schurend geluid vooraan
bij mij zijn nu de achterbanden redelijk luid aant kraken..gelijk een nieuwe lederen broek (niet dat ik zo een paar in mijn bezit heb hoor...echt niet
) ze zijn zelfs nog niet zichtbaar versleten hoor ??
is de eerste keer dat ik rft heb..en meteen ook de laatste keer ...
had zelfs eerst vooraan de beschermerkes nog eens gaan nazien of het niet die waren.. nope..hoofd uit het raam..zachtjes laten bollen..duidelijk de banden zelf .. pfff

is de eerste keer dat ik rft heb..en meteen ook de laatste keer ...
had zelfs eerst vooraan de beschermerkes nog eens gaan nazien of het niet die waren.. nope..hoofd uit het raam..zachtjes laten bollen..duidelijk de banden zelf .. pfff
- MiNiLiCiouS
- MINI Fan
Hoi hoi,
Dacht dat ik de enige was met dit probleem en dat er geen antwoord op te vinden was. Heb ook het schurend geluid als ik de MINI laat uitbollen, aan kennissen gevraagd die er wat meer van kenden, dachten eventueel de lagers. Bij aankoop deed 'm het ook al, toen hebben ze er in de garage al eens naar gekeken, ze hebben blijkbaar de velgen verlegt, maar na een tijdje was het weer terug. Nu rij ik er al een dik jaar mee rond, en schuren wordt alleen maar luider. Had willen wachten tot ik nieuwe velgjes had, dan wist ik direct of het aan de band/velg lag of wat anders, maar door pech, nog geen nieuwe velgjes. Dan maar eens naar garage gebracht, alles is nagekeken, niets te vinden, remblokjes waren zo goed als op, deze vervangen in de hoop dat dit de oorzaak was, maar nada hé... schuren is nog even luid. Conclussie van garage: het zijn 'misschien' de banden, al zijn deze ook nog bijlange niet versleten. Echt vervelend
Dacht dat ik de enige was met dit probleem en dat er geen antwoord op te vinden was. Heb ook het schurend geluid als ik de MINI laat uitbollen, aan kennissen gevraagd die er wat meer van kenden, dachten eventueel de lagers. Bij aankoop deed 'm het ook al, toen hebben ze er in de garage al eens naar gekeken, ze hebben blijkbaar de velgen verlegt, maar na een tijdje was het weer terug. Nu rij ik er al een dik jaar mee rond, en schuren wordt alleen maar luider. Had willen wachten tot ik nieuwe velgjes had, dan wist ik direct of het aan de band/velg lag of wat anders, maar door pech, nog geen nieuwe velgjes. Dan maar eens naar garage gebracht, alles is nagekeken, niets te vinden, remblokjes waren zo goed als op, deze vervangen in de hoop dat dit de oorzaak was, maar nada hé... schuren is nog even luid. Conclussie van garage: het zijn 'misschien' de banden, al zijn deze ook nog bijlange niet versleten. Echt vervelend

Ge moet echt niet verder zoeken, het zijn wel degelijk de banden, we hebben dat hier al met een paar op het forum ondervonden.Ikzelf ben mijn banden verder aan het verslijten, heb ze ook al eens gewisseld, de voorste vanachter en omgekeerd.Ik heb ook al een reservewiel onder mijne cooper gestoken, na de winter koop ik 17" velgen met gewone banden en dan zou het moeten weg zijn.
heb juist mijn bandenspanning geweest checken.... veeeeel te laag
terug op peil gezet en geen kraken meer.. dus opgelost....
zat achteraan maar 1.6/1.7 in ipv 2.2
nu iedereen met krakende banden...check eens u spanning hé (en laat iets horen)
grtz
(vooraan heb ik nu 2.3 en achteraan 2.2...hoe zetten jullie die ?)

terug op peil gezet en geen kraken meer.. dus opgelost....

zat achteraan maar 1.6/1.7 in ipv 2.2
nu iedereen met krakende banden...check eens u spanning hé (en laat iets horen)

grtz
(vooraan heb ik nu 2.3 en achteraan 2.2...hoe zetten jullie die ?)
Hier even verder gaan om Alex z'n topic niet te vervuilen....
Ff dat topic doorgelezen... maar er steken bij mij geen RF op... mss toch maar eens de velgen eraf halen en kijken...
Moet wel toegeven dat m'n blokken bijna op zijn en m'n schijven wss ook, daar zij een serieus randje vertonen (vooraan al 1 mm diep...)
Iemand trouwens een idee of gegroefde remschijven toegelaten zijn in belgie?
Danyboy schreef:Danyboy schreef:Xefke schreef:Hier met m'n facelift S'ke geen problemen hoor...
Alleen hoor ik zo soms bij het vertrekken een geschuur, zo het zelfde geluid als in de tijd een slechte distributieriem.... iemand een idee wat dit is? Heb dat sporadisch bij vertrekken, meestal als ik vertrek met de wielen gedraaid....
Rij je met run-flat banden, kan daar van zijn, neem even de zoekfunctie hier en zoek eens naar schurend geluid, je kan daar wat lezen hierover.
Ben even gaan zoeken en het staat bij problemen en fouten onder het topic schurend geluid vooraan.
Ff dat topic doorgelezen... maar er steken bij mij geen RF op... mss toch maar eens de velgen eraf halen en kijken...
Moet wel toegeven dat m'n blokken bijna op zijn en m'n schijven wss ook, daar zij een serieus randje vertonen (vooraan al 1 mm diep...)
Iemand trouwens een idee of gegroefde remschijven toegelaten zijn in belgie?
Terug naar “Problemen en fouten”