BMW-PSA

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

BMW-PSA

Berichtdoor Bolli » Vr Feb 09, 2007 12:25

Bron: Autoweek
http://www.autoweek.nl

Peugeot gaat de Opel Corsa OPC en de Renault Clio RS te lijf met de 207 RC. De snelste 207 heeft een 175 pk sterke 1.6 turbomotor.

Nog dit voorjaar wordt de 207 RC leverbaar. Hij beschikt over de 175 pk sterke 1.6 turbomotor, terwijl de 207 Féline het moet doen met een 150 pk leverend exemplaar van deze krachtbron. Het betreft de motor die BMW en PSA gezamenlijk ontwikkeld hebben, en de 175 pk sterke versie drijft ook de Mini Cooper S aan. Met 175 pk en 260 Nm sprint de 207 RC in 7,1 seconden van 0 naar 100 km/h, en het leeuwenjong haalt door tot 220. Peugeot koppelt de krachtbron aan een handgeschakelde vijfbak. De direct ingespoten benzinemotor verbruikt gemiddeld 7,2 liter per 100 kilometer.

Peugeot geeft de RC een aangepast uiterlijk, met een stoerdere neus, skirts onder de bumpers, en een dubbele uitlaat achter. De RC staat op 17 inch wielen met banden in de maat 205/45R17 en wordt aangeboden in het wit, rood, zwart, grijs of blauw. Bovendien is er speciaal voor de RC een nieuwe grijstint, een parelmoerlak in de kleur antraciet grijs. Vier kuipstoelen geven het interieur een sportief aanzien.



Het is geen Mini S maar hij heefd wel dezelfde motor.
Ben benieuwd of hij de Corse en Clio echt kan verslagen gezien de motor minder vermogen heefd.
De Mini verslaagd zijn concurrenten echter direct met uitstraling en charme.
:grin:

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Vr Feb 09, 2007 13:12

Peugeot speelt het (fiscaal) erg slim.
Ze hebben eerder naast de RC ook al een sportieve GT versie van de 207 uitgebracht met dezelfde BMW/PSA motor. In de GT is deze echter toegeknepen tot 150 pk, niet toevallig hetzelfde vermogen als de polo GTI en Fiesta ST.

Wanneer komt er een super MC of kleine MCS met deze vermogensvariant? :roll:

Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Vr Feb 09, 2007 14:21

Kan zijn dat Peugeot de RC dichtknijpt naar de 163pk om fiscaal een stapje lager te vallen hé.
Met de vorige Clio RS zijn ze ook van 172 naar 168 pk op papier gegaan om juist van 2.500 euro inschrijving naar 1.250 te gaan. Even als voorbeeld wat die 4pk kan doen hoor.
De mini kan je buiten de 175 al in 163pk kopen net zoals de vorige new Mini S.
Ik denk niet dat BMW de Mini S in een 150pk variant gaat uitbrengen. Ik weet niet op hoeveel pk's hier de grens ligt maar de inschrijvingstaks is dan 850-900 euro.
300 euro verschil tov 1200 euro verschil is de discutie niet waard voor een nieuwe wagen.
Laat de mensen klagen die de 2.500 euro BIV moeten betalen of +-5.000 euro. :roll:

Gebruikersavatar
Oz-i
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 Aug 2004
Locatie: Nabij Schiphol (NL)
Contact:

Berichtdoor Oz-i » Vr Feb 09, 2007 17:04

Er wordt door jullie gesproken over een fiscale truc. In hoeverre beperkt dat zich tot Belgie? In Nederland is daar in ieder geval (nog) geen sprake van.

Lijkt mij meer een marketing truc om meer modellen aan te kunnen bieden op basis van hetzelfde blok.

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Vr Feb 09, 2007 19:12

Is zeker ook wel marketing hoor, maar zoals je weet is bij ons de wegentaks enkel en alleen gebaseerd op de fiscale PK (let op de hoofdletters) en niet op de CO² uitstoot zoals in Nl. Vanaf 2009 zal het hier gelukkig ook wel zo aangerekend worden. Die jaarlijkse taks is voor alle 1,6L benzineblokjes gelijk: 9 PK, dus € 228,76.
Als commercieel argument is het altijd interessant om de eenmalige BIV (belasting op inverkeerstelling) zo laag mogelijk te houden.
- Voor een 115 pk (85 kW) = € 123
- Voor een 120 pk (88 kW) = € 495
- Voor een 150 pk (110 kW) = € 867
- Voor een 163 pk (120 kW) = € 1.239
- Voor een 175 pk (128 kW) = € 2.478

Veel mensen passen voor een 120 pk Cooper of een 175 pk MCS, en dat is erg logisch ook :wink:

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Vr Feb 09, 2007 19:21

Vandaag is in het nieuws gekomen dat ze taxen gaan leggen op het verbruik van een auto i.p.v. het vermogen ...

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Za Feb 10, 2007 1:59

als ze de constructeursgemiddelden gaan pakken valt het al bij al nog mee :D

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Za Feb 10, 2007 10:49

Idd, maar op pk kan je toch ook niet voortgaan? Volgens de constructeur heeft een one standaard 90 pk, de mijne had er 107 ...

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Za Feb 10, 2007 11:12

fred schreef: een one standaard 90 pk, de mijne had er 107 ...


Bij Heinz zeker :?: :roll: :?:

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Za Feb 10, 2007 12:31

Ja idd :?, ik twijfel ook wel aan de juistheid van zijn gemeten waardes. Het is nogal in het voordeel van de klant ...

Feit is dat de mijne meer had dan de opgeven waardes van de constructeur ... :wink:

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Za Feb 10, 2007 19:33

fred schreef:Vandaag is in het nieuws gekomen dat ze taxen gaan leggen op het verbruik van een auto i.p.v. het vermogen ...

[-X Verbruik zal er (voorlopig) niet bij zijn in die ecoscore. Normaal ook, want dat is een minder meetbare parameter die nogal sterk afhangt van de rijstijl van elke chauffeur.

In 2009 wordt de verkeersbelasting in Vlaanderen berekend op de milieuvriendelijkheid van de auto, zo schrijft De Standaard donderdag.


© BELGA
Vanaf 2009 zal de verkeersbelasting in Vlaanderen niet meer berekend worden op grond van de fiscale pk, maar op grond van de CO2-uitstoot en de algemene milieuvriendelijkheid van de auto. Voor milieuvriendelijke auto's moet dan veel minder betaald worden. De technische besluiten daarvoor zijn over enkele weken klaar, zegt de Vlaamse minister van Milieu, Kris Peeters (CD&V). Hij antwoordt daarmee op de kritiek dat Vlaanderen talmt met de uitvoering van de Europese aanbevelingen over het ontmoedigen van milieuonvriendelijke auto's. Peeters zegt nog dat de Vlaamse verkeersbelasting niet alleen rekening zal houden met de CO2-uitstoot, maar ook met andere milieuaspecten zoals de uitstoot van kleine stofdeeltjes en de geluidshinder. Er is daarvoor een "ecoscore" uitgewerkt. Er is een website waarop geleidelijk almaar meer informatie komt over de milieuvriendelijkheid van voertuigen. (svr)

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Za Feb 10, 2007 20:18

fred schreef:Ja idd :?, ik twijfel ook wel aan de juistheid van zijn gemeten waardes. Het is nogal in het voordeel van de klant ...

Feit is dat de mijne meer had dan de opgeven waardes van de constructeur ... :wink:


hier een reden te meer om weer een spontaantje te regelen :D

voor de rest zie ik hier allemaal taksen en bedragen te betalen, tja manne...
we live in belgium eh :?
DC 8)

Gebruikersavatar
Bolli
MINI Driver
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 Aug 2006

Berichtdoor Bolli » Ma Feb 12, 2007 11:46

- Voor een 150 pk (110 kW) = € 867
- Voor een 163 pk (120 kW) = € 1.239
- Voor een 175 pk (128 kW) = € 2.478

Over deze inverkeerstelling ging het dus, BIV.
Persoonlijk vindt ik tot 1.239 gaan maar dan wordt de sprong wel erg hoog ineens.
Tot +-4850 Euro! ( Schaaltje hoger dan weer. )
Algemeen vindt ik de taks wel te hoog. ( Een nieuwe 3.0 heefd minder verbruik als een oude 1.0 van 15 jaar oud ofzo maar toch betaal je meer als 10 keer
zoveel BIV en tot 4 keer zoveel jaarlijkse taks )

Een betere regeling met LPG en LPI moet er dan wel ook komen.


Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten