piepen bij stationair draaien

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
MODjo
MINI Driver

piepen bij stationair draaien

Berichtdoor MODjo » Do Aug 05, 2004 11:55

Hello,

ben net terug van vakantie, ... helemaal met de mini naar Toscani? geweest ... zeer leuk.

Nu is er wel iets dat mij al een tijdje stoort. Als ik voor een rood licht sta ofzo, of op iemand sta te wachten dan durft de motor nogal eens beginnen piepen. Niet luid, maar toch luid genoeg om het op te merken.
(tis wel niet t enige wat piept in de auto, de vensters als ik die omlaag die maken een hels lawaai, waarschijnlijk de rubber die droog staat ofzo. Als ik boven de 90 rij begint er iets in de ventilatie te fluiten, ... mss had ik dit beter bij het "rammelkar" topic geplaatst)

Zijn er nog mensen die dit aan de hand hebben gehad?
Qua rijplezier is de Mini de max, maar er zijn toch een aantal dingen die niet zouden mogen bij een wagen van die prijs.

Ik heb zelf bv. al vilt moeten leggen in de opbergvakken in de deur. Anders rammelt alles wat je daarin legt als je aant rijden bent.

Grtz,

MODjo[/i]

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Do Aug 05, 2004 12:29

heb je airco?
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

serge
MINI2 - Newbie

Berichtdoor serge » Do Aug 05, 2004 15:00

hey MODjo

ik ben ook net terug van toscani?...zalig met de mini door de bergen rijden ... maar mijn mini heeft ook last van piepen en krakende geluiden, de ramen tsiepen en er komen regelmatig een aantal vreemde geluiden uit de buurt van de radio of die twee paaltjes. :mrgreen:

MODjo
MINI Driver

Berichtdoor MODjo » Do Aug 05, 2004 21:29

Morty schreef:heb je airco?

Ja, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Hij doet het ook als de airco niet op staat. Het lijkt mij ook eerder iets van de motor zelf te zijn, afgaande op het geluid.
Ik dacht eerst aan de drijfriem, maar na 34.000km al? Zou toch snel zijn, niet?

Idd Serge, prachtige streek om te cruisen :-)

MODjo
MINI Driver

Berichtdoor MODjo » Do Aug 05, 2004 21:33

Enkele weken voor ik op vakantie vertrokken ben, ben ik zelfs nog kunnen passeren bij Van Avondt in Leuven. Op de autosnelweg ging ineens het lichtje van "remblokblokkering" branden.

Later aan een rood licht trok ie helemaal naar links toen ik remde.
In de garage vonden ze niks, behalve dat de achterste remblokken versleten waren.
Heel raar natuurlijk alleen de achterste. Volgens hen waren de voorste nog prima. Ze hebben die dan maar vervangen.

Nu moet ik per chance binnen op onderhoud binnen 2 weken want men remmen piepen serieus... toch allemaal raar vind ik hoor??..

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Aug 23, 2004 17:11

Al enig nieuws ?
W

MODjo
MINI Driver

Berichtdoor MODjo » Di Aug 24, 2004 10:17

Ik ben verhuisd van kot dus heb ik even zonder internet gezeten.
Ondertussen is ie op onderhoud geweest, waar ik eigenlijk niet zo blij van ben.
Ik had hun een aantal dingen gevraagd maar die hebben ze gewoon niet opgelost. Bv. het piepen van de ruiten, ze hebben iets gedaan maar dan zeggen ze erbij "als het nog voorkomt dan moeten we de dichtingen vervangen" en dan weet je al hoe ver het staat. De vensters piepen dus nog altijd.
Het probleem van de motor is blijkbaar opgelost. Dat had iets met de uitlaatlijn te maken. Ze hebben er ook een nieuwe katalysator in gestoken. Maar, nu piept ie vanachter ter hoogte van de uitlaat ... het probleem heeft zich dus verplaatst.
Geen erg ik moet binnenkort toch binnen om die bluts in men deur te herstellen en dan laat ik het gewoon allemaal opnieuw doen.

MODjo

Terug naar “Problemen en fouten”