Beste tuning shop van Belgie en omstreken ?

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Do Okt 06, 2005 19:00

Heb ier nog iets gevonden: vergelijking tussen diverse tuning-kits, air-intakes, exhausts, ECU remaps, ... + wat tips en adressen:

http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq=faq_performance#faq_faq_chips_kits

Grtz.

Jan

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Zo Nov 06, 2005 17:06

Hoi, ik ben in het bezit van een Mini One. Het was een bewuste keuze om de 90 pk motor te nemen - je kan toch niet meer voluit gaan in de hedendaagse verkeers- en boetejungle.

Echter, na 6000 km met de Mini One, slechts ??n minpunt: te weinig vermogen voor zo'n leuk, sportief, goed op de baan liggend wagentje.
Dus heb hier lang zitten lezen op dit forum naar de goede oplossing voor dat beetje meer vermogen...

Heb uiteindelijk mijn dealer gecontacteerd. Resultaat: voor 350 Euro incl BTW heb ik nu de "software" van de Cooper. Geen gedoe met overschreven software achteraf, geen schrik dat dealer het te weten komt. Geen testbank achteraf, maar... het vermogen is duidelijk gestegen :D Meer moet dat niet zijn: dat ik nu 110, 113 of 117 pk heb, doet er niet toe. Die paar pk's meer of minder zal de chauffeur (hopelijk) goedmaken 8)

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Zo Nov 06, 2005 20:30

tiens... dacht dat er een begrenzer zit op de one :shock:

dus denk dat het wel net iets meer is dan de software van de cooper.
heeft je dealer zelf die software vervangen ?

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Nov 07, 2005 9:14

Cooperke schreef:da is nie overkill :)

hangt ervanaf hoe ge er mee rijd :)

mja da em in zen eerste constant gaat beginnen sleren ja das normaal

zoals ik al zei, twee tuners die ik ken. waar ik zelf al gesproken mee eb voor een turbokit te placeren zijn obd en heinz.

ik zou toch maar eens contact opnemen met obd.

en zoals grand_cru zegt de exacte specificaties overnemen van de buitenlandse tuners en naar een bekende belgische tuner gaan.

vergeet niet buiten uw motor, moeten er nog anderen onderdelen vervangen worden om deze kracht op de baan te houden of af te remmen.

@youri, ik ken ne ibizia cupra met +- 500pk
overkill is dat niet, just the right stuff my friend :)

Ben benieuwd hoelang deze cupra zijn motor zal meegaan zonder stukken te hebben. Wel knap dat dit kan.

Dragracers halen ook 300pk uit een 1400cc motor maar na twee ritjes (van 125m) moet de motor wel gereviseerd worden.

W

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Ma Nov 07, 2005 9:31

wvs schreef:
Cooperke schreef:da is nie overkill :)

hangt ervanaf hoe ge er mee rijd :)

mja da em in zen eerste constant gaat beginnen sleren ja das normaal

zoals ik al zei, twee tuners die ik ken. waar ik zelf al gesproken mee eb voor een turbokit te placeren zijn obd en heinz.

ik zou toch maar eens contact opnemen met obd.

en zoals grand_cru zegt de exacte specificaties overnemen van de buitenlandse tuners en naar een bekende belgische tuner gaan.

vergeet niet buiten uw motor, moeten er nog anderen onderdelen vervangen worden om deze kracht op de baan te houden of af te remmen.

@youri, ik ken ne ibizia cupra met +- 500pk
overkill is dat niet, just the right stuff my friend :)

Ben benieuwd hoelang deze cupra zijn motor zal meegaan zonder stukken te hebben. Wel knap dat dit kan.

Dragracers halen ook 300pk uit een 1400cc motor maar na twee ritjes (van 125m) moet de motor wel gereviseerd worden.

W

ne cupra is nen 2.0 turbomotor :) die kunnen pakje aan :)

niets is standaard aan de motor. en die is totaal niet op het einde afgesteld :)

Terug naar “Engine & Performance”