Berichtdoor !nathalie! » Zo Jun 10, 2007 17:38
DAG 6 : CANAZEI
Traject 335,7km
Dag goed begonnen…carwash + bandendruk laten controleren. Want er zit een bergpas bij die nogal stijl zou zijn volgens de anderen.
Zon scheen dus weeral vroeg vertrokken voor een lange bochtige rit. Begon bij de Passo S. Pellegrino, 1918m hoog maar vond het maar een onnozel paske, snel foto getrokken en weer door. Toen kwam Passo di Valles, hier heb ik geen bordje met de pas + hoogte zien staan en normaal zou het aan de snelheid liggen dat ik ze niet gezien heb maar denk het toch niet. Dan kwam Passo di Rolle, Passo Cereda, Forcella Aurine, ook bordje van Forcella Franche gemist, Passo di Brocon, Passo di Manghen, Passo di Lavaze….en toen was ik het rijden beetje beu. Ik was moe en wou zo snel mogelijk naar Hotel. Maar moest wel nog Passo di Costalunga doen om er te geraken. Amaai, 335,7 km doen met al die passen, ik was er stikkapot van.
Topper deze dag was Passo di Manghen (2047m), heel mooie weg ernaartoe, beetje smal zoals de Gavia pas maar zeer de moeite waard. Boven op de top was het mistig door het slechte weer maar toch nog leuke foto’s kunnen maken. De goede start deze morgen was voor niks geweest daar ik tijdens de klim naar Manghen tussen de geiten (rechte geiten) terecht kwam en de weg vol “shit” lag.
DAG 7 : CANAZEI
Traject 254km
Dit zou een relax dagje worden. Naar Pragser Wildsee gereden om er een wandeling rond het mooiste meer van de Dolomieten te doen. Kleuren zijn heel mooi, maar wandeling was al na een uur voorbij. Dus nu weer een uurke rijden terug naar een ander meer (Karersee), maar onderweg weg kwijt geraakt en heb zo 1,5 uur gereden. Het lag aan mij hoor, want ik dacht dat ik de weg nu wel zou kennen.
Dus die laatste stop was gecancelled en heb maar weer een carwash gedaan. Weeral op niks daar het weeral begon te regenen.
Ja het is waar, veel regen gehad wat ook niet echt plezant is om met die 18” runflats de haarspeldbochten te nemen. Dus ben voorzichtig geweest.
DAG 8 : CANAZEI
Traject ????
’s Morgens naar Passo di Falzarego gereden om daar de kabelbaan te nemen naar de top waar er een openlucht museum zou zijn van een oorlog tussen de Italianen en de Oostenrijkers en de Hongaren in 1915. Uitzicht was grandioos.
Ik heb maar een paar overblijfselen gezien van die oorlog want anders moest ik te ver lopen. Allez berg af lopen is nog niks, maar terug naar omhoog is iets anders.
Daarna ben ik naar Passo Pordoi gereden om ook daar de kabelbaan te nemen. Ook hier natuurlijk een mooi uitzicht met een cafe dat open was. Hier heb ik lang vertoeft…lekker zonnen