Aangezien ik de luxe heb om rustig een geschikte mini te zoeken en het feit da ik nog nooit een nieuwe wagen heb gekocht en hoe je dit best aanpakt ( elke 1ste keer is moeilijk e

1.
Als ik me niet vergis is er in jan 2010 weer autosalon. Is het echt de moeite om tot dan te wachten en me daar eentje te kopen omdat ze daar met grote kortingen smijten of maakt het allemaal niet zoveel uit ?
2.
Heb al de raad gekregen om bij verschillende mini dealers een prijs te laten opmaken en met de goedkoopste dan terug gaan naar de garage van men voorkeur (korte tegen men deur dus). Klopt dit ? Passen ze hun prijzen echt nog aan als je met een lagere prijsofferte af komt ?
3.
Stel, dealer A maakt zijn laagste prijsofferte op (bv 20.000 euro) . Ik ga naar het autosalon en krijg daar nog eens 2000euro korting. Kan ik dan terug naar dealer A gaan met men offerte van 18000 euro ? of hoe zit da juist in elkaar als je op het autosalon een wagen koopt ?
Bon, voorlopig zijn da men eerst (domme) vragen waar ik mee zit.

De site ziet er wel volwassen uit met interessante topics, dus ik hoop hier wat wijzer te worden met de aankoop van men mini.
Mss ook al ff bijvermelden. Men voorkeur gaat naar de mini cooper (benzinne), nightfire red.
Grtzzz
MrRed