Dave C schreef:Wax-it.be schreef:Vermijdt ook het gebruik van "Wash & wax" producten. Dit zal er enkel voor zorgen dat je wagen vettige strepen zal hebben na het opdrogen
maar deze gebruik je zelf toch ook bij je behandeling, ben even op je site gaan kijken
dit zijn toch ook maar verdoezelaars niet, een lak hoort zo te blinken zonder allerhande filmlagen er op
nu het is wel leuk dat je hier bent, zodat we je eventueel vragen kunnen stellen![]()
grtz DC
Nee, helemaal niet.
Een wax (of sealant) dient afzonderlijk aangebracht te worden.
Dit kan echter op verschillende methoden. De laatste is de spray vorm die erg handig en snel is in applicatie. Enig nadeel hieraan is dat je meerdere applicaties nodig hebt om eenzelfde langdurige bescherming te verkrijgen als pasta of vloeibare wax.
ps: waar zou je dat hebben zien staan op mijn site ? misschien moet ik iets duidelijk gaan uitschrijven om verwarring te voorkomen

Wat je zegt over de lak is 100% waar ! Die moet blinken zonder iets op !
Dat krijg je enkel zo door die met een polish te behandelen , of als die net uit de fabriek rolt.
Tijdens het transport naar de dealer zal die al onderhevig zijn aan alle mogelijke contaminaties die hij in het dagelijkse verkeer zal meemaken.
De dealer zal die dus ook als een snelle behandeling geven voor je die in ontvangst neem. Dit gaat meestal wel vlug waardoor je lak al niet meer nieuw is en soms al wat krassen worden toegevoegd als ongewenste optie op je wagen

Een je lak 100% mooi is moet die echter worden beschermt om die zo te houden.
Daarvoor dien je een wax of sealant te gebruiken.
Een carnauba wax zal ervoor zorgen dat je wagen een diepe glans krijg en er 'nat' zal uitzien. Een sealant zal minder diep lijken maar meer reflectie geven (meer een spiegel effect).
Voordeel van een sealant is dat hij erg klaar is en dus bij metaal lakken mooi de metaal glinsters laat doorkomen.
Er bestaan zelf sealants die dit gaan accentueren
