R56 Turbo S " with Alpina's 18 + toyo
sscooper schreef:
Hij rijdt echt zalig nu en zoveel koppel in 6 de
ik ben zeer content na de laatste update!
goed warm rijden alvorens door te gaan is de boodschap bij elke wagen en altijd laten nadraaien bij een lange snelle rit ! dit is de sleutel bij een turbo motor en ik weet niet of iedereen dit altijd doet!
Heeft die thermo update dan iets aan je vermogen gedaan ?
Wat die turbo betreft, dat weten we allemaal.
Enkelzit het probleem van een getunde R56 niet echt in de turbo.
het vermogen is na de laatste update idd verbeterd in de zin van de verdeling, rijdt zeer aangenaam en zeersnel nu,
dat is waar maar ik wil niet weten hoeveel mensen er zijn die met een turbo nooit na een zware rit hun motor even laten nadraaien, pak op 10 mensen dan 8 het doen,
zeker met die domme start stop kan dit de turbo niet ten goede komen, gelukkig dat ik die optie niet heb op mn S!
ik ben zeer tevreden van mijn R56 en ik ga nu door met de aanpassingen
dat is waar maar ik wil niet weten hoeveel mensen er zijn die met een turbo nooit na een zware rit hun motor even laten nadraaien, pak op 10 mensen dan 8 het doen,
zeker met die domme start stop kan dit de turbo niet ten goede komen, gelukkig dat ik die optie niet heb op mn S!
ik ben zeer tevreden van mijn R56 en ik ga nu door met de aanpassingen
sscooper schreef:maar ik wil niet weten hoeveel mensen er zijn die met een turbo nooit na een zware rit hun motor even laten nadraaien, pak op 10 mensen dan 8 het doen,
zeker met die domme start stop kan dit de turbo niet ten goede komen, gelukkig dat ik die optie niet heb op mn S!
De turbomotor van de S-en heeft een eletronische pomp die koelwater langs de turbo blijft pompen (als dat nodig is) ook nadat je de motor al hebt afgezet. Dus nadraaien zoals bij de "old school" turbomotoren is veel minder noodzaak. Kwaad kan het natuurlijk niet.
En je volgende mod? Oliekoeler lijkt me wel een goed idee
Xefke schreef:Stafke schreef:Zeer tevreden
Zorgde wel voor extra gekoelde lucht alvorens deze de turbo in ging.
Zit de Intercooler niet tussen de turbo en de motor?
dus Luchtfilter => Turbo => IC => Motor
Zou zonde zijn van de lucht te koelen vooraleer hem door de bloedhete turbo te sturen
zo is het idd Xefke .. en zoals Staf zegt gewoon doen .. DAT GAAN WE DOEN heb er zin in om naar Beek te cuizen
- mister_cooper
- MINI Regular
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 28 Jul 2012
- Locatie: velm
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten