Hallo iedereen,
Sommige onder ons kennen mij misschien al een klein beetje.
Ik ben Yorick, 19 jaar, wonende in Meise.
Tot nog toe reed ik in een Volkswagen POLO 1.4 60pk uit 1996. Vorige week ben ik ermee naar de keuring geweest en daar kwam men tot de conclusie dat de schokdemper was leeggelopen, het motorcompartiment olie verliest en dat er nogal wat roest aan de wagen was. De wagen stond op naam van mijn ouders en zij hadden nog weinig zin om deze te laten herstellen. Er moest dus een nieuwe wagen komen. Als het aan hen lag was dit een nieuwe Polo geworden. Als dat zo was geweest zat ik hier nu niet mezelf voor te stellen dus het is anders uitgedraaid. Eerst en vooral waren wij allesbehalve content van de service van sommige VW garages. (Binnenkomen met een probleem, dat melden en zij doen enkel een groot onderhoud en vragen daar een serieuze smak geld voor zonder het probleem op te lossen..). Ten 2de ben ik de hoofdgebruiker van de wagen dus had ik ook wel een beetje inspraak. Vermits we al een aantal BMW's op onderhoud hebben en ons papa liever BMW heeft dan VW gingen we afgelopen zaterdag alleen eens kijken bij 2 MINI garages en 1 VW garage.
"Alleen kijken wat ze kunnen doen voor ons". We zijn uit de 1ste MINI garage buitengekomen met het papier dat we volgende week (overmorgen dus) de wagen kunnen ophalen, zonder ook maar in de VW garage te zijn geraakt. Het moest sowieso een One D worden (minder kracht dan de Cooper D en dus ook goedkoper qua verzekering). Er konden echter geen One D's meer besteld worden van het huidige type(door de facelift). We zouden tot eind september moeten wachten voor het gefacelifte exemplaar. Daarom besloten we een nieuwe One D te kopen dat de garage nog had staan. Het is dus geworden:
MINI One D Hatch
Chili Red
Stof Cosmos Carbon Black
Ginger pakket (Automatische Airco, PDC, Witte pinklichten)
Alu velgen Bridge Spoke 16"
Achterspoiler
Zonnewerend glas
Centrale armsteun
Extra Decoratie Silver
Decoratieve lijsten Piano Black
Aerodynamic package
Ziezo. Graag zou ik er nog het Lederen sportstuurwiel Redwood Red installeren. Alleen kan ik er niet zo goed aan uit hoeveel me dit zou kosten. Het stuur kost 340 euro maar bij het zwarte sportstuur of het gewone lederen sportstuur staat er nog een verplichte airbagmodule bij van 220 euro. Moet je deze ook betalen om van een plastic stuur over te gaan naar het sportstuur Redwood? Want bij dat stuurwiel wordt er niets vermeld van die airbagmodule. Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten,
YorkPower
De Rode Raket
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Panidacolada
- MINI-aholic