Hallo,
Ik ben nieuw hier, dit is mijn allereerste post, dus vergeef me als dit topic verkeerd staat.
Anyway, ik rij sinds kort in een nieuwe Mini Cooper D - 50 anniversary Mayfair. Nu, in deze koude periodes zet ik ook de verwarming op, en dan stel ik vast dat ik een onregelmatig hoor, eerder ergens aan de passagierszijde. 't Is niet zo dat het om de 20 seconden is, maar eens om de paar minuten, dan eens wat langer, en dan weer eens wat korter achter elkaar. Weet iemand misschien waar dit geluid vandaan kan komen? Nu, ik ben niet zeker als het van de verwarming komt, maar als ik de verwarming afzet, stopt het geluid ook...
Alvast bedankt voor de info.
Mvg,
Barto
Verwarming - Onregelmatig tikkend geluid
- MY Dweiltje
- MINI Master
- flippers jan & linda
- MINI-aholic
- Blackboxboy
- MINI Regular
inderdaad
als de airco aanstaat en automatisch of niet automatisch speelt eigenlijk geen rol.
een airco werkt niet constant.
De aircocompressor is uitgerust met een magneetkoppeling en werkt dus met gasdruk die afneemt door afkoeling van het gas.
Als de druk die nodig is is bereikt schakelt deze zowiezo uit om overdruk te voorkomen.
Als de druk weer te laag zakt voor een goede werking dan wordt deze terug aangestuurt en klikt dus elektromagnetisch vast en draait terug mee zodat de druk weer stijgt en dus diet hij idd rond de 3 a 6 min
Als je de airco hebt aanstaan hoor je idd af en toe een klik dit is bijvoorbeeld hel goed hoorbaar als je uit de wagen staaten de airco eens uit en aan zet.
Je kan altijd naar de dealer maar ikdenk dat mijn diagnose er niet ver naast zal zitten
(als het niet zo is moet je het ook zeggen hé ik leer ook graag bij
)
als de airco aanstaat en automatisch of niet automatisch speelt eigenlijk geen rol.
een airco werkt niet constant.
De aircocompressor is uitgerust met een magneetkoppeling en werkt dus met gasdruk die afneemt door afkoeling van het gas.
Als de druk die nodig is is bereikt schakelt deze zowiezo uit om overdruk te voorkomen.
Als de druk weer te laag zakt voor een goede werking dan wordt deze terug aangestuurt en klikt dus elektromagnetisch vast en draait terug mee zodat de druk weer stijgt en dus diet hij idd rond de 3 a 6 min
Als je de airco hebt aanstaan hoor je idd af en toe een klik dit is bijvoorbeeld hel goed hoorbaar als je uit de wagen staaten de airco eens uit en aan zet.
Je kan altijd naar de dealer maar ikdenk dat mijn diagnose er niet ver naast zal zitten
(als het niet zo is moet je het ook zeggen hé ik leer ook graag bij

Terug naar “Problemen en fouten”