Mini Cooper S 1/2002 - Waterlek bestuurderskant - HELP!

alles over interieur en audio
Gebruikersavatar
Fitou
MINI2 - Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 Mar 2010
Locatie: Antwerpen

Mini Cooper S 1/2002 - Waterlek bestuurderskant - HELP!

Berichtdoor Fitou » Zo Mar 14, 2010 3:17

Ik kan niet lokaliseren waar het water binnenkomt.
Heb dit ontdekt omdat er steeds veel condensatie aan de binnenkant van mijn ramen zat, de rubbermat en de aparte covermat weggehaald, toen ontdekte ik dat er 2 cm water op mijn tapijt stond aan de bestuurderskant ook onder mijn stoel en voetgedeelte achterzetel!!!
De deurrubbers zijn niet verduurd of gekneld, zie ook geen gaten.
Heb al 3 x het water met een waterzuiger weggehaald maar steeds verschijnt er een plas water aan de pedalen, waarschijnlijk laagste punt?
Vanwaar blijft al dat water komen?? Zie aan héél mijn binneninterieur geen leksporen! Heb op internet gevonden dat er problemen zijn met de afwateringrubbers van de sunroof! Weet er iemand waar die zitten of uitkomen.
Misschien zitten deze vol met vuil?
Ik wil eerst weten "waar" het probleem zit alvorens deze auto bij de garage binnen te doen. Zijn er nu nog mensen met hetzelfde probleem of die de oplossing weten?? Graag zou ik het vernemen want ik ben radeloos.

Gebruikersavatar
bjorn
MINI Driver
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 Aug 2009
Locatie: roeselare

Berichtdoor bjorn » Zo Mar 14, 2010 10:02

heb dit ook al eens voor gehad met mijn andere auto, en dan was het de filter van de airco, en de buizen voor de afvoer van regen water, niet voor het raam dat verstopt zit.

Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

Berichtdoor Davide » Zo Mar 14, 2010 17:42

Persoonlijk denk ik niet dat het de sunroof kan zijn daar deze buizen in geval van lekken, vlekken zullen maken op je hemel. Zoniet, kun je dit bijna zeker uitsluiten.
Check eens de kleur van het water indien mogelijk. Ik heb namelijk eens voor gehad dat de radiator voor de verwarming was beginnen lekken, en aangezien deze samen met de airco stuff 'binnenin' de auto zitten, zou hier ook wel een lek kunnen zijn. Dit ging gepaard met aandampen van de ruiten. Kijk de hoeveelheid koelvloeistof even na, als er daar te weinig inzit, kun je er van uitgaan dat het lek daar zijn oorsprong heeft.

Hopende je hiermee iets geholpen te hebben :?

Gebruikersavatar
BlueSkyraider
MINI2 - Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 Apr 2009
Locatie: Herne

Berichtdoor BlueSkyraider » Ma Mar 22, 2010 9:57

Als je je autogordel uitrolt, voelt die dan ook nat aan?

Want dat heb ik sinds kort in onze One van 2002. :?

Ben nog aan het uitzoeken van waar dat kan komen. Want dakhemel, deurstijl en vloer zijn allemaal droog. Enkel daar waar de gordel oprolt moet er ergens water op of doorkomen. Mysterie, mysterie...

Gebruikersavatar
Fitou
MINI2 - Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 Mar 2010
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Fitou » Di Mar 23, 2010 2:52

Mijn dank voor de leden die tips hadden.
Mijn vrouwelijke intuïtie zei dat het de sunroof moest zijn!
Dus verleden week naar de carwash gereden in de hoop dat ik kon zien waar het water binnenlekte. De bevestiging had ik “direct” het water lekte niet binnen maar het zeek binnen via binnenbekleding dak, spiegel, zonneklep, gordels en de A-pillar (bestuurder). De man van de carwash zeemde nog wat nà en trok mijn deur open en pakte de schrik van zijn leven, het water gutste uit mijn auto en ik kwam drijfnat uit mijn auto.
Dit had hij nog nooit meegemaakt en ik ook niet! Direct naar de dealer gereden naar de
“spoedafdeling” of ze dit nu nog normaal vonden. Ik hoorde ze denken van…tis weer een vrouw! Ze hadden geen tijd en moest hiervoor maar een afspraak maken maar het was druk en bla bla.
Het probleem was hun “onbekend” en kon wel even duren voor ze de lekkage zouden vinden. Auto 8 jaar oud……kassa, kassa!!!
Gevraagd naar een schema of plan waar al de leidingen zitten, hebben ze niet of krijg je niet. Ben dan thuis met mijn vriend maar aan de slag gegaan. Begonnen met de boven deurrubber gedeeltelijk los te maken, alles aan de binnenkant dak gedemonteerd, dakbekleding linker kant gedeeltelijk naar beneden getrokken ( is wel een gepruts ) maar toen zagen we de “dader” in de linker hoek zit een verbindingsstuk van de dakdrain naar beneden. Dat was losgekomen(???). We hebben dit vastgezet met een
Tie-wrap en dat zal nooit meer loskomen!
De 4 drains eindigen onder de wagen, aan de plastiekgoot wielkast en de deur.
Dit zit verborgen; maar als je met een hamer hier voorzichtig op tikt valt en veel vuil uit.
Dan de 4 drains doorgeblazen met compressor en met het schuifdak open; water gekipt in de afvoergoot. Dan zie je het water onder aan de auto uitkomen!
Het is maar een stomme uitleg van een vrouw, maar het kan misschien andere mensen met drain problemen helpen. Dit is dus een belangrijk “check-point” van een sunroof, wat ze in een garage niet doen of vertellen!!!!!!!

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Di Mar 23, 2010 21:48

Fitou schreef:Het is maar een stomme uitleg van een vrouw


Het is heel goed uitgelegd, prima gedaan.

Gebruikersavatar
chu
MINI2 - Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 Jul 2012

Berichtdoor chu » Di Jul 31, 2012 11:56

sorry voor het afstoffen van dit late bericht, maar weetje hoe de 'drains' lopen? Ik heb denk ik hetzelfde probleem. De vloer van de bestuurderszijde is altijd nat.
Heb de A stijl (plastic kap binnenkant) losgehaald maar kon geen drain vinden.
Loopt ie via de panoramadak en dan gordelstijl naar beneden?

Gebruikersavatar
Fitou
MINI2 - Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 Mar 2010
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Fitou » Do Sep 27, 2012 22:04

chu schreef:sorry voor het afstoffen van dit late bericht, maar weetje hoe de 'drains' lopen? Ik heb denk ik hetzelfde probleem. De vloer van de bestuurderszijde is altijd nat.
Heb de A stijl (plastic kap binnenkant) losgehaald maar kon geen drain vinden.
Loopt ie via de panoramadak en dan gordelstijl naar beneden?


Beste,

De "kleine" opening zit in de afvoergoot van het schuifdak.
Als je dak openstaat komt in de goten veel vuil te zitten ook zaadjes van de bomen, zodat de gaatjes en de afvoerleidingen naar beneden vol zitten.
Ja, de drain komt beneden uit voor de wielen.
Doe wat water in de afvoergoot maak de opening proper en zie of het water beneden uitkomt dan kan je zien of het verstropt zit.
Ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen hoe ik het heb opgelost.
Groeten,
Fitou


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten