Weer een nieuwe ziel: Zoran.

Nieuw op MINI2.Be? Stel je even voor
zoran
MINI2 - Newbie

Weer een nieuwe ziel: Zoran.

Berichtdoor zoran » Za Jan 28, 2012 20:56

Hallo allemaal,

Het was zover: Als een kind zo opgewonden dat ik de Mini eindelijk in ontvangst kon nemen. Het was me ook een lange zit.

Eerst een 3-tal weken af en aan naar de Mini dealer in Zaventem (BE) om het 'perfecte' evenwicht van budget en accessoires te vinden (... kuch, kuch...) Dan weer twijfels over de kleur. Dan over de striping. Eindelijk alles op papier gezet, tekenen... "Hmmm, wil ik 'èm wel in het bruin hebben!?" Nee, liever zwart... En hop weer alles omgooien. Petje af voor het geduld van de verkoper. :-)

Uiteindelijk de bestelbon getekend en geduld moeten vinden om de 2,5 maand (lange) zit... Uit te zitten. Slachtoffer van zijn eigen succes waren de levertijden in België naar meerdere maanden aan het verschuiven.

Eind juni was het dan zo ver. Werd gebeld... Dat de verkeerde wagen geleverd was. Van een andere klant en dat de mijne nog in Gent stond. Ok, nog een paar daagjes wachten...

En nu begon de duivel zich ermee te bemoeien: De dag daarna werd Gent slachtoffer van een hagelbui. Vet grote klonters en paar minuten daarna zat Ford met 3.000 nieuwe, beschadigde auto's, BMW en Mini met een paar duizend... Waaronder misschien de mijne. Het wachten was nu op de expert om de schade te bekijken.

Geen beter moment om op vakantie te vertrekken. Twee weken daarna, op de weg terug werd ik gebeld dat de mijne de slachting ontlopen was. Na thuiskomst de koffers uitgepakt, even aan het barre, Belgische weer proberen te wennen en de volgende dag naar Zaventem gereden om de Mini in ontvangst te nemen.

Na een prachtige presentatie in een daarvoor speciaal gemaakte stand mocht ik 'em meenemen.

F**k me sideways: Wat een auto! Wat een lol en pret om er in te rijden. En trekkracht dat het ding heeft. Om van het moment dat de turbo inschakelt maar niet te praten. Yep, het was dus toch waar: De natte droom op wielen bestaat.

Na een Maserati Biturbo Spyder en de Quattroporte was ik toe aan een felle, leuke, kleine wagen met genoeg plaats voor mijn zoontje en mij en 's Weekends mijn vriendin en haar kids. Daarnaast woon ik nu in Brussel en hoe leuk de Quattroporte was, zijn 5 meter begonnen echt in de weg te lopen. Over de details van het verbruik en het onderhoud maar niet te praten.

Wat een opluchting; eindelijk een kleine, compacte wagen met ballen en een stoute glimlach op zijn tronie. Ik moet altijd even grijnzen als ik er mee wegrij.

Intussen zijn we zes maanden en 21.000km verder. De Mini bevalt nog erg goed, gebruik het voor alles en nog wat maar vooral om fun mee te hebben.

Afgelopen week zijn er JCW dempers onder gezet en ben ik weer kilometers aan het maken om ze goed in te rijden. Het geluid wordt steeds rauwer en exact zoals het moet. Nu alleen nog kijken wat ik met de standaard dempers doe. Misschien verkopen?

Groetjes,
Zoran

YorkPower
MINI-aholic

Berichtdoor YorkPower » Za Jan 28, 2012 21:39

Hey,

Heel erg leuk verhaal en leuk om te zien dat je toch stilaan verliefd wordt op de MINI ;).
Welkom op het forum en heel veel veilige kilometers gewenst!
De overstap van een Maserati naar een MINI is denk ik wel enorm.. Liefst zou ik in de omgekeerde richting gaan ;).

Groeten!

conrad
duke of Limburg

Berichtdoor conrad » Za Jan 28, 2012 21:43

Van harte welkom Zoran !!

Van een Maserati naar een MINI ???

Velen zouden het andersom willen denk ik :grin:

Maar ja, u bent het zoveelste slachtoffer geworden van het MINI-virus.

Die SMILE op uw gezicht gaat nooit meer weg.

Veel succes ermee en weldra zien we misschien elkaar op één van onze ritten.

zoran
MINI2 - Newbie

Berichtdoor zoran » Za Jan 28, 2012 22:23

Dank je wel jongens!

Lijkt me inderdaad leuk om met de ritten mee te doen. Ik zal eens rond kijken in de agenda ; mijn zoontje blijft er om vragen.

Tja, de overstap was inderdaad "enorm": Enorm minder onderhoud, enorm minder verbuik... :-)

Neen, het was een leuke periode, veel lol gehad, nu is het tijd voor nieuwe ervaringen en avonturen... En de Mini heeft een heel stout, speels karakter die niet te evenaren is...

YorkPower
MINI-aholic

Berichtdoor YorkPower » Za Jan 28, 2012 23:12

Tgoh jah en in Brussel kan een MINI misschien wel wat handiger zijn ;). Maar ik zou denk ik wel het afwerkingsniveau van de Maserati heel erg missen.. En van dat weggedrag.. Dat is echt ongelofelijk! (en verslavend..)
Kom inderdaad gerust eens naar een rit, allemaal mensen met een glimlach tot achter hun oren! (zeker eens ze in de MINI zitten ;))

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Zo Jan 29, 2012 9:21

Welkom hier !!

Wat de rit betreft ;) is er op 12 februari a.s. al een spontaantje voorzien ;) PM me maar indien interesse :)

Panidacolada
MINI-aholic

Berichtdoor Panidacolada » Zo Jan 29, 2012 10:39

Proficiat met de MINI!!

Eenmaal je bent gebeten door het MINI-virus geraak je er nog moeilijk vanaf. Zoals jezelf hebt gemerkt heeft de MINI ook wel wat voordelen, gemakkelijker om te parkeren (allé dit toch in mijn geval :) ) en superhandig om overal naartoe te rijden!

Veel plezier nog met je MINI en veel veilige km's toegewenst!

En P.S. Ik denk dat er idd velen zouden zijn die de omgekeerde weg zouden maken, maar ik denk dat ze dan ook wel weer terug naar hun MINI zouden keren.... :grin:

Nickjcw
MINI Driver

Berichtdoor Nickjcw » Zo Jan 29, 2012 11:16

Hey welkom. Ik kan die overstap wel begrijpen. Wij thuis hebben een Jaguar xkr ook dikke 420pk heel leuke en mooie wagen maar mijn ouders rijden toch ook ooh zo graag met de mini :p. Als inderdaad dienen turbo in werki schiet en dan de, zoals de jcw uitlaat dat doet, lekker gromt Hmm heerlijk! Ik denk dat ge uw aankoop niet gaat beklagen!

Grtz,

Nick

rikkie
MINI-aholic

Berichtdoor rikkie » Zo Jan 29, 2012 11:35

Welkom hier op het forum

En ja eenmaal gebeten door het MINI virus , daar is geen enkele antibiotica tegen

Er staan er hier intussen al 2 in de garage :grin:

hopelijk tot op een van de ritten

Terug naar “Who's Who”