mini 2007

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
Bolli
MINI Driver

Berichtdoor Bolli » Zo Aug 20, 2006 16:33

YELLOW_DINO schreef:
Bolli schreef: de turbo....chippen

:?: :roll: :?:

Wie chipt er nu nen turbo gewoon een andere turbo steken veel beter dan chippen duurder maar beter.

er vanuit gaande dat mini een deftige turbo steekt..
je gaat je blok toch niet helemaal ombouwen en een andere versnellingsbak steken en er een grotere of zelfs 2 turbo's opschroeven om er 600pk uit te halen :roll:

als je het wel doet.. 4 wiel aanedreven ombouwen he :)

denk dat je die standaart turbo hoog genoeg krijgt hoor maar dat het gewoon het blok is dat de turbodruk niet zal aankunnen of het vrijgegeven koppel dat een probleem gaat vormen voor je versnellingsbak en overbrenging.. ok het vermogen op de weg krijgen za niet gaan lukken zo

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Aug 21, 2006 22:46

Tja das hetzelfde probleem dan bij chippen daar is uw blok ook niet voor gemaakt.Enige verschil is natuurlijk met chippen kan je nooit geoeg pk's winnen om uw blok te overbelasten daar met nen turbo dat wel het geval is.

Bolli
MINI Driver

Berichtdoor Bolli » Di Aug 22, 2006 15:18

je weet waarover je spreekt :)

maar chippen is in mijn ogen niet massas pk's beloven of het maximum uit je blok halen maar gewoon je blok iddeale motorsturing meegeven..
de veiligheidsmarge die ruimschoots aanwezig is kwa uitstoot voor toekomstige normen ( strenger als nu maar wel binnen de 15 jaar zeker aanwezig in de wetgeving ) en hoogge belasting bij extreme temperaturen ( sahara/alaska, lol ) gewoon kleiner maken..
ook is de motor zodanig afgestemd dat de motor met selchte interval tijden kwa onderhoud nog wel een tijd zal meegaan..

wanneer het u dus niet uitmaakt dat u wagen binnen 10 jaar niet meer zou voldoen aan de uitstoot norm ( en wanneer deze er komt geld dit normaal enkel voor nieuwe wagens vanaf die datum )..
je niet bij -20 of +40 graden zwaar gaat laten werken..
je tijdig onderhoudt geeft en goede kwaliteit olie en bezine ( diesel )..
dan kan je die parameters beter afstellen als standaart en daardoor draaid je blok beter en heb je meer vermogen..
geforceerde inlaat kan hierdoor goedkoop vermogen winnen..
voor atmosferische motor brengt het niet genoeg op ( mijn mening en die van andere, lol )

wanneer er veel centen ingestoken worden ( andere turbo ) dan moet de motor ook opnieuw afgesteldt worden in het managment.. gezien die vele centen wil je betrouwbaar veel pk's winnen en zal je wagen dus logischeswijze gechipt worden ( iddeaal afstellen ) :wink:

spijtig dat bovenvermelde niet altijd gebeurt en tuner hierme speelt om klant content te stellen ( pk's zien winnen )..
en klanten hun blindstaren op gewonnen pk's ..

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Wo Aug 23, 2006 3:06

Deftige uitleg en idd de aanbieders maken gebruik van de grote ogen kwestie van pk winst bij vooral de jongere (lees beginnende) tuners.

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Do Sep 21, 2006 0:16

weet niet of deze link al gepost is...
net tegengekomen bij het surfen
http://blip.tv/file/69458

lijkt me nog redelijk meevallen... de deurstijlen vanbinnen vind ik wel nice! :D

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Do Sep 21, 2006 4:50

2 kleine opmerkingen toch wel:

Ten eerste:Bij die eerste bocht van die blauwe Cooper S dat was toch maar nipt zenne

Ten tweede:Die Cooper S is precies ne 4x4 zo hoog dat die staat.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Do Sep 21, 2006 8:38

mooi filmke...alleen spijtig dat ze daar weer muziek moesten opzetten h?... :cry:
het geluid van de motor klinkt soms meer als muziek in de oren als dit... :grin:

@DINO...dat 4x4 gevoel...hebben we dat bij de huidige ook niet :shock: ...daar bestaan oplossingen voor h? !!
Eibach, KW, H&R om er maar enkelen te noemen...

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Do Sep 21, 2006 13:28

minibandit schreef:@DINO...dat 4x4 gevoel...hebben we dat bij de huidige ook niet :shock: ...daar bestaan oplossingen voor h? !!

Ik vind hem toch hoger staan dan het huidige model van de 'S'

En oplossingen genoeg :grin:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Do Sep 21, 2006 21:11

YELLOW_DINO schreef:
minibandit schreef:@DINO...dat 4x4 gevoel...hebben we dat bij de huidige ook niet :shock: ...daar bestaan oplossingen voor h? !!

Ik vind hem toch hoger staan dan het huidige model van de 'S'

En oplossingen genoeg :grin:

mss wel, ik wil hem eerst "live spotten" pas dan ga je de hoogte ook echt kunnen opnemen denk ik... :grin:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Okt 08, 2006 23:17

een leuk scheurfilmpje van de Traveller S op de Ring...Afbeelding ne mens mag dromen hé...Afbeelding

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Zo Okt 08, 2006 23:40

Da ziet er ook nie slecht uit :-s

Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”