dashbord

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
mikevi
MINI Regular

dashbord

Berichtdoor mikevi » Za Apr 03, 2010 17:10

Ik heb een vraagje,
Ik wil mijn tomtom carkit in de auto zetten maar ik wil de bedrading(stroomvoorziening en audiojack) wegwerken. Hoe haal ik de kilometerteller van het dashbord???? Ik ga de stroomvoorziening van de radio gebruiken en wil de audiokabel wegwerken.
Help,help ! :) Het gaat om een clubman d van 2008.

Haroldwarlop
MINI Driver

Re: dashbord

Berichtdoor Haroldwarlop » Za Apr 03, 2010 17:43

mikevi schreef:Ik heb een vraagje,
Ik wil mijn tomtom carkit in de auto zetten maar ik wil de bedrading(stroomvoorziening en audiojack) wegwerken. Hoe haal ik de kilometerteller van het dashbord???? Ik ga de stroomvoorziening van de radio gebruiken en wil de audiokabel wegwerken.
Help,help ! :) Het gaat om een clubman d van 2008.

Veel werk en het is een moeilijk dashboard om te demonteren.
Er is weinig plaats voorzien voor bijkomende kabels aan de achterkant van de radio.

Ik heb mijn Dension kit van mijn mini one willen overzetten naar mijn clubman maar de radio is niet compatibel met de dension unit.

Ik zou er zeker goed over na denken om het dashboard te demonteren.

mikevi
MINI Regular

Berichtdoor mikevi » Za Apr 03, 2010 20:19

Dju , das ni wat ik wou horen. Toch bedankt voor de reactie.

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Za Apr 03, 2010 23:27

Er zijn wel een aantal filmpjes te vinden over hoe je het dashbord kan demonteren, maar het is idd redelijk wat werk.
Maar om een tomtom te monteren hoef je niet persé de km teller te demonteren. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je hem wil demonteren. Mijn garmin staat tussen de toerenteller en de km teller, en de kabel is weggewerkt achter de toerenteller en het paneel boven de pedalen, met daar een extra 12V plug die afgetakt is van de originele sigarettenaansteker.

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Zo Apr 04, 2010 11:55

Hey Vital, velen hebben dat al aan't bewonderen geweest, heb je daar misschien een paar piccies van,... :wink:

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Zo Apr 04, 2010 16:57

MY Dweiltje schreef:Hey Vital, velen hebben dat al aan't bewonderen geweest, heb je daar misschien een paar piccies van,... :wink:

Nee, eigenlijk niet. Maar allicht moet ik binnenkort nog wel zo eentje inbouwen op die manier. Zal eraan proberen te denken om dan eens foto's te maken.

mikevi
MINI Regular

Berichtdoor mikevi » Zo Apr 04, 2010 20:24

Ik heb een tomtomkit gekocht voor de iphone. De iphone verbind zich via bluetooth naar de houder en dan via een audiokabeltje naar de radio van de mini. Nu moet ik zeggen dat de kwaliteit soms zeer slecht is,soms klinkt de muziek zoals je vroeger op die radio's met lampen de concert knop gebruikte. Iemand enig idee hoe dat komt? Als het zo blijft verkoop ik da ding terug en zoek wel een andere oplossing.

Terug naar “Problemen en fouten”