
Jeroen

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Zo Jul 20, 2008 19:48

Moet je daar normaal gezien niet zo'n omvormset voor kopen? Zodat je de kabels van de boost radio op de nieuwe kan krijgen?

Gebruikersavatar
Jeroen
MINI Fan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 Feb 2007
Locatie: Grimbergen/Leuven

Berichtdoor Jeroen » Zo Jul 20, 2008 20:21

Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd :oops:, is dat echt de enige manier om een nieuwe radio te installeren?
Enig idee waar en voor hoeveel je zoiets kan krijgen?

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Zo Jul 20, 2008 20:36

Idd, met een ISO adaptor zal je al een eind verder geraken, maar 'k weet niet of alles
dan onmiddelijk zal functioneren zonder verdere aanpassingen.
Mijne Alpine werd ook aangesloten dmv zo'n ISO verloop-stekker, maar diverse kabelkes
moesten nog handmatig worden geknipt en verbonden. Er steekt bij mij weliswaar ook
nog een verterker mee tussen, misschien vandaar de extra aanpassingen ...

Gebruikersavatar
Mr.Orroi
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 Aug 2009
Locatie: Brugge

Berichtdoor Mr.Orroi » Do Sep 24, 2009 18:19

Wally schreef:Idd, met een ISO adaptor zal je al een eind verder geraken, maar 'k weet niet of alles
dan onmiddelijk zal functioneren zonder verdere aanpassingen.
Mijne Alpine werd ook aangesloten dmv zo'n ISO verloop-stekker, maar diverse kabelkes
moesten nog handmatig worden geknipt en verbonden. Er steekt bij mij weliswaar ook
nog een verterker mee tussen, misschien vandaar de extra aanpassingen ...


waar kan ik zo'n iso block krijgen die past op mijn mini one?
het zou moete verlopen naar een gewone iso block want die van de mini ziet er alles behalve gemakkelijk uit...

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Vr Sep 25, 2009 1:11

Mr.Orroi schreef:waar kan ik zo'n iso block krijgen die past op mijn mini one?
het zou moete verlopen naar een gewone iso block want die van de mini ziet er alles behalve gemakkelijk uit...

Je kan zo'n ISO meestal wel bestellen in de betere AutoHifi of tuning zaken ...
Geef gewoon het type van je wagen en het merk en type van je aftermarket radio door.
Zij zoeken dan wel op of er een ISO-adaptor bestaat hiervoor ...

En dat de blok die ori in de Mini zit er niet gemakkelijk uitziet, moet je niets van aantrekken.
Die adaptor zorgt er wel voor dat het simpel opgelost kan worden.

Gebruikersavatar
Mr.Orroi
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 Aug 2009
Locatie: Brugge

Berichtdoor Mr.Orroi » Zo Sep 27, 2009 14:18

De paars-appelblauwzeegroene kabel die uit de wagen komt voor de radio dat is dat een + of een -?
Want mijn radio doet het plots niet meer en ben es alles aan het uitmeten.
Normaal komt die toe op mijn radio als een + na contact. Maar ik ben nu niet zeker als het een + of een - is.
Ik krijg er alvast geen 12v op.
Kan iemand deze voor mij es uitmeten. Of heeft iemand een schema van de bedrading van een mini one radio?

Mvg


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten