Fre's mini 1
- minibandit
- MINI Nutter
Wally schreef:Danyboy schreef:Wat is nu nog geloofwaardig mannen, en dat dan nog als toppunt van al op dezelfde rollen
Tja, dat er verschil kan zitten op twee One's of twee Coopers is gekend.
En dat er verschil zit op ne One en ne Cooper weet iedereen. Maar dees is toch de omgekeerde wereld h?
mss hebt gij dan "gewoon" ne One Cabrio ipv een Cooperke...

Wally schreef:Danyboy schreef:Wat is nu nog geloofwaardig mannen, en dat dan nog als toppunt van al op dezelfde rollen
Tja, dat er verschil kan zitten op twee One's of twee Coopers is gekend.
En dat er verschil zit op ne One en ne Cooper weet iedereen. Maar dees is toch de omgekeerde wereld h?
niet vergeten dat ik ook meer pk heb dan gij he

nie teveel betrouwen op die grafieken
one en cooper hebben dezelfde motor ... dus zo'n verschil tussen twee werelden is er niet hoor

fred schreef:niet vergeten dat ik ook meer pk heb dan gij he
Ik spreek hier wel enkel over de dynoruns met originele configuratie h?.
We spreken daar over 107,5 Pk bij u tegenover 115,6 Pk bij mij.
En daar vind ik het km/h-verschil dan zo opmerkelijk.
minibandit schreef:mss hebt gij dan "gewoon" ne One Cabrio ipv een Cooperke...
Onze vorige was ne One cabrio. En ge voelt dus wel degelijk het verschil tussen diene One en onze huidige Cooper

Zou het aan 't meergewicht van de cabrio tegenover de hatchback kunnen liggen ?
't Moet toch ergens te verklaren zijn

Versta mij hier niet verkeerd h?. Ik wil hier zeker niet de snelste zijn hoor, integendeel.
Maar ik probeer enkel die dynotests te begrijpen
Ps Bij zo'n dynorun moet je er ook rekening mee houden dat er geen luchtweerstand is,
dus is de wagen zowiezo trager op de baan als op de rollen. Tel daar bij mij dus nog enkele km's/h af
voor die luchtweerstand en d'r blijft niks meer over
Zijn hier wel fameus off-topic aan 't graven zelle
Maar ik probeer enkel die dynotests te begrijpen

Ps Bij zo'n dynorun moet je er ook rekening mee houden dat er geen luchtweerstand is,
dus is de wagen zowiezo trager op de baan als op de rollen. Tel daar bij mij dus nog enkele km's/h af
voor die luchtweerstand en d'r blijft niks meer over

Zijn hier wel fameus off-topic aan 't graven zelle

Hopelijk zijn er nog mensen met die mening

het zijn idd mooi grillekes, dat die S er nu bij staat, jah se...
Zolang je maar niet zegt dat je een S badge ook opplakt voor de schoonte ervan, wat dat is bullshit en Faken (met een grote F
)
Ik heb ook ooit overwogen om die S grilles te kopen, nu nog, niet omdat ik mensen wil doen denken dat ik een S heb, maar zoals fred zegt is het de mooiste grill en een leuk detail.
Zolang je maar niet zegt dat je een S badge ook opplakt voor de schoonte ervan, wat dat is bullshit en Faken (met een grote F

Ik heb ook ooit overwogen om die S grilles te kopen, nu nog, niet omdat ik mensen wil doen denken dat ik een S heb, maar zoals fred zegt is het de mooiste grill en een leuk detail.
- minibandit
- MINI Nutter
fred schreef:niet vergeten dat ik ook meer pk heb dan gij he. tof he
![]()
nie teveel betrouwen op die grafieken
one en cooper hebben dezelfde motor ... dus zo'n verschil tussen twee werelden is er niet hoor
komt wss door da fake "S" logo

btw...de motor is bijna dezelfde...

ander belangrijk detailke...de versnellingsbakverhoudingen verschillen...

bij gelijk vermogen zou de One iets sneller moeten accelereren,
de Cooper z'n topsnelheid ligt dan weer wat hoger...

ps fredje...toch een mooi geheel in ieder geval...

ga je hem nu nog droppen of blijft ie zo staan...??
Om effe op het onderwerp te komen van de topsnelheden:Het is normaal dat een cabrio trager rijd dan zijn gesloten broertje.Gewicht speelt een grote rol hierin.
Trouwens ik heb de mijne toch ook al voorbij de 200 geduwd.Op de teller uiteraard maar op de rollen kan dat maar evengoed 185 of mss 195 zijn.
Volgens de konstructeur moet ie 210 gaan maar daar twijfel ik wel aan.
Trouwens ik heb de mijne toch ook al voorbij de 200 geduwd.Op de teller uiteraard maar op de rollen kan dat maar evengoed 185 of mss 195 zijn.
Volgens de konstructeur moet ie 210 gaan maar daar twijfel ik wel aan.
- minibandit
- MINI Nutter
minibandit schreef:YELLOW_DINO schreef:Om effe op het onderwerp te komen van de topsnelheden:Het is normaal dat een cabrio trager rijd dan zijn gesloten broertje.Gewicht speelt een grote rol hierin.
ok Dino, maar denk toch dat gewicht op de rollen ni echt veel 'rol' speelt h?...![]()
das waar op de rollen hebt ge geen weerstand

Terug naar “Show & Shine - MINI”