Dogtown's ride : a Darksilver S

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Zo Feb 24, 2008 22:18

De procenten bij de pulley's geven aan hoeveel procent kleiner ze zijn dan de originele. Door ze kleiner te maken gaan de toerentallen van de compressor hoger worden, hij gaat dus meer lucht naar de cylinders gaan pompen. De meest genomen is die van 15% dacht ik.
Andere bougiekabels gaat nooit veel opleveren, dat is meer voor het optische effect. Natuurlijk speelt dat in het koppeke ook wat mee en kan je wel denken dat het iets oplevert natuurlijk, maar meetbaar, niet echt.

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Zo Feb 24, 2008 23:29

aha okee thx !


beetje show mag wel , maar niet aan € 160 de kabel hé
merci voor de tip !

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Feb 25, 2008 10:29

owkey...ieder z'n gedacht hé !
maar net zoals bij een deftige ice installatie spelen de kabels wel degelijk een rol in het geheel !!!
hoe minder weerstand hoe hoger het rendement, dus in dit geval "de vonk" van de bougie... :grin:
als je dan nog iets deftig van bougie steekt heb je zeker een betere verbranding !!!
of je dat gaat voelen is een andere zaak, in ieder geval start hij veel vlotter en met koude motor draaid hij ook al veel soepeler... :wink:
en de gasrespons is er zeker ook niet op achteruit gegaan 8)

btw 160 € de kabel... :roll: :?: dat zou ik er in ieder geval nooit aan geven :P

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Feb 25, 2008 18:27

Zoals je schrijft Gunter, "in het geheel". Dat wil dus ook zeggen dat als je er effect van wil hebben dat dan "het geheel" moet aangepast zijn. De weerstand van de bougiekabels is meeberekend met de weerstand van de bobijn en de weerstand van de bougie's. Hierop wordt dan ook weer al de rest berekend, voorontsteking, juiste tijdstip van vonkoverslag rekening houdend met de weerstand...
1 punt aanpassen is dus nooit goed, integendeel soms.Als alles perfect op elkaar afgestemd is zal het beter zijn, als slechts 1 onderdeel veranderd wordt kan het zijn dat het minder wordt of geen effect geeft of kan zelfs pingelen tot gevolg hebben.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Feb 25, 2008 21:29

oow...en ik die dacht dat het motormanagement systeem (EPROM) hier tegenwoordig voor diende ... :?
aan de hand van verschillende sensoren (oa lambdasonde) berekend die toch de ideale omstandigheden om de motor te doen draaien,
zowel kwa lucht-benzine mengeling of toevoer, als voor de ontsteking ed..!
als je bv benzine tankt met een ander octaangehalte...gaat via de opgeslagen kenvelden in de EPROM
die er toch voor zorgen dat alles zich aanpast aan de lagere octaanwaarde.
idem voor een "afwijking" in het normale patroon van de ontsteking volgens mij :o
(dus bv andere bougies of bougiekabels...)

btw wat is het verschil eigenlijk tss voorontsteking en het moment van vonkoverslag,
voorontsteking bepaald toch wanneer je vonk overslaat... :?
dus is dat niet een beetje hetzelfde ?


in ieder geval pingelen doet die van mij zeker niet :lol:

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Feb 25, 2008 22:02

Het ligt toch allemaal net iets ingewikkelder :wink:
De ECU gaat idd rekening houden met alle gemeten waarden. Kwaliteit van de brandstof kan die niet rechtstreeks meten, dat gaat door de pingelsensor en naargelang het al dan niet kort bij de pingelgrens komen gaat idd de ontstekingsvervroeging in voege gaan (is dus vervroeging/verlating op het normale onstekingstijdstip of vonkoverslagtijdstip). Qua ontsteking gaat die dus gewoon het tijdstip bepalen afhankelijk van allerlei meetgegevens. Maar als dan de weerstand van de bougiekabels anders is dan normaal gaat die vonk ook op een iets ander tijdstip aan de bougie vlammen. De ECU meet dus geen afwijking in het normale patroon van de ontsteking, maar ook hier weer het pingelen aan de pingelgrens en gaat dan dus continu moeten bijregelen. Pingelen zelf zal je dus ook niet rap merken omdat die continu gaat bijregelen.
De lambdawaarden zijn uiteindelijk maar een fijnregeling om de uitlaatgaswaarden properder te krijgen en de kat te vrijwaren van schade, die meet gewoon het zuurstofgehalte in de uitlaatgassen, daardoor weet de ECU hoe de verbranding geweest is en kan die dan ook (minimaal) gaan bijregelen.

Maar we zijn hier dik :offtopic: bezig en dogtown zijn topic wat aan het "bevuilen". :oops:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Feb 26, 2008 19:54

varavital schreef:Maar we zijn hier dik :offtopic: bezig en dogtown zijn topic wat aan het "bevuilen". :oops:


uwen uitleg over techniek kan ik nog een beetje volgen... :grin:
maar die topicvervuiling... :roll:

de rode draad is hier toch ZIJN vraag ivm oa de bougiekabels,
en de respons op diezelfde vraag... :shock:
hij stelde die vraag toch in z'n eigen S&S, dus dik off topic en bevuilen...rare begrippen !!

enfin als Dogtown van dezelfde mening is moet hij het vuil maar laten verwijderen !!

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Wo Feb 27, 2008 23:22

vind het hier allemaal meeega interessant om te weten,
en dus ook verstaanbaar waarom degelijke upgrades van je motor geld kosten

laat maar komen die info !

thx guys !

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Wo Mei 07, 2008 1:35

Ahaaa de zomer is in't land ... !

Tijd voor wat streepjes op de MINI...
Ik ga voor witte viper stripes, op moterkap en kofferklep...

vooropgestelde datum : 16 mei

foto's volgen...

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Zo Jan 11, 2009 20:16

We zijn ondertussen weer enkele maandjes verder ...
nog niet veel veranderingen sindsdien, enkel de bonnet stripes,
die met het gekende verhaal werden geplaatst moarenfin, ze staan er op,
en kvind het niet mis ....

enkele pics van eind december 2008 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Jan 12, 2009 9:05

Allé, hopelijk tot snel op de één of andere rit of meet hé maat,... :wink: want 't is weeral eventjes geleden hé,...

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Ma Jan 12, 2009 15:26

Hey Mellow Y !
yeah idd, veel te lang !

Dit jaar beloof ik plechtig eens wat meer aanwezig te zijn op MINIACS ritten...
Ik verkoop momenteel mijn zaak en hoop ergens in de verkoop aan de slag te kunnen,
dan hebben we de zondag wat meer tijd hé (en misschien de zaterdag).

greetz

Pieter

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Jan 12, 2009 15:30

dogtown schreef:Hey Mellow Y !
yeah idd, veel te lang !

dan hebben we de zondag wat meer tijd hé (en misschien de zaterdag).

greetz

Pieter


Komt in orde!

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Jan 12, 2009 15:39

Die witte S pokes vind ik toch altijd cool.

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Ma Jan 12, 2009 17:18

Stafke schreef:Die witte S pokes vind ik toch altijd cool.


thx stafke !
tjah, met witte spokes heb je eigenlijk 3 sets velgen ineens :D
- wit : als'em net gewassen is
- een weekje of 3 later hangt daar al een grijze waas op = alu look
- na 2 maand winterweer zoals nu zijn't precies zwarte spokes :)

enige nadeel : remstof die in het glazuur brand ... resultaat hier en daar enkele zwartje pixels hihihi

trouwens uwen setup van da clubmanneke, ook kwijl kwijl zenne ;)

greetz

and c u on tha road

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Jan 12, 2009 17:24

Volgende keer wel eens met de lichten trekken hé :wink: :grin:

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Ma Jan 12, 2009 17:48

blink blink :shock:

doe ik !

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Wo Apr 08, 2009 15:41

Typisch ...

Gisteren hebben ze tegen m'n MINI gezeten...
gekende situatie : jeep met trekhaak, en ziet me gewoon niet staan ...
achteruit gereden en krak in de bumper.

Vandag al naar de garage geweest en bestek laten opmaken
pfffft valt nog best mee maar gelukkig betaald de andere partij dit ...

ben al effe niet van de partij geweest omdat m'n MINI er niet uitziet :oops: hier en daar enkele kniestootjes gehad, wat krassen en witte stripings die afbrokkellen door carwash (na heel de miserie met die stickers heb ik er genoeg van en vliegen ze er weer af), enfin, twordt deze zomer de moeite om hem weer in orde te zetten...

see you on tha road !!

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Wo Apr 08, 2009 19:22

dogtown schreef:Typisch ...

Gisteren hebben ze tegen m'n MINI gezeten...
gekende situatie : jeep met trekhaak, en ziet me gewoon niet staan ...
achteruit gereden en krak in de bumper.

Vandag al naar de garage geweest en bestek laten opmaken
pfffft valt nog best mee maar gelukkig betaald de andere partij dit ...

ben al effe niet van de partij geweest omdat m'n MINI er niet uitziet :oops: hier en daar enkele kniestootjes gehad, wat krassen en witte stripings die afbrokkellen door carwash (na heel de miserie met die stickers heb ik er genoeg van en vliegen ze er weer af), enfin, twordt deze zomer de moeite om hem weer in orde te zetten...

see you on tha road !!


oeie... das natuurlijk nooit leuk... ook al betaald de andere partij... ik krijg 't sch**t van al die grote suv's, camionetten enzo... ge kunt daar gewoon ni langs zien... en die zien u dan ook nooit ni staan...

Maareuh... carwash... :shock: :? :?: Ne MINI moete me de hand wassen :grin: dan blijven die strepen staan zenne :)

Hebde misschien nog wa pics van de witte s-spokes :oops:

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Di Aug 04, 2009 0:42

Nieuwe mod ...
kheb hem al een weekje of 2 en het geluid begint goed te komen ...
check it out y'all !!!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SRWxsNkPV4I[/youtube]


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast