Gechipte Dieselkes

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Tazke
MINI Freak

Gechipte Dieselkes

Berichtdoor Tazke » Di Mar 15, 2005 0:30

Hello, ik heb mijn d' tje een eindje geleden laten chippen door heinz, en wreed content van het vermogen, nu heb ik precies ( volgens gasten die achter mij rijden ) veel zwarte rook als ik goe gas geef, is dit beetje normaal, zijn er nog mensen met dezelfde ervaringen ?

Grtz Tazke

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Di Mar 15, 2005 16:06

tja, da's meestal kiezen bij het chippen van een diesel : optimale prestaties en roken gelijk zot, of gaan voor iets mindere prestaties en ook minder rook...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Di Mar 15, 2005 16:36

volkomen normaal met een diesel, kan geen kwaad . . .

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Di Mar 15, 2005 22:57

effe terzijde : chippen : niet vergeten verzekering laten aanpassen naar verhoogde vermogen, anders bij ongeval .... :shock: :shock: ??

Tazke
MINI Freak

Berichtdoor Tazke » Di Mar 15, 2005 23:54

Mijn verzekering vraagt daar zelfs niet achter, zolang er aan je moter zelf niets verander kan dat geen kwaad, bv, luchtfilter veranderen moet je melden maar chippen, box en al zo'n stuf kan geen kwaad,
zouden anders nogal papierwerk gaan hebben zeker, hoeveel rijden er origineel met hun wagen :)

Grtz Tazke

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Wo Mar 16, 2005 1:02

da gaat geen enkel verzekering aannemen vrees ik, OMDAT HET NIET MAG

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Wo Mar 16, 2005 14:55

hm en als het niet mag.... dan wil dat toch ook zeggen dat het niet wettelijk is of zie ik dat verkeerd... logisch gevolg zou dan ook zijn dat de verzekering zijn portemonnee toehoudt als je iets ernstigs tegenkomt, meer nog, dat jij de rest van je leven kan afdokken...

Wie brengt hier 100 % uitsluitsel ?? Ik vertrouw het toch allemaal niet zo hoor...

Als je banden 1,6 mm moeten hebben om wettelijk in orde te zijn, en je heb 1,4 bij wijze van spreken en je rijdt er eentje dood door jouw schuld, dan weet ik 100 % zeker dat ze je vinden...

Het zou me dan ook verwonderen mocht je verzekerd zijn voor 90 pk en je rijdt rond met 110, dan ze je dan netjes gerust laten... De verzekering dekt je om met 90 PK rond te rijden, niet met 110 !!!!

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Wo Mar 16, 2005 15:03

chippen is niet wettelijk en mag niet, en geen enkele verzekering gaat uw polis
aanpassen omdat je gaat zeggen dat je gechipped bent,
wat ze wel doen is U met uw kl*ten buitensmijten . . .

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Wo Mar 16, 2005 16:00

Wanneer je je wagen chipt kan je proberen dit aan te geven bij je verzekering. Heel misschien zullen zij akkoord gaan, en uw premie aan het nieuwe vermogen aanpassen. Gevolg hiervan is dat je ook opnieuw BIV mag betalen.
Wat meer waarschijnlijk is, is dat zij in dat geval een nieuw attest van keuring vragen van de importeur, omdat je wagen niet langer voldoet aan de kenmerken die door de constructeur werden meegedeeld.
De kans dat je dit attest zal krijgen, en dus de importeur zich akkoord verklaart met tuning door een derde partij, is quasi nihil.
Afbeelding

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Wo Mar 16, 2005 19:27

ondanks de uitleg van Wazowski en Blade, nog altijd geen definitief antwoord op mijn vraag : Als je uw Mini chipt, en je hebt dus een hoger vermogen, en je geeft dit niet aan aan uw verzekering, en je rijdt iemand dood... gaat uw verzekering dat "feest" betalen of niet ???
In eerste instantie wel, maar ze zullen volgens mij bij jou komen aankloppen... Zit hier toevallig iemand die uitsluitsel kan geven ???

Ik denk dat er velen rondrijden zonder goed en wel te beseffen waar ze mee bezig zijn, en hiermee wil ik niet de leraar uithangen, gewoon effe stilstaan bij die gedachte...
Je zuipt toch ook geen 10 Vodka Red Bulls en gaat daarna een lekker stukje sturen ??? :?:

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Wo Mar 16, 2005 19:32

Uw verzekering zal in elk geval de slachtoffers vergoeden, maar wanneer ze kunnen aantonen dat de wagen gechipt is, en niet verzekerd voor dat vermogen, zal de verzekering dat geld terugeisen en mag je de rest van je leven dokken...
Afbeelding

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Wo Mar 16, 2005 19:38

Dus als je chipt of laat chippen, zien dat het zo gedaan is dat het niet te traceren is. Er zijn er die het kunnen waarbij ze zelfs in de garage met hun computers niet kunnen zien dat de software aangepast is...

En als ze iets vragen, z??r goed gerodeerd ? :D

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Wo Mar 16, 2005 19:46

Joe als ze erachterkomen betaald ge zelf . . .

Tazke
MINI Freak

Berichtdoor Tazke » Wo Mar 16, 2005 23:44

mmm, Mijne peugeot 206 was vroeger gechipt, 30 pk extra, gezegd tegen verzekering, winterthur toen en ze zeiden, geen prob, verzekering bleef zelfde,

nu ja, wat moet gebeuren zal gebeuren, er vlamt ene in m'n zijkant, conclusie politie erbij, ikke kliniek in en allebei blazen, nu ja, ikke geen prob gehad, auto was juist niet meer omnium kent ge da, na 3 jaar, ikke geld gehad en iedereen content.

juist die gast die in m'n zijkant geramd heeft niet, :)

4 boetes van 1000 euro,
- Auto was niet ingeschreven
- Auto was niet verzekerd
- Auto had geen nrplaten
- Auto had geen keuringsbewijs

denk niet em dat nog ga proberen nu :)

conclusie, ofwel ik heel goeie verzekering ofwel vele chance gehad, maar zit nu bij andere verzerkingsmaatschapij en die zeggen daar ook niets van.

Groetjes Tazke

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Wo Mar 16, 2005 23:52

Neem de proef op de som.
Maar de verhalen die ik al gehoord heb, de tegenpartij z'n verzekering zoekt tot ze iets gevonden hebben (Bij u was er geen tegenpartij verzekering toen, dat maakt het iets anders h? ;))
Ik zou het vragen aan de verzekering of ze uw polis kunnen aanpassen, maar ik zou het niet riskeren om het zonder medeweten van de verzekering te doen.

Je moet maar eens de pech hebben dat iemand onder uw auto geraakt, dan zijt gij de klos voor de rest van uw leven.

Tazke
MINI Freak

Berichtdoor Tazke » Do Mar 17, 2005 14:07

mmm dat dacht je, geen tegenverzekering,

dien gast heeft dan toch een verzekeringsmaatschappij aangesproken om het voor hem op te nemen, die gasten hebben idd mijn peutje van boven tot onder onderzocht en niets gevonden zelfs, :)

maar best is toch aan te geven, ik heb dat ook gedaan

Grtz Tazke

Tazke
MINI Freak

Berichtdoor Tazke » Do Mar 17, 2005 23:47

Nog snel een vraagje, voor de keuring, kan die extra rook geen kwaad ?

Iemand al geweest ?

Grtz

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Vr Mar 18, 2005 0:51

Als ge niet boven de max CO2 uitstoot komt niet nee. Moet je toevallig niet langst de garage binnenkort, kun je daar uw uitstoot laten meten.

Tazke
MINI Freak

Berichtdoor Tazke » Vr Mar 18, 2005 14:30

Nope, groot onderhoud al gehad, maar kzal nog eens zo binnenspringen voor nen test, wie weet :)

Thx Boy's en Girls

Greetings

serge
MINI2 - Newbie

Berichtdoor serge » Vr Mar 18, 2005 14:36

zeg tazke, wat heb jij betaald voor uw groot onderhoud?

Terug naar “Engine & Performance”