Mijn mini one diesel krijgt sinds enkele dagen een hoge temperatuur als ik een tijdje snel rijdt.
Het rare is dat de radiator koele lucht blaast terwijl de temperatuurmeter in het rood staat en hij blaast terug warme lucht als de temperatuur terug is genormaliseerd.
Heeft iemand een idee wat mijn probleem kan zijn. Bij de garage zeggen ze joint de culasse, maar geloof dat niet.
Hoge temperatuur
Re: Hoge temperatuur
nuyttens schreef:Mijn mini one diesel krijgt sinds enkele dagen een hoge temperatuur als ik een tijdje snel rijdt.
Het rare is dat de radiator koele lucht blaast terwijl de temperatuurmeter in het rood staat en hij blaast terug warme lucht als de temperatuur terug is genormaliseerd.
Heeft iemand een idee wat mijn probleem kan zijn. Bij de garage zeggen ze joint de culasse, maar geloof dat niet.
ik heb er eigelijk geen flauw benul van zit er wel genoeg koelvloeistof in de radiator?
- Er is genoeg koelvloeistof in de auto. Hij lekt er wel, maar zelfs met volle tank krijgt hij warm
- Mijn olie is niet gestegen en de censors geven geen problemen.
In't weekend en vandaag heb ik het volgende gemerkt:
- De radiator krijgt nie warm
- Als de auto warm krijgt, dan heeft hij geen kracht meer (niet boven de 120 geraakt)
- in de file vandaag twee maal een bizar watergeluid gehoord??
- Mijn olie is niet gestegen en de censors geven geen problemen.
In't weekend en vandaag heb ik het volgende gemerkt:
- De radiator krijgt nie warm
- Als de auto warm krijgt, dan heeft hij geen kracht meer (niet boven de 120 geraakt)
- in de file vandaag twee maal een bizar watergeluid gehoord??
Mijn nieuwe thermostaat zit er sinds woensdag in.
Nu kan ik weer rijden zoals ik wil en hij komt nie meer warm, alles zoals vroeger.
Hopelijk blijft dit zo.
En als het dit is, dan slechte punten voor m'n lokale mini-garage. Daar zeiden ze dat er niks mis was met de thermostaat, maar waarschijnlijk een nieuwe culasse of zelfs nieuwe motor, in het beste geval een joint de culasse.
Blijkbaar dan toch met 26 euro er heel goed van afgekomen.
Nu kan ik weer rijden zoals ik wil en hij komt nie meer warm, alles zoals vroeger.
Hopelijk blijft dit zo.
En als het dit is, dan slechte punten voor m'n lokale mini-garage. Daar zeiden ze dat er niks mis was met de thermostaat, maar waarschijnlijk een nieuwe culasse of zelfs nieuwe motor, in het beste geval een joint de culasse.
Blijkbaar dan toch met 26 euro er heel goed van afgekomen.
Terug naar “Problemen en fouten”