verwarming probleem

alles over interieur en audio
Gebruikersavatar
MiniMarc
MINI2 - Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 Nov 2011
Locatie: Genk

verwarming probleem

Berichtdoor MiniMarc » Wo Nov 16, 2011 22:16

Iemand die me helpen kan ?!
Mijn BMW garage kon vandaag mijn probleem niet vinden en vraagt om mijn Cooper (2003) 2 dagen in huis te houden (a rato van 50€/u !!) om alles uit te zoeken.
Probleem: mijn interieur verwarming doet het niet. De blower en al de rest functioneert prima maar er komt alleen koude lucht uit. Motorisch zou alles in orde zijn (koelvloeistof ok, circulatie ok, thermostaat ok) en er zou zelfs circulatie zijn doorheen de verwarming (als ik hun uitleg goed begrepen heb). Wat kan hier aan de hand zijn ??

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Do Nov 17, 2011 9:17

hmm, moeilijk te zeggen zo.
Verstopping ?
Vervuilde filter ?
Koelvloeistof ( te oud, vernieuwen dus of niveau te laag )
pomp
Heb ergens gelezen dat je dit ook kan voor hebben bij een lekke koppakking
.....

Kan zoveel zijn

Gebruikersavatar
MiniMarc
MINI2 - Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 Nov 2011
Locatie: Genk

Berichtdoor MiniMarc » Do Nov 17, 2011 18:14

Hei Stafke, tis wat ik zei dat alles betreft motor, vloeistof, circulatie, ventilator,etc in orde is maar dat er geen warme lucht wordt geblazen. Ik zelf vermoed een blokkering in een leiding die naar de verwarming leid.

kan iemand mij trouwens helpen aan een technische fiche van de verwarming of van een schema wat ik moet demonteren om bij de verwarming te komen ?

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Vr Nov 18, 2011 12:50

MiniMarc schreef:Hei Stafke, tis wat ik zei dat alles betreft motor, vloeistof, circulatie, ventilator,etc in orde is maar dat er geen warme lucht wordt geblazen. Ik zelf vermoed een blokkering in een leiding die naar de verwarming leid.

kan iemand mij trouwens helpen aan een technische fiche van de verwarming of van een schema wat ik moet demonteren om bij de verwarming te komen ?


Een blokkade kan mijns inziens niet,jouw verwarming binnen is een circulatie met de motorkoeling.1 circuit dus.Heb je koelreservoir al eens gepeild?

Of de warmeluchtklep is stuk..

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RC31&mospid=48010&btnr=17_0219&hg=17&fg=05[/url]

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RC31&mospid=48010&btnr=64_1126&hg=64&fg=15[/url]

Voorbeeld 1 is de tekening van het motorcompartiment,voorbeeld 2 is de unit binnenin.Deze sluiten op elkaar aan.Zoals gezegd dit is dus een circuit.

Dus een blokkade kan het al niet zijn anders had je motor al snel oververhit geweest.Dus wat kan het zijn..de warmeluchtklep die niet open gaat,sensor stuk die de temp binnen meet of een serieus lek!

...


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten