grijze achterbumper

Zoek je iets specifieks?
flippers jan & linda
MINI-aholic

grijze achterbumper

Berichtdoor flippers jan & linda » Ma Mar 03, 2008 13:38

Hey MINIACSERS,

wie kan mij helpen aan een grijze achterbumper voor m'n MINI ONE van 2002 ??

Je kan nooit raden wat er mij dit weekend is overkomen. We waren met de kinderen een weekendje naar de Ardennen. Huren daar al enkele jaren een prachtige chalet.Onder de chalet is er een garage voorzien waar ook een pingpong tafel staat. De kinderen wilden pingpongen, dus moest de MINI buiten.M'n dochter dacht om dit snel even op te lossen, deed de poort open en gaf de MINI een zetje. Maar ze was blijkbaar vergeten dat de oprit in de Ardennen niet zo waterpas ligt als thuis, met als gevolg dat de wagen is beginnen bollen.....eerst dwars over de weg (gelukkig kwam er hier net geen andere wagen aan), daarna rakelings ( maar echt rakelings hé, max. 5 cm.) naast een betonnen paaltje van de wei, die ook nog eens 1 meter lager lag dan de weg, om tenslotte tot stilstand te komen dankzij de draadafspanning.
Nog een geluk bij een ongeluk..........toen m'n dochter zag dat het fout ging aflopen heeft ze nog geprobeerd om in de wagen te springen met de bedoeling de handrem op te trekken. De deur opendoen is haar nog gelukt, maar de handrem optrekken nietmeer. Dit wil wel zeggen dat de wagen de wei is ingedoken met de linkerdeur open. Als de wagen 30cm later tot stilstand zou zijn gekomen, had m'n deur ook nog eens kennis gemaakt met het betonnen paaltje aan de andere kant, maar dat is wonder bij wonder net vermeden.
Toen zij de chalet binnen kwam gerend (zo hebben we haar nog nooit gezien) en riep dat er iets met de MINI was, keken we direct door de raam en zagen we hem daar steken met de voorwielen in de lucht. Wat er toen door ons omging..........Heb hier speciaal geen foto van getrokken.
De schade die ik nu heb valt al bij al nog ongelooflijk mee. De "pinnekesdraad" heeft wel veel beschadigingen aangericht aan de achterkant. Hoop met polijsten dit te kunnen wegwerken.Alleen de achterbumper kan niet meer hersteld worden, vandaar m'n oproep, en de uitlaat die er uiteindelijk heeft voor gezorgd dat de wagen is blijven hangen met behulp van die wei-draad, heeft een serieuse trek gekregen maar kan hopelijk nog gebruikt worden.
Hoe ik de wagen uit deze benarde situatie heb gekregen, en terug op de openbare weg heb gezet is nog een heel ander verhaal.
Een MINI is niet echt de ideale wagen om in een schuin gelegen wei, die er na een nachtje storm niet echt droog bijlag, rustig langs de poort buiten te rijden.

Amaai, ben blij dat ik m'n hartje eens heb kunnen luchten.
GR
Flipper Jan :(

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Ma Mar 03, 2008 17:25

Hola, da's niet zo'n leuke ervaring ..... gelukkig is de dochter ongedeerd gebleven tijdens haar
stuntpoging om in een rijdende wagen plaats te nemen :? Al bij al valt de schade, gezien
het hindernissen-parcours, dan nog mee. Hopelijk krijg je alles binnen de kortste keren weer hersteld.
Met een bumper kan ik je niet helpen, maar moest de uitlaat eventueel iets te hard zijn geraakt
en daardoor onbruikbaar zijn geworden, ik heb er hier nog eentje liggen ... je ziet maar.

RUSOR
MINI-aholic

Berichtdoor RUSOR » Ma Mar 03, 2008 17:38

Shit Jan,
Dat is pech hebben. Voornaamste is dat iedereen er ongeschonden vanaf is gekomen. De rest komt we goed met de tijd.
Maar eigenlijk ben jij wel vooruitzient he.....

Afbeelding

Hier tijdens de Limbomania al eens kijken hoe een beschadigde bumper eruit ziet :D :D :D
En neen hij is ook nog niet gemaakt.... ik ben nog even solidair met jullie :wink:

GRTS Danny

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Mar 03, 2008 17:51

aiaiai ... :?

Zal eens kijken of ik u uit de nood kan helpen :)

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Ma Mar 03, 2008 17:54

Zucht... kinderen....

:grin:

Nog een geluk dat er niemand gewond is geraakt !

:shock:

hopelijk vind je snel het nodige om de mini weer op te lappen....

succes

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Mar 03, 2008 18:14

Jan, als ik mij niet vergis moeten er hier op het forum nog wel ergens adressen te vinden zijn van handelaars in 2e hands stukken, je kan daar eens kijken. Een uitlaat heb ik hier ook nog liggen.
En gelukkig is het niet erger dan dat!

kurtn
MINI Fan

Berichtdoor kurtn » Ma Mar 03, 2008 18:15

wij hebben een zilvere achterbumper liggen. Wel met de chromen sierlijst erop. ik Zal morgen prijs vragen en het u laten weten...

Clubmanneke
MINI-aholic

Berichtdoor Clubmanneke » Ma Mar 03, 2008 18:21

Wat 'n ervaring , zo'n verhaal :cry:

Gelukkig geen menselijke gewonden :?

Hopelijk vind je snel een bumperke om alles te herstellen.

Succes :!:

freakymini
MINI-aholic

Berichtdoor freakymini » Ma Mar 03, 2008 18:44

Hoi Jan

Dat is pech gelukkig heeft je dochter niets en valt de schade al bij al mee.

Grtj en veel sterkte Enrique

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Ma Mar 03, 2008 20:18

Wel een mooi verhaal om te lezen maar een mens mag het niet meemaken, nog veel geluk gehad Jan, stel je voor als er andere wagens net afkwamen, of je deur tegen die paal :roll:

flippers jan & linda
MINI-aholic

Berichtdoor flippers jan & linda » Ma Mar 03, 2008 20:22

Amaai mannen,

bedankt voor de snelle en toffe reacties. Dit doet echt wel deugd.
=D>
Ben daarnet al even naar de garage geweest en hebben de wagen aan een grondige inspectie onderworpen. Aan de uitlaatpot is niets aan, maar in de bocht van het stuk van de moter naar de pot zit een serieus valse noot. Volgens de garagist zou hij dit stuk ertussen uit kunnen halen, de pot terug op zijn plaats zetten, en een nieuw stuk maken en ertussen lassen. Is dit voor de kenners onder jullie een goede oplossing?? Voor mij allezins de goedkoopste.
De beschadigingen van de prikkeldraad achteraan zullen waarschijnlijk met veel polijstwerk kunnen weggewerkt worden, alsook de zwarte wielkasten. Als ik het zo zag denk ik niet dat het paaltje 5 cm van de wxagen heeft gestaan.
Eén ding is zeker,....de lak van een MINI mag er wezen.

Kurtn,
ik wacht vol spanning op de prijs van de bumper. Heb op internet net ook hetzelfde gevonden (ook met chroom sierlijst) en heb een bod van € 50 gedaan. Afwachten....

tot de volgende :P

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Ma Mar 03, 2008 22:11

Da's wel een hachelijk verhaal zeg ! :shock: Maar gelukkig zit er in dat ongelukshoekje toch nog wat geluk...
Veel sterkte en succes met het vinden van de nodige oplossingen ! :wink:

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Ma Mar 03, 2008 22:43

das is idd wel even schrikken als je je mini daar dan ineens zo ziet staan... maar zoals al aangehaald is er gelukkig met je dochter niet gebeurd in haar poging om de mini tot stoppen te krijgen.... ik hoop dat het voor jullie snel allemaal in orde komt!! :cry:

veel sterkte in ieder geval!! :wink:

groetjes

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Mar 03, 2008 23:34

jaa wadde...das iets waar ge achteraf mss nog dikwijls gaat om lachen en over vertellen,
maar op de moment zelf... :shock: ik kan me uwen tikker al voorstellen !!!

die oplossing voor dien uitlaat is volgens mij geen enkel probleem...
een bochtje vervangen heeft geen invloed op de werking van de uitlaat,
zeker niet bij een Onneke :grin: :wink:

hopelijk raakt den uwe sneller hersteld dan die van ons RUSORke,
maar ja minder snel kan eigenlijk moeilijk :lol:

Lucky & Caro
MINI-aholic

Berichtdoor Lucky & Caro » Di Mar 04, 2008 8:26

Amai ge zult het maar tegenkomen he :?

Al bij al is de afloop vh verhaal nog redelijk goed (zoals je dochter nog een poging deed om de mini te stoppen + de mini die er nie al te erg aan toe is).

Grtz,

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Di Mar 04, 2008 8:47

jawadde!!
straf verhaal seg (dat nog redelijk goe is afgelopen)
Als je een beetje rondkijkt vind je zeker wel bumpersetjes op ebay.
succes en datie maar snel terug ok mag zijn!!!

Wimpie007
MINI-aholic

Berichtdoor Wimpie007 » Di Mar 04, 2008 9:00

Amai Jan, dat verhaal is ook niet goed voor mijne tikker.
Ik wil wel de rest van het verhaal horen hoe je dan uiteindelijk uit die wei bent geraakt.
Wij leven met jullie en de mini mee.
Hopelijk is hij snel terug in orde.

kurtn
MINI Fan

Berichtdoor kurtn » Di Mar 04, 2008 9:27

ik het eens nagevraagd: een nieuwe bumper in grondverf kost 184 euro+btw en die chromen sierlijst 64 euro+btw. die bumper die wij liggen is reeds in het zilver en is in goede staat. . mijn baas had er graag 150 euro voor gehad.

nu ja, hopelijk voor jou gaat dat bod daar door, dan heb je het nog wat goedkoper

greetz kurtn

flippers jan & linda
MINI-aholic

Berichtdoor flippers jan & linda » Di Mar 04, 2008 14:00

kurtn,

die bumper heeft die een chrome sierlijst of is deze volledig in het grijs?

kurtn
MINI Fan

Berichtdoor kurtn » Di Mar 04, 2008 14:29

zilvergrijs met chromen bagette

Terug naar “Gezocht”