PuijkeN 's Mini One

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Ma Mar 13, 2006 14:39

minibandit schreef:heb daar nog al van gehoord dat bij ne BMC er een "speciaal" aansluitstuk
moet gemaakt worden omdat de diameter niet klopt... :o
maar wil dat zeggen dat er nu lucht rechtstreeks in uw throttle body kan :shock: :shock: want das niet erg gezond h? !!!!!
zal de pics maar afwachten zeker ... :oops:

Neeneen!! Tzit gewoon zo... vanaan men throttle body zit die originele slang van de luchtfilter, daarop zit een stukje darm van de BMC CDA op die naar de airbox gaat, en onderaan zuigt deze gewoon koele lucht aan door de darm een beetje te richten... dus er komt zeker geen (ongefilterde) lucht aan men throttle body :). Vanavond piccies!

Maar volgens mij scheelt het nog meer als je dit rechtstreeks aansluit... nog minder restricties toch? Nu ja.. moest iemand een idee hebben hoor ik het graag!

In ieder geval een pak meer kabaal, en het lijkt iets vlotter te gaan... maar dat zal wel in men hoofdje zitten 8)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Mar 13, 2006 14:59

PuijkeN schreef:In ieder geval een pak meer kabaal, en het lijkt iets vlotter te gaan... maar dat zal wel in men hoofdje zitten 8)

meestal wel "vooral" denkbeeldig... maar iemand op dit forum heeft zelfs 10 pk gewonnen met nen BMC...!!! 8)

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Di Mar 14, 2006 12:19

HMmm 10pk gaat er wel niet bijgekomen zijn denk ik... dat voel je toch wel al denk ik.. vooral lage toeren gaan wat vlotter... ik denk dat men koppel toch wel een beetje omhoog is, en dan bedoel ik dit vooral in lage toeren (onder 4000rpm).

Hier fotos van de (voorlopige?) montage:

Afbeelding

Afbeelding

Dit lijkt me dus niet de ideale opstelling, maar voorlopig weet ik het even anders niet... iemand ideeen wat ik tussen de throttle body en de airbox zou kunnen steken zodat het rechtstreeks werkt?

Heb reeds een mini luchtfiltertje voor men carterontluchting :).

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Mar 14, 2006 17:30

is een universele filter, moet toch ook een universeel verloopstuk voor te vinden zijn... :?

zoals HIER bij BMC zelf onder "accesories" te zien is !!!

AfbeeldingAfbeelding

denk niet dat ge nu op deze manier veel winst kunt maken met die "rondleiding" ... :shock:

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Wo Mar 15, 2006 0:34

minibandit schreef:is een universele filter, moet toch ook een universeel verloopstuk voor te vinden zijn... :?

zoals HIER bij BMC zelf onder "accesories" te zien is !!!

AfbeeldingAfbeelding

denk niet dat ge nu op deze manier veel winst kunt maken met die "rondleiding" ... :shock:

LOL! Tis dus zo simpel... BMC verkoopt die zelf... nuja goed... ga een van dees es moeten passeren bij Heinz denkek... die zijn verdeler van BMC toch?

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Wo Mar 15, 2006 15:29

PuijkeN schreef:LOL! Tis dus zo simpel... BMC verkoopt die zelf... nuja goed... ga een van dees es moeten passeren bij Heinz denkek... die zijn verdeler van BMC toch?

ja die zijn idd verdeler van BMC, maar of hij zoiets liggen heeft... :oops:

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Zo Mar 19, 2006 3:33

Een rit naar Heinz heeft me uiteindelijk een nieuwe luchtfilter opgeleverd. Dezelfde als iemand hier gekocht heeft op de testbankmeeting bij Heinz. Zeer vriendelijke mensen daar! =)

De BMC CDA die er net opzat is ondertussen alweer verkocht zonder verlies dus dat is ook mooi meegenomen. Best wel een redelijk verschil tussen de open kelk en de BMC CDA... er is nu nog net iets meer koppel onderin en bovenin gaat het ook weer iets vlotter... iig duidelijk voelbaar! :shock: 8)

Hij is nog niet op de testbank geweest... dat zal voor de volgende keer zijn. Er was niet echt veel tijd voor nog een meting aangezien er nog enkele wagens getuned moesten worden... maar dit zal zeker voor een volgende keer zijn !!

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Mar 19, 2006 11:51

nice, very nice...vooral da klein filterke is gaaf... :wink:

en deze filter is goed voor 10 pk winst h?... :shock: :wink:
kan je ergens anders op dit forum lezen, ook bij Heinz geplaatst en wel op testbank geweest (voor & na) !!!

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Zo Mar 19, 2006 13:29

Ja dat heb ik idd ook gelezen... zoals ik al zei heb ik geen testbankresultaat voor en na, maar het resultaat is ZEKER voelbaar!! Een echte aanrader voor iedereen die een andere luchtfilter zoekt!! :D

Greets!

Beachboyke69
MINI Freak

Berichtdoor Beachboyke69 » Ma Mar 20, 2006 9:40

prachtige mini............ persoonlijk zou ik idd zoals mijn mede mini collegas zeggen andere velgen steken en mss aerovoorbumper steken ... dan ist em af !!!!!! :grin:

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Zo Jun 04, 2006 18:50

Na het plaatsen van de composet van Rockford Fosgate kon een extra subwoofer ook niet ontbreken! Heb het simpel gehouden en gewoon een op maat gemaakte kist gekocht die in de Mini paste, daar een woofertje in en een versterkerke op...

Subwoofer is een Ultra Drive Lowrider geworden (25cm) en de versterker is een RF P200.2... speelt meer dan genoeg en eindelijk een ondersteunende bass bij de compo's!! Ik post nog wel eventjes een fototje ook !

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Ma Aug 21, 2006 20:34

Ondertussen is de Mini verkocht... :( dus denk dat dit dichtmag of verwijderd ofzo... :)

Heb er veel plezier aan beleefd, maar met de km's die ik deed, gecombineerd met mijn "sportieve" rijstijl werd het beestje wel erg duur in benzine...

Daarom is er in de plaats een diesel gekomen, weer een behoorlijk snelle maar jammer geen Mini... (wordt dringend tijd dat men een snelle Mini diesel uitbrengt!

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Aug 21, 2006 20:55

jammer,

kan je even je mening geven je over bmc filter? Ik zie dat je hem had vervangen door een ander, niet tevreden van?

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Aug 21, 2006 21:11

PuijkeN schreef:Ondertussen is de Mini verkocht... :( dus denk dat dit dichtmag of verwijderd ofzo... :)

Heb er veel plezier aan beleefd, maar met de km's die ik deed, gecombineerd met mijn "sportieve" rijstijl werd het beestje wel erg duur in benzine...

Daarom is er in de plaats een diesel gekomen, weer een behoorlijk snelle maar jammer geen Mini... (wordt dringend tijd dat men een snelle Mini diesel uitbrengt!

spijtig dat hij verkocht is...maar euhm uwen topic zakt vanzelf wel af naar de archieven... 8)
zo kan je af en toe nog nog eens terugkijken op die leuke MINI tijd :wink:

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Wo Aug 23, 2006 14:30

Haaa goed goed, idd zeeer leuke herinneringen aan men Minitje!! :grin:

Tjah over die BMC airbox kan ik simpel zijn, heel goeie filter, maar niet op een Mini! Er is gewoonweg geen plaats om de box, en slang te geleiden naar een plaats waar propere en verse lucht komt! Het lawaai viel mee maar kwam pas op gang bij hoge toeren (5000+rpm) !!

Na een bezoekje bij Heinz heb ik deze dan laten vervangen door een BMC kelkje, daar deze koele lucht krijgt via de originele inlaat van de originele bak is deze beter geschikt voor onder een Mini!

Het geluid was ook een stuk leuker, vanaf 2500rpm een lichte brom (om te laten weten dat er wel power is) en dan vanaf 4500-5000 een lekkere grom die toch wel hoofdjes doet draaien! :shock:

Resultaat: in het lage gebied een pak koppel bij!!! (ENORM verschil, zelfs tegenover de BMC airbox) voor de rest min of meer gelijk denk ik!

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Wo Aug 23, 2006 16:52

Heb je meer info over die kelk? Welk type het is enzo ...

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Do Dec 28, 2006 14:40

Jullie hadden gelijk, af en toe nog eens oude Mini herinneringen ophalen!

Iedere keer als ik een Mini zie denk ik terug aan de mijne, maar voorlopig heb ik een snelle diesel waar ik zeker tevreden mee ben! Komt er terug ooit een Mini dan is het zeker een S!!

Over die kelk heb ik bitter weinig informatie. Die is geplaatst bij Heinz door één van zijn medewerkers. Ik heb wel al gezien dat het een beter systeem is als dat van K&N omdat de BMC kelk, echt wel een pak meer lucht vangt (= een grote lange smalle kelk met een groot oppervlak).

Ik had het darmpje dat normaal gezien naar de originele airbox ging ook een beetje aangepast zodat dit bijna over de helft van de kelk zat en er dus lekker verse lucht binnenging!

Type heb ik dus niet, maar het was een vrij lang en smal model, aangesloten zonder extra buisjes. Gewoon een dik rubberen verloopstuk waardoor de plaatsing ideaal was! Redelijk merkbaar verschil!!

Terug naar “Show & Shine - MINI”