Piewietjes Cooper S

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
piewietje
MINI Fan

Piewietjes Cooper S

Berichtdoor piewietje » Vr Apr 03, 2009 2:32

Mijn gele One, waar ik toch o zo verknocht aan was, is verkocht...
Dit was de auto met de hoogste funfactor waar ik tot gisteren mee gereden heb (Porsche 911 vond ik zelfs minder fun als totaalpakket, echt waar).

Het enige wat mij ontbrak, sinds de aankoop van de One in 2005, was wat vermogen. In het begin werd dit snel opgevangen door 115pk software-matig onder de kap te duwen.
Maar het gebrek aan vermogen was het enige wat bleef knagen.

Veel zoekwerk op internet leverde mij niet hetgeen op wat ik zocht: voor een redelijke prijs meer vermogen krijgen...

De oplossing lag in feite voor de hand: de Cooper S.

Maar een bijna nieuwe auto verkopen om enkele 10-tallen pk's meer te hebben, gecombineerd met een opleg van vele duizenden eurootjes, ging mijn rede dan ook weer te boven.

4 jaar na aankoop van de One, en 4 jaar vol genot later, was ie afgeschreven (fiscaal gezien dan toch), Dus een sterk argument om vrouwlief te overtuigen om de Mini te verkopen om... terug een Mini te kopen (was toch niet makkelijk aan de "man" te brengen :? ).

6 maand op zoek geweest naar een degelijke tweedehands Cooper S, want het verlies op een nieuwe wagen steekt mij ook.

Twee maand geleden werd een Cooper S aan de VAB diagnose-stekker gehangen, en hij slaagde met glans. Dus gekocht. Dan nog 2 maand gewacht: de verkoper moest wachten op zijn nieuwe aankoop. Intussen had ik 2 maand om een koper voor mijn One te zoeken.

En gisterenmorgen was het zo ver: de nieuwe aanwinst werd geleverd. Pas 's avonds moest ik mijn One wegbrengen. Dat maakte dus dat ik gedurende een dikke halve dag eigenaar ben geweest van 2 Minikes :D , en dat leverde het volgende plaatje op:

Afbeelding

En hoe voelt het 1 dag later? Dit is het!!!
Het cartgevoel van de One, maar dan scherper, veel scherper.
De snedigheid van een 115 pk, maar dan veeeeeel meer naar de keel grijpend (in combinatie met de fluitende compressor - zaaaalig).

Hoe wordt deze Cooper S in de toekomst gewijzigd? Veel foto's in de Show & Shine zullen er niet komen. De veranderingen zullen onderhuids gebeuren :grin:. De vorige eigenaar had hem naar eigen zeggen al op 200 pk laten brengen.
Dat dit klopt zou mij niet helemaal verwonderen, maar het eerste wat te gebeuren staat is de testbank.
En dan beslissen wat eraan veranderd kan worden. En bij wie: info genoeg op dit forum, evenals genoeg tegenstrijdige opinies (Beek versus Heinz vs X vs Y vs Z). :grin:

En wat waren de commentaren op de Cooper S van " outsiders" tot nu toe (niet dat ik me daar iets van aantrek)?
* "Heb je je gele herspoten?"
* "De gele verkocht om een grijze te kopen? Zot!"
* "Wat is er met je auto gebeurd? Die had toch een ander kleur, niet? Of vergis ik mij?
* "Waw"
* Ent tot slot, mijn zoon van 5 jaar, die ik hier letterlijk citeer: "de gele vond ik mooier dan die Poeper S die je nu gekocht hebt, papa."

De fun kan nu echt beginnen... Als we maar niet te snel ons rijbewijs kwijtgeraken :shock:

Afbeelding[url][/url]
Laatst gewijzigd door piewietje op Vr Apr 03, 2009 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Vr Apr 03, 2009 7:56

Veel succes met de nieuwe aanwinst!
...van 115 pk naar 200 pk gaan en dan direct onderhuids gaan sleutelen ... :grin:
goed zo :wink:

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Vr Apr 03, 2009 10:51

Veel plezier ermee!

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Vr Apr 03, 2009 11:06

Hmmm, een grijze is snel een gele,.... lol,....

Véél succes ermee!

eriks
MINI Master

Berichtdoor eriks » Vr Apr 03, 2009 11:16

Vele veilige km's toegewenst met deze knappe MINI :wink:

koemans
MINI-aholic

Berichtdoor koemans » Vr Apr 03, 2009 20:04

schiek bakske veel veilig KM , zet u zoontje keer in de passagiers zetel hij zal het opeens leuker vinden dan de yellow 1 :D

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Vr Apr 03, 2009 23:15

Proficiat en veel plezier d'r mee ...

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Za Apr 04, 2009 0:59

veel veilige km toegewenst !

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Wo Mei 12, 2010 9:44

Ben gisteren bij Heinz langsgeweest 8) .

Testresultaten worden gepost onder de reeds bestaande topic hierometrent...

Lientje
MINI Fan

Berichtdoor Lientje » Ma Mei 17, 2010 12:47

Ben u nog steeds niet tegen gekomen,de gele viel dan wel beter op e :grin: .

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Ma Mei 17, 2010 13:34

De gele viel inderdaad beter op, maar de grijze is iets anoniemer (wat in mijn geval beter is :grin:)

dogtown
MINI-aholic

Berichtdoor dogtown » Ma Mei 17, 2010 23:05

style ! goei keuze ! Ik rij al 6 jaartjes rond met z'n broere, en 't is dik ok !
rijbewijs inleveren = zoooot ! , als ge goe kunt rijden met dienen S, geen last van de flikken ;) zéker met 200 paardjes ...

proficiat en voorzichtig hé ;) gniffel gniffel

Terug naar “Show & Shine - MINI”