BMC luchtfilter

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
fred
MINI Master

BMC luchtfilter

Berichtdoor fred » Ma Aug 21, 2006 21:13

Zijn de luchtfilters van bmc effectief? Ik zou een BMC luchtfilter kopen bij Heinz, maar ik had graag eerst de mening gehoord op het forum.

Ik wil alleen een betere respons en meer koppel ... geluid zou ook wel leuk zijn, maar komt op de laatste plaats.

minibandit
MINI Nutter

Re: BMC luchtfilter

Berichtdoor minibandit » Ma Aug 21, 2006 21:16

fred schreef:Zijn de luchtfilters van bmc effectief? Ik zou een BMC luchtfilter kopen bij Heinz, maar ik had graag eerst de mening gehoord op het forum.

Ik wil alleen een betere respons en meer koppel ... geluid zou ook wel leuk zijn, maar komt op de laatste plaats.

open of gesloten systeem... :shock: :?:
Weet Heinz dat dan niet... :? :wink:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Aug 21, 2006 21:19

open

heinz heeft al geantwoord, maar hij moet natuurlijk ook zijn marchandise verkopen he, daarom wil ik jullie mening ook horen.

er zitten hier alleszinds enkelen die hem eronder hadden?

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Aug 21, 2006 21:25

Heinz' antwoord:

Beste Frederik,

Aangezien we de beste resultaten behalen met de BMC filters, raad ik je deze dan ook voor 100% aan. Het zit hem natuurlijk voor een groot deel in de montage ervan. We monteren deze filter op zulks een manier dat deze enkel koude lucht kan aanzuigen, wat dan voor de betere respons zorgt.

Deze kit kost 150 ? inclusief BTW en montage. Ik heb deze momenteel op voorraad en deze kan deze week nog gemonteerd worden

Ik weet het, ik heb het al gepost, maar de enigen die niet reageerden zijn diegene die wel een bmc filter steken hadden. Als je ze niet juist gemonteerd waren is dat ook niet echt een referentie om op voort te gaan ...

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Aug 21, 2006 21:40

wel ik weet dat Snans er eentje heeft zitten, doch dat ze vooraan een heel stuk hebben weggeslepen (letterlijk) om die lucht tot voor de filter te krijgen.

Er zijn er hier nog een aantal op het forum die dat kunnen getuigen.
Het ziet er in elk geval niet slecht uit.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Ma Aug 21, 2006 21:56

men heeft niets "weggeslepen" men heeft wel heel mijn koelingspijpen eruit gesloopt :? gewoon doorgezaagd zonder iets te vragen.

kan dus mijn originele filterbox nimmer monteren, of ik moet heel die koelbuizen vervangen (en da zal wa kosten!)

ben opzich wel tevreden van de filter, alleen iets minder van de agressieve plaatsing.
hou dat in de gaten, en laat niks slopen...

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Aug 21, 2006 23:00

Dat is een hele geruststelling! Ik hoorde al vanalles over slijpen enzo in de motor ... Ik zal geen duimbreed wijken van mijn mini, don't worry ;)

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Ma Aug 21, 2006 23:08

@ snans.. kan je er eens een paar pics van nemen..?

ik zou graag eens zien waar juist de buis steekt..en waar ze onderaan uitkomt.

het prob bij de bmc is dat ze te groot zijn voor op ne cooper, en dus moet de lucht van langs onderen getrokken worden..wegens niet anders kunnen.. het eenigste dat mij daar aan stoort is : kan er ook water opgezogen worden? daarmee dat ik graag eens wat detail pics zou willen zien 8)

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Di Aug 22, 2006 8:01

@ gilles

de filter steekt rechtstreeks op de luchtklep

er is helemaal geen buis voorzien. alles van luchtdoorvoer afkomstig van de originele filterbox hebben ze er helemaal uitgesloopt.

foto's vind je in mijn show'n'shine

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Di Aug 22, 2006 8:22

:oops: ik dacht dat het hier over de cda van bmc ging 8)nu snap ik waarom je niet blij bent...das helemaal niet nodig om de originele luchtbuis weg te nemen..daar zou ik ook niet blij mee zijn hoor

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Wo Aug 23, 2006 14:37

Ik heb ook eerst de BMC CDA gehad, gaf een klein beetje koppelwinst in lage toeren en heel klein beetje extra geluid maar dan pas op hele hoge toeren (gesloten systeem h?)! Heb er de extra buizen enzo ook voor moeten uithalen daar deze ferm in de weg zaten! Grootste probleem was dat het ding nogal 'lomp' is voor in een Mini daar er erg weinig plaats is, en je moeilijk verse lucht kan pakken !!

Na een bezoekje bij Heinz zeiden ze mij dat ik beter af was met een gewoon open luchtfilter (kelk) van BMC... ze hebben mij kunnen overtuigen en na het plaatsen was ik nog meer overtuigd! Wel behoorlijk wat meer lawaai dan de carbon airbox, maar het is de moeite waard! In lage toeren een pak extra koppel en iets vlottere gasreactie!

Ook zit de originele luchtinlaat van de originele box perfect voor de kelk! Zeker geen spijt van dat ik gewisseld heb! De CDA heeft een thuis gevonden op een Honda CRX, waar deze wel makkelijk geplaatst kan worden en waar makkelijk verse en propere lucht kan genomen worden!

AANRADER!!

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Zo Okt 01, 2006 1:01

Hey Fred,

Ik ben de gast met de Mini Cooper die je bent tegengekomen toen je je BMC luchtfilter liet steken bij Heinz.
Toen het resultaat van mijn Cooper er was, was je juist vertrokken.
Ze hebben hem nog op 130.1pk gekregen.
Veel geluk met de luchtfilter, ik vind het in ieder geval een geslaagde keuze.
De wagen klinkt veel sportiever en reageert veel sneller.

Groeten

Der Abt

Terug naar “Engine & Performance”