Hallo.
Ik ben alreeds 2 jaar trotse eigenaar van mijn Mini!
Ik heb in die tijd echter geen gps installatie laten inbouwen en zou dit nu wel graag doen. Ik ben niet echt te vinden voor zogenaamde hand-held GPS'kes die vaak u dashboard ontsieren.
Ik ben overlaats wel echter op een andere oplossing hiervoor gevonden. Blijkbaar is het ook mogelijk om een radio met uitklapbaar scherm in te bouwen. Zo is het scherm snel verborgen en ontplooit wanneer je het nodig hebt. Ik heb mijn keuze laten vallen op deze fall-out van Pioneer , de AVIC-X1BT ( http://www.pioneer.be/nl/products/10/20/241/AVIC-X1BT/index.html)
Nu ben ik op vlak van radio's etc eerlijk gezegd een totale noob en vraag ik mij af of dit allemaal wel mogelijk is op mijn Mini. Ik beschik over het H/K-audiosysteem en multifuntioneel stuur. Zou er soms iemand zijn die ervaring heeft met dergelijk systeem? Zou mijn stuurbediening nog steeds werken op een andere radio en is dit aansluitbaar op mijn H/K systeem?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Greetz
Rick
Pioneer AVIC en Mini Cooper
- Airsmetten
- MINI2 - Newbie
Pioneer AVIC en Mini Cooper
Laatst gewijzigd door Airsmetten op Ma Okt 30, 2006 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dave C
- MINI Master
een avic in een mini is zeker te doen
voor de stuurbediening moet je je alvast geen zorgen maken, pioneer verkoopt adaptors die je aansluit op je avic en overgaat in een speciale mini(stuurbediening) stekker
je zegt er gelukkig wel bij dat je over het h/k systeem beschikt, dat is een ander paar mouwen
daar je de versterker van h/k set (want die heb je dan) enkel aan de praat krijgt met de orginele Mini radio, ik weet dat er hiervoor ook een adaptor voor bestaat om het wel te doen lukken, al weet ik niet waar je deze kan bestellen
maar ik zou eigenlijk, om het niet te omslachtig te maken, gewoon je h/k speakers rechtstreeks op je avic aansluiten, dus eigenlijk de h/k versterker er tussenuit halen
of voor andere versterker gaan eventueel, als je echt full power wil, al geeft de avic behoorlijk wat power zo mee...
wat je wil is, een avic instaleren, is dus prima te doen, enkel omdat je de h/k set hebt vraagt het een beetje om wat extra werk, maar ik zou het er niet voor laten als je die radio wil
grtz
DC

voor de stuurbediening moet je je alvast geen zorgen maken, pioneer verkoopt adaptors die je aansluit op je avic en overgaat in een speciale mini(stuurbediening) stekker
je zegt er gelukkig wel bij dat je over het h/k systeem beschikt, dat is een ander paar mouwen

daar je de versterker van h/k set (want die heb je dan) enkel aan de praat krijgt met de orginele Mini radio, ik weet dat er hiervoor ook een adaptor voor bestaat om het wel te doen lukken, al weet ik niet waar je deze kan bestellen
maar ik zou eigenlijk, om het niet te omslachtig te maken, gewoon je h/k speakers rechtstreeks op je avic aansluiten, dus eigenlijk de h/k versterker er tussenuit halen
of voor andere versterker gaan eventueel, als je echt full power wil, al geeft de avic behoorlijk wat power zo mee...
wat je wil is, een avic instaleren, is dus prima te doen, enkel omdat je de h/k set hebt vraagt het een beetje om wat extra werk, maar ik zou het er niet voor laten als je die radio wil

grtz
DC

Volgens mij heeft www.newministuff.com een adaptor voor een HK-set...
Anders ff een mailtje sturen naar Mike Wildman - mike@newministuff.co.uk
Suc6
Anders ff een mailtje sturen naar Mike Wildman - mike@newministuff.co.uk
Suc6
- Airsmetten
- MINI2 - Newbie