probleem boordcomputer

alles over interieur en audio
Gebruikersavatar
thaward
MINI Driver
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 Jan 2013
Locatie: Lokeren
Contact:

probleem boordcomputer

Berichtdoor thaward » Zo Feb 24, 2013 13:26

Sinds kort heb ik iets raars gemerkt met de boordcomputer van mijn mini van 2004.
De snelheid, huidig verbruik, range geeft hij zonder probleem weer.
Maar als ik kijk bij gemiddeld verbruik staat deze steeds op 0.0 en als je dan kijkt naar
de gemiddelde snelheid stond die 2 weken geleden rond de 7 km/u, ondertussen is deze opgeklommen wel al naar 9km/u, maar zo traag rij ik er nu wel niet mee :)
Iemand enig idee of je de boordcomputer en zijn gegevens zelf kan resetten of dat je hem daarvoor moet binnendoen bij de garage?

Grtz,
Ward 8)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Zo Feb 24, 2013 16:15

Resetten kan je zelf, dacht als je in de aanduiding van gemiddeld verbruik zit, de knop een paar seconden ingeduwd houden. Staat uitgelegd in de handleiding (RTFM :wink: ). Maar als de snelheid maar zo weinig opglopen is denk ik eerder dat er een probleem is met de verbinding snelheidssensor naar BC.

Gebruikersavatar
Fitchie
MINI-aholic
Berichten: 363
Lid geworden op: 17 Dec 2012
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Fitchie » Zo Feb 24, 2013 16:17

varavital schreef:Maar als de snelheid maar zo weinig opglopen is denk ik eerder dat er een probleem is met de verbinding snelheidssensor naar BC.

Mmm... Dat is OBD2, een digitale bus. Dus ofwel staat er een waarde, ofwel staat er niets. Best eens bij de dealer passeren.


Terug naar “Interior & ICE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten