Hoeveel betalen jullie jaarlijks voor je Verzekering ?????

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...

Hoeveel betaal jij ?

< 500 Euro
8
14%
tussen 500 en 700 Euro
5
9%
tussen 700 en 1000 Euro
13
22%
> 1000 Euro
32
55%

Totaal aantal stemmen: 58

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Vr Mar 03, 2006 8:27

@SSCooper : je kan perfect de verzekering op je pa of ma zetten indien je jezelf opgeeft als "gebruikelijke bestuurder", dit zonder gevolgen voor je pa of ma indien jij iets ergs uitspookt met je auto.
Op BM12 beginnen zonder accident :?: misschien toch eens bij een andere makelaar aankloppen.

W

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Vr Mar 03, 2006 8:51

voor mij was Fortis de duurste SSCooper en meestal nemen ze dat "auto op vader zijn naam zetten" zelfs nog niet aan.

Ik ben toen gaan informeren bij Mercator en zat beduidend goedkoper.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Lucky & Caro
MINI-aholic

Berichtdoor Lucky & Caro » Vr Mar 03, 2006 9:12

Ik betaal voor mijnen Cooper 975 euro (omnium, B/M 0) bij Nateus verzekeringen. Bij KBC was het vorig jaar 85 euro duurder.

Beachboyke69
MINI Freak

Berichtdoor Beachboyke69 » Vr Mar 03, 2006 10:50

495 euro.. gewone verzekering. en ik rij al paar jaar zonder brokken !

touch wood......

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Vr Mar 03, 2006 16:45

ik heb met men vorige wagen 1 klein accidentje gehad..er dermee dat ik toen van bonusmalis 8 naar 12 ben gegaan.... want ik rij nu al bijna 5 jaar @wvs kzal der is voor gaan informeren voor da zetten als gebruikelijke bestuurder...ma kwil wel zeker zijn voor dak da doen...@ morten toen dat ik dat vorig jaar had rondgehoord was dat toen fortis dermee....kmoet da dringend eens allemaal in orde brengen want ik zen da echt kotsbeu zoveel te betalen dan te weten da ik 1 mega klein accidentje heb gedaan tegen 15km u ongeveer ,een andere bestuurder die ineens remde voor mij, er was en klein beetje schade nog bekan ni te zien met het blote oog en die wou da perce via de verzekering regelen... :cry: echt onozele mensen op de wereld mja was gelukkig met men vw golf... :P en ni met men mini

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Vr Mar 03, 2006 17:18

heb al dikwijls gehoord dat mercator het goedkoopst zou zijn.
ga binnenkort ook eens bij andere maatschappijen gaan luisteren want vind het niet meer kunnen dat ik na al die jaren zonder ongevallen zoveel moet betalen.
meestal is dit door de risicopremie die je moet betalen omdat men nog geen 25 jaar is ofzo.

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Vr Mar 03, 2006 19:23

ben nu overgeschakeld naar mercator. omdat ik in bonusmalus 0 zit, en daarin gelocked blijf, ook al heb ik ongeval in fout.
tevens moet je als je omnium hebt niet laten vallen bij vandalisme, wat op andere plaatsen wel is
en, ... als je in fout bent bedraagt de franshise 2% ipv 2,5 op een ander.

cooper
MINI-aholic

Berichtdoor cooper » Za Mar 11, 2006 6:34

Mini OneD bwj.2006 ?293 bij Nateus.

cooper
MINI-aholic

Berichtdoor cooper » Za Mar 11, 2006 8:11

Ik heb nog eens in m'n MINIdossier gekeken

Normale verzekering BA : ? 293.21
Omnium 2% vrijstelling : ? 938.17
Omnium zn. vrijstelling : ? 990.46

zoot
MINI-aholic

Berichtdoor zoot » Zo Mar 12, 2006 10:24

over uitersten gesproken.... heb eens rondgevraagd voor een cooper s 120 kw:

Fortis verzekeringen: 2499 euro, BM 0, volledige omnium met een vrijstelling van..... ? :shock:

Ethias: 1420 euro.... idem maar zonder vrijstelling zelfs....

en dan te weten dat wij bij Fortis zowat alles zitten hebben..... :?

denk dat ik weet wat doen...... :roll:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Zo Mar 12, 2006 10:36

ben ik ook vergeten te vermelden, fortis was bij mij, voor een
cooper 85 kw dan nog, 1800 euries :shock: BM 02

heb er ook zowat alles zitten, voel je dan nog maar eens de gelukkige
klant h? :?

ander en beter zeg ik dan :grin:

groetjes

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Zo Mar 12, 2006 12:22

Ikke voor mijne cooper bij mercator ? 370 elke 3 maand, dus ? 1480 op een jaar met bm 7 denk ik.
Eerste auto op mijne naam.

In den beginne betaalde ek bijna ? 3000, omdak maar 24 was toen ek em kocht en dak ni wist da mijn moeder ook bij mercator was. Heb ek pas een jaar later ontdekt en dan heb ek 25 % teruggekregen van het afgelopen jaar, das toch ook al iets. Nu ondertussen al 26 en prijs naar beneden, al een geluk.

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Zo Mar 12, 2006 21:45

Voor ik mijn stem uitbreng zou ik graag weten of de vraag in de poll hier om BA/rechtshulp, een gedeeltelijke of volledige omnium gaat?

Interessant om weten natuurlijk :grin:

Verder eenvoudig: AXA vanwege beste prijs/voorwaarden bij mijn agent.
Prijs: ? 950 voor full omnium bij BM 0 en momenteel in bezit van twee jokers :grin:

Mij hoor je niet klagen dus :-

Jan

varakarin
MINI Fan

Berichtdoor varakarin » Ma Mar 13, 2006 23:34

Zoals grand-cru ook al zegt, het is wel belangrijk om te weten wat die premies juist inhouden. Bedoel je met full omnium enkel de omnium verzekering of zit daar dan BA en rechstbijstand bij. Er is trouwens niet alleen verschil in premie afhankelijk van de leeftijd maar ook nog van de woonplaats. Kwestie van geen appels en peren met elkaar te vergelijken.

Wij betalen voor onze MCC 385 ? voor BA/rechtsbijstand en voor de volledige omnium 883 ? bij Winterthur.
We zitten al wel jaren in BM 0. Die behouden we ook, zelfs na 2 ongevallen in fout.

zoot
MINI-aholic

Berichtdoor zoot » Di Mar 14, 2006 11:55

prijs hangt ook af van aankoopprijs, ba, omnium, vrijstelling, leeftijd, bm, biv....... enz... enz....

BendeR
MINI2 - Newbie

Berichtdoor BendeR » Za Apr 15, 2006 13:04

Ben hier ne newbie ma heb wel al veel interessante dingen gelezen. Vooral qua verzekering.

Dat die prijzen enorm vari?ren is vrij normaal. Maar de premieverschillen hangen niet enkel af van leeftijd, woonplaats of fiscale pk's.

Veel heeft te maken met de inhoud van de polissen zoals grand-cru en varakin hebben opgemerkt. Maar polissen van dezelfde maatschappij kun je ook niet echt vergelijken. Ik bedoel daarmee dat een makelaar daar ook zijn aandeel in heeft. Zo kan het perfect dat dezelfde polis bv 50 euro kan verschillen. En ja.. er bestaan veel verschillen in de inhoud. Dat je dit zelf allemaal begint te vergelijken, toont uw marktgevoeligheid, maar kan je beter overlaten aan mensen die verzekeringstechnisch zijn opgeleid. Het probleem hierbij is dat je ze natuurlijk volledig moet vertrouwen..

Kan nog verder gaan, maar voor mijnen eerste post zal dit wel volstaan :wink:

franky
MINI Fan

Berichtdoor franky » Za Apr 15, 2006 15:48

voor de cooper betaal ik 470 euro per jaar bij p&v gewone verzekering met ba en rechtsbijstand b/m 0

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Za Apr 15, 2006 18:29

uiteindelijk betaal ik nu na hier en daar wat te hebben vergeleken 1000 ? bij fidea, voor een cooper, BA, full omnium(2,5 % vrijst. voor eigen schade), rechtsbijstand, en nu ondertussen in BM 1 :D

grtz DC :wink:

Dimitri82
MINI Driver

Berichtdoor Dimitri82 » Wo Jun 21, 2006 18:40

zal mezelf ineens eens voorstellen: werk bij KBC Verzekeringen! :twisted:

Ikzelf betaal voor volledige omnium +-1000euro, verzekerd op de ouders gezien 'maar' 23 jaar en in graad 0.

Wat bepaalt nu juist de prijs van uw verzekering:
- PK (het belangrijkste, zeker verschil tussen one, cooper en cooper S)
- waarde van de wagen voor de omnium premie
- leeftijd
- bonusmalusgraad

De woonplaats zelf zal de doorslag niet zo geven. Bij jongeren zoals ik is het vooral belangrijk dat je het kan linken aan de ouders en dat alle andere polissen ook bij die verzekeringsmaatschappij zijn (kan wel eens 500euro schelen!!)

Dus als er iemand concrete vragen heeft over het verzekeringsaspect van zijn mini...it's free to ask!

Dimitri82
MINI Driver

Berichtdoor Dimitri82 » Wo Jun 21, 2006 18:49

zoot schreef:over uitersten gesproken.... heb eens rondgevraagd voor een cooper s 120 kw:

Fortis verzekeringen: 2499 euro, BM 0, volledige omnium met een vrijstelling van..... ? :shock:

Ethias: 1420 euro.... idem maar zonder vrijstelling zelfs....

en dan te weten dat wij bij Fortis zowat alles zitten hebben..... :?

denk dat ik weet wat doen...... :roll:

Kleine waarschuwing voor mensen die omniumverzekering afsluiten (Oa. bij Ethias en AXA) zonder vrijstelling. Die maatschappijen gooien u buiten als ge twee of drie ongevallekes hebt gehad. En een ster in uw voorruit telt eveneens als ongeval!!

Volgende probleem: eens ergens buitengegooid, vind bijna geen nieuwe verzekering die u nog wil!

Terug naar “General MINI Talk”