wie kan mij helpen aan een grijze achterbumper voor m'n MINI ONE van 2002 ??
Je kan nooit raden wat er mij dit weekend is overkomen. We waren met de kinderen een weekendje naar de Ardennen. Huren daar al enkele jaren een prachtige chalet.Onder de chalet is er een garage voorzien waar ook een pingpong tafel staat. De kinderen wilden pingpongen, dus moest de MINI buiten.M'n dochter dacht om dit snel even op te lossen, deed de poort open en gaf de MINI een zetje. Maar ze was blijkbaar vergeten dat de oprit in de Ardennen niet zo waterpas ligt als thuis, met als gevolg dat de wagen is beginnen bollen.....eerst dwars over de weg (gelukkig kwam er hier net geen andere wagen aan), daarna rakelings ( maar echt rakelings hé, max. 5 cm.) naast een betonnen paaltje van de wei, die ook nog eens 1 meter lager lag dan de weg, om tenslotte tot stilstand te komen dankzij de draadafspanning.
Nog een geluk bij een ongeluk..........toen m'n dochter zag dat het fout ging aflopen heeft ze nog geprobeerd om in de wagen te springen met de bedoeling de handrem op te trekken. De deur opendoen is haar nog gelukt, maar de handrem optrekken nietmeer. Dit wil wel zeggen dat de wagen de wei is ingedoken met de linkerdeur open. Als de wagen 30cm later tot stilstand zou zijn gekomen, had m'n deur ook nog eens kennis gemaakt met het betonnen paaltje aan de andere kant, maar dat is wonder bij wonder net vermeden.
Toen zij de chalet binnen kwam gerend (zo hebben we haar nog nooit gezien) en riep dat er iets met de MINI was, keken we direct door de raam en zagen we hem daar steken met de voorwielen in de lucht. Wat er toen door ons omging..........Heb hier speciaal geen foto van getrokken.
De schade die ik nu heb valt al bij al nog ongelooflijk mee. De "pinnekesdraad" heeft wel veel beschadigingen aangericht aan de achterkant. Hoop met polijsten dit te kunnen wegwerken.Alleen de achterbumper kan niet meer hersteld worden, vandaar m'n oproep, en de uitlaat die er uiteindelijk heeft voor gezorgd dat de wagen is blijven hangen met behulp van die wei-draad, heeft een serieuse trek gekregen maar kan hopelijk nog gebruikt worden.
Hoe ik de wagen uit deze benarde situatie heb gekregen, en terug op de openbare weg heb gezet is nog een heel ander verhaal.
Een MINI is niet echt de ideale wagen om in een schuin gelegen wei, die er na een nachtje storm niet echt droog bijlag, rustig langs de poort buiten te rijden.
Amaai, ben blij dat ik m'n hartje eens heb kunnen luchten.
GR
Flipper Jan