motor viel uit tijdens het rijden

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
grover
MINI2 - Newbie

motor viel uit tijdens het rijden

Berichtdoor grover » Do Nov 15, 2007 22:44

Mijn Mini One van 2002 liet het op een mooie zaterdag in oktober afweten. Langs geen kanten meer in gang te krijgen, dus duwen maar. Afgesleept via Mini assistance naar officiële dealer en daar staat ie nog steeds. Ze weten er geen raad mee. De computer zegt storing in de krukassensor, doch na deze vervangen te hebben zaten ze nog evenver van huis. Dan maar de computer vervangen...weer niets...'t zal de distributierketting zijn die overgeslagen is...Alles uitgebouwd en...WEER NIKS.Kortom het is huilen met de pet op en met al die electronica waar wij machteloos moeten naar kijken lijkt dit een straatje zonder einde.
:( Heeft er hier iemand aub één of ander lumineus idee dat hen op weg zou kunnen helpen... Als je de wagen wil starten schud ie langs alle kanten en draait misschien 1 of 2 seconden al schuddend en bevend en geeft ie onmiddellijk de geest.....en het best komt nog...hij heeft slechts 40.000 km. Dit kan ik toch zo niet laten, ook al heb je maar twee jaar garantie niet? Ze zijn van plan om hem zelfs naar de hoofdzetel in Bornem te sturen voor verder onderzoek...als dat maar goed afloopt!!

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Vr Nov 16, 2007 6:30

Lijken wel de symptomen van verkeerde brandstof te hebben getankt ... :shock: (diesel - benzine)
Op regelmatige tijdstippen komt er bij de dealers toch een expert van Mini langs om de "zware ingewikkelde gevallen"
na te kijken. Heeft deze al iets laten weten ? Zoniet, opsturen naar Bornem lijkt me dan de beste keuze.
En dan maar duimen dat men het defect op kan sporen .... en herstellen.

Btw, welkom hier op het forum. Stel je gerust even voor bij de Who is Who.
Je komt allvast uit de goeie streek / gemeente heb ik gezien :grin:

grover
MINI2 - Newbie

Berichtdoor grover » Vr Nov 16, 2007 22:51

Neen, niet recent getankt en ook geen water of iets anders in gedaan. De expert is inderdaad ook al langs geweest doch weet ook niet direct welke richting het verder moet. Volgende week wordt er afgesproken wanneer hij naar het universitair ziekenhuis van Bornem vertrekt. Zeg beste Wally, gij woont hier op 300 meter van mijn deur. Dan hebt ge mijn bakske toch ook hier al gezien? Nen grijzen met een majic-kit uit Engeland met zwarte onderbroken stripes en een haaivineke? :roll:

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Vr Nov 16, 2007 23:25

grover schreef:Zeg beste Wally, gij woont hier op 300 meter van mijn deur. Dan hebt ge mijn bakske toch ook hier al gezien? Nen grijzen met een majic-kit uit Engeland met zwarte onderbroken stripes en een haaivineke? :roll:

Wow, nu ben ik echt aan 't denken hoor .... d'r staat hier ne grijze Mini net naast mijn deur, maar
da's veel minder dan 300 meter hoor. 'k Moet het dus iets verder gaan zoeken ... is het Middel* of Melk* :grin:
Of gewoon Fontijn* of Brede* waar ge woont ? 'k Weet dat ik regelmatig ne ferme grijze Mini kruis
hier in de buurt die wel nogal fel mijn aandacht trekt 8)

grover
MINI2 - Newbie

Berichtdoor grover » Za Nov 17, 2007 8:32

't Is in de Melk* dat ik woon. ik zal eens proberen of dat ik u hier ergens een fotoke kan opsturen, dan gaat uwen euro wel vallen.

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Za Nov 17, 2007 9:28

grover schreef:Ik zal eens proberen of dat ik u hier ergens een fotoke kan opsturen, dan gaat uwen euro wel vallen.

Yep, nu valt mijnen euro. Heb u al enkele keren gespot rond Haaltert-centrum en onze zoon
verteld regelmatig over ne ferme grijze Mini die af en toe aan z'n school passeert :D
Schoon bakske (foto's kunnen eigenlijk in de show 'n shine) om zomaar aan de kant te laten staan.
Even dus nu terug on-topic hier en hopen dat het euvel snel is opgelost.

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Di Nov 20, 2007 16:21

Lijkt mij op het eerste zicht een ontstekingsprobleem te zijn, de ontsteking die compleet ontregeld staat. Maar als het dat is zouden ze dat eigenlijk toch al lang gevonden moeten hebben...

grover
MINI2 - Newbie

Berichtdoor grover » Di Nov 20, 2007 21:21

Ja dat heb ik ook gedacht. Ne motor waar benzine in gaat en dan een vonkske hier en een vonkske daar, da moet toch in gang schieten? Ze hebben ook al eens opnieuw alle leidingen en tank hervuld met nieuwe benzine om ook hier uitsluitsel over te hebben en ja dat hebben ze ook want het bracht geen soelaas. Verder zoeken maar. Alle elektrische leidingen die ook maar iets met het motormanagement te maken hebben liggen bloot voor nazicht. Mijn auto ziet eruit alsof hij plots het slachtoffer werd van koperdieven, afgrijselijk. ik stel mij soms de vraag ....stel,..... ja stel .....dat ze het uiteindelijk vinden en alles terug op zijn plaats moeten steken....ik zet mijn lichten aan en de ruitewissers schieten in actie...of mijn mistlampen gaan branden telkens ik mijn deur open of dicht doe??? jongens toch, vingers kruisen hé, ik hou jullie op de hoogte. Nog iemand ideeën??

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Nov 20, 2007 23:16

kan ook zijn dat de sturing van de injectie "het noorden" kwijt is ... :? :-k
of erg vervuilde injectoren...brandstoftoevoer die ergens NOK is...

hier ben ik nu erg benieuwd naar seh !!!!

grover
MINI2 - Newbie

Berichtdoor grover » Wo Nov 21, 2007 5:52

De sturing verloopt (denk ik toch) via de computer? En die is al vervangen geweest. Er is ook maar één foutcode die geregistreerd werd en dat is die van de krukassensor en die is ook vervangen geweest. Raar hé. Van zodra er nog meer feed back is laat ik het zeker weten. :roll:

grover
MINI2 - Newbie

Berichtdoor grover » Zo Dec 23, 2007 9:29

Beste Minifanaten,
Ik moet jullie nog altijd het antwoord schuldig blijven. De auto staat sinds vorige week niet meer bij de concessiehouder, maar is uiteindelijk overgemaakt aan de hoofdzetel te Bornem voor diepgaander onderzoek. Begin januari 2008 wordt de draad opnieuw opgenomen. Prettige feesten aan iedereen en tot binnenkort hoop ik met goed nieuws.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Dec 23, 2007 10:10

:? das minder goed nieuws :(
in ieder geval prettige feesten, zelfs onder deze omstandigheden !!!

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Zo Dec 23, 2007 12:16

Da's echt balen seg .... Houden ze u niet wat erg lang aan 't lijntje :?: :?
Ik denk dat ik door mijn dak ga, als ze dat met mij lappen ...... :evil:

grover
MINI2 - Newbie

Berichtdoor grover » Zo Dec 23, 2007 14:09

Ja voorlopig hou ik het hoofd nog koel (ni moeilijk met dees temperaturen hé). Ik rij al een maand gratis rond met een vervangwagen en ze hebben ook toegegeven dat ze eigenlijk al veel eerder big brother er hadden moeten bijhalen. In januari moet er sowieso een definitieve oplossing komen en laat ons hopen, zoals ze mij beloofd hebben zonder gepéééperde factuur want dan ...dan zal mijn engelengeduld echt een ander kleurtje krijgen hoor...Allee , voorlopig vrede aan alle mensen van goede wil, shaloom, enz... :?

grover
MINI2 - Newbie

Berichtdoor grover » Wo Feb 27, 2008 6:06

Beste Minivrienden,
Ik was jullie zeker niet vergeten hoor maar eindelijk, ja eindelijk zal ik vandaag na 4 maanden mijn Minike terug mogen gaan afhalen. Het defect werd pas half februari ontdekt nadat de carter uiteindelijk ook eens verwijderd werd van het motorblok. Daar vonden ze 3 vijzen, waarvan 1 afgebroken. Dan zijn ze zich gaan afvragen vanwaar die in hemelsnaam zouden kunnen afkomstig zijn...En ja wonder boven wonder ze kwamen van aan de krukas. Daar zit ergens een plaatje gemonteerd met 4 vijzen dat normaal meedraait . Via een uitsparing in dit plaatje kan de krukassensor zien hoe snel de motor draait en de benodigde info doorgeven aan de computer voor inspuiting en dergelijke. Ja de vierde vijs werd nooit gevonden en heeft er dus ook nooit ingezeten want de motor wordt bij een oliewissel vanbovenaf leeggemaakt via zuigstok. Van een serieus verborgen gebrek gesproken zeg....En vermits een constructeur aansprakelijk blijft voor dergelijke zaken, zelfs buiten de garantieperiode, konden ze dit niet zomaar afwimpelen. Ik ga dit deze namiddag verder gaan bespreken en ben benieuwd of ik daarna mijn rechtsbijstand zal moeten aanspreken of niet....

Wimpie007
MINI-aholic

Berichtdoor Wimpie007 » Wo Feb 27, 2008 15:13

Dit is toch wel degelijk een garantieprobleem, ook al is de Mini ouder dan 2jaar!
Dit zou ik toch zo niet laten.

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Wo Feb 27, 2008 16:51

Goed dat ze het uiteindelijk toch gevonden hebben. Lijkt me inderdaad een verborgen gebrek dus weinig discussie mogelijk :wink:

Ik zou echter sowieso mijn rechtsbijstand aanspreken voor het "derven" van het gebruik van je MINI gedurende ... maanden. Zelfs al kreeg je een gratis vervangwagen kun je hiervoor nog een schadevergoeding claimen. Het oorzakelijk verband tussen de schuld en geleden schade lijkt me snel bewezen in jouw geval, om nog maar te zwijgen van de overschrijding van een redelijke herstellingstermijn ... .

grover
MINI2 - Newbie

Berichtdoor grover » Vr Feb 20, 2009 23:09

Hello dear maniacs,
We zijn nu één jaartje later en ja mijn bakske doet het nog opperbest. Heb trouwens nog steeds één jaar garantie op de herstelling van 2008 die na veel vijven en zessen uiteindelijk gratis en voor niks geklasseerd werd onder "mistakes that never but never might be made again". Paar weken nadien toch nog problemen had met de katalisator. Lichtje met "verslechterende uitlaat/emissiewaarden" ging steeds weer branden. Duur grapje dat ik gelukkig ook nog aan dit dossier kon toevoegen want ja wie had mijn kat onvrijwillig naar de kl*ten geholpen? Juist ja, alle startpogingen zonder ontbranding zijn niet zo gezond voor een katalisator nietwaar en die van mij had meer, maar dan ook meer dan een overdosis te verwerken gekregen gedurende weeeeeeken. Mijn technische keuring was ondertussen ook verlopen en ja ook dit hebben ze gratis ten laste genomen en in orde gebracht. chapeau voor BMW/MINI.

ps. De mekanieker bij de plaatselijke dealer kon het nog altijd niet geloven.....en zei "Dat is de eertse keer in 30 jaar dat ik nen auto ni kan repareren".

Greets, from :wink: Grover

Terug naar “Problemen en fouten”