Hellow guy's

Nieuw op MINI2.Be? Stel je even voor
Mr Red
MINI2 - Newbie

Hellow guy's

Berichtdoor Mr Red » Di Jun 16, 2009 19:20

Heb deze week besloten om me eens nieuwe wagen te kopen ipv steeds een 2de hands. Na wat merken te overlopen ben ik op de mini blijven plakken en ik moet zeggen dat dit zowat de enige wagen is die me echt aanspreekt qua interieur/exterieur.

Aangezien ik de luxe heb om rustig een geschikte mini te zoeken en het feit da ik nog nooit een nieuwe wagen heb gekocht en hoe je dit best aanpakt ( elke 1ste keer is moeilijk e :wink: ) had ik wat vraagjes voor jullie ervaren in het vak :)

1.
Als ik me niet vergis is er in jan 2010 weer autosalon. Is het echt de moeite om tot dan te wachten en me daar eentje te kopen omdat ze daar met grote kortingen smijten of maakt het allemaal niet zoveel uit ?

2.
Heb al de raad gekregen om bij verschillende mini dealers een prijs te laten opmaken en met de goedkoopste dan terug gaan naar de garage van men voorkeur (korte tegen men deur dus). Klopt dit ? Passen ze hun prijzen echt nog aan als je met een lagere prijsofferte af komt ?

3.
Stel, dealer A maakt zijn laagste prijsofferte op (bv 20.000 euro) . Ik ga naar het autosalon en krijg daar nog eens 2000euro korting. Kan ik dan terug naar dealer A gaan met men offerte van 18000 euro ? of hoe zit da juist in elkaar als je op het autosalon een wagen koopt ?

Bon, voorlopig zijn da men eerst (domme) vragen waar ik mee zit. :)
De site ziet er wel volwassen uit met interessante topics, dus ik hoop hier wat wijzer te worden met de aankoop van men mini.

Mss ook al ff bijvermelden. Men voorkeur gaat naar de mini cooper (benzinne), nightfire red.

Grtzzz
MrRed

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Di Jun 16, 2009 19:28

Tijdens het salon kan je soms iets extra krijgen, maar tegenwoordig is dat dan meer in het genre van goedkopere leningen, tankkaart en zo van die dingen. MINI smijt zo al niet met kortingen omdat ze hun waar toch verkocht krijgen. Op het autosalon ga je nooit meer korting krijgen dan bij de dealer zelf, eerder omgekeerd, en op het autosalon kennen de tijdelijke verkopers er meestal niet veel van.
Je kan natuurlijk wat prijzen vergelijken bij dealers, maar de ervaring leert dat je zeker niet te ver mag gaan. Beter bij een goeie dealer ietsje meer betalen dan het onderste uit de kan proberen te halen bij de aankoop, en dan achteraf problemen hebben omdat ze doordat ze alles al aan korting hebben moeten weggeven niet zo graag meer aan je MINI willen werken. Beter ervoor zorgen dus dat je een goeie relatie met je dealer hebt, is mi belangrijker dan een paar honderd euro extra korting.
Trouwens, je zit met een hele goeie dealer kort bij de deur :wink:

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Wo Jun 17, 2009 7:41

Alvast welkom.

Ik denk dat Vital het hier heel kort heeft opgesomd.
Als er nog vragen zijn, stel ze maar gerust.

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Jun 17, 2009 10:33

Yep, en met de extra korting die MINI nu geeft,..... kan ie nog wel iets voordeliger uitkomen dan op't salon,... (zijn traditioneel de zomermaanden juni, juli,... niet de betere maand om een auto in't algemeen te kopen,.... is ons toch ooit zo geleerd tijdens de cursus marketingtechnische verkoopstechnieken,... maar dat is ook al een tijdje geleden,...)

Zoals Vital aanhaalt, goedkope koop is niet steeds beste koop.

Mr Red
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Mr Red » Wo Jun 17, 2009 16:56

Ok, dus ik leer hier uit dat het weinig zin heeft om te wachten tot in januari.

De dealer in aalst, waar ik vandaag is ben langs geweest zag er idd wel professioneel uit. Heb er verder totaal geen ervaring mee, maar ik neem aan dat er hier wel leden zijn die daar hun mini hebben aangekocht. Zijn die over het algemeen tevreden over de service en prijzen qua onderhoud en kleine herstellingen enz.
Kan verkeerd zjin, maar dealers met een vrij grote toonzaal durven wel eens meer vragen voor zulke zaken. Ik weet niet wat jullie gedacht daar over is ?

De verkoper had me ook een soort leasing voor partikulieren voorgesteld. Die hield in dat ik eerst een 15% van het totaal bedrag betaalde, dan elke maand bep bedrag afbetaalde afhankelijk van uw totaal bedrag en in hoeveel jaar, en na bv 5 jaar kon je kiezen om het openstaande bedrag te betalen en dan de wagen zelf te verkopen of mee verder rijden of zij namen de wagen over.
Ergens klingt me dat vrij interessant aangezien na bv 5 jaar de eerste grote kosten beginnen te komen en je na 5jaar ook zowat de wagen beu bent en eens iets anders wilt.
Nu, zijn er hier die van dit soort leasing gebruik maken en wat denken zij er over, wat zijn zowat de nadelen eraan. Ik heb er allemaal geen ervaring mee dus het enige wat ik kan doen is zoveel mogelijk info verzamelen en dan op het einde de juiste keuze proberen maken.

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Wo Jun 17, 2009 17:30

Van de dealer in Aalst (we mogen hem toch bij naam noemen : Romein) kan ik enkel possitief spreken.
Zie onze reactie in een ouder topic hier ...
Er zijn er hier zelfs meerdere op dit forum die daar hunne Mini (en zelfs al een tweede exemplaar) vandaan hebben ...

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Wo Jun 17, 2009 19:11

Wij zijn inderdaad ook zeer tevreden van onze dealer in Aalst. De formule die Peter je heeft voorgesteld hebben wij ook genomen. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre de percentages nu nog gelijklopen met de percentages van het salon. Maar voor ons kwam het zeker voordeliger uit, zeker ook omdat er tijdens het salon bij deze formule ook nog eens een tankkaart inbegrepen was. Na een berekening bleek het maar 500 euro te schelen met een gewone lening, en die 500 euro heb je terug, zelfs meer dan dat, als je dat geld gedurende die 5 jaar goed beheert :wink:

Mr Red
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Mr Red » Do Jun 18, 2009 3:13

Heb die formulle nog eens herbekeken en er staat daar iets bij van " jaarslijks kostenpersentage" van 7.49. Wat bedoelen ze hier juist mee ?
Het bedrag da je dat jaar hebt afbetaald, daar komt nog eens 7.49% bij dan ? en dit dan 5 keer :?

Dan heb je op het einde van de rit toch een pak meer betaald dan in begin was overeengekomen, ofwel snap ik er nx van, kan ook :oops:

Soit, eerst zien da ik voor men huidige wagen en deftige prijs krijg...

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Do Jun 18, 2009 10:21

Hoi, het jaarlijks kostenpercentage wordt berekend op het te financieren bedrag en bedraagt die procent die je net vernoemd hebt. Neem het te financieren badrag (d.i. het bedrag dat overblijft na aftrok van het voorschot en de restwaarde) tel daar die 7.49 % bij en deel dit bedrag dan door het aantal maanden dat je financiering loopt. Dan ga je ongeveer uitkomen op je maandelijkse aflossingen. In werkelijkheid zit het wat ingewikkelder in elkaar maar grosso modo komt het wel overeen.
Als je van plan bent om je wagen met dit soort financiering aan te kopen, kan je idd. misschien best wachten tot het autosalon. Tijdens het autosalon krijg je dan een fikse korting op het kostenpercentage alsook nog een extra bonus in de vorm van en aankoopbon voor accessoires of een tankkaart (zoals dit jaar). Een voorbeeldje ? Ik heb zelf een MCS cabrio besteld tijdens het salon en de normale JKP bedroeg toen 8.39 %. Met de korting bedroeg die nog maar 3.77 %... reken zelf maar uit :wink: Plus een tankkaart van 500 euro...

Véél succes met de aankoop !

BlackBoxGirl
MINI Fan

Berichtdoor BlackBoxGirl » Do Jun 18, 2009 12:57

Hoi,

vermits ik zelf dealer ben zal ik ook even reageren! Wat longevillageboy zegt is waar, ik heb zelf nog nooit zo geen sterke acties geweten als nu! Veel mensen denken dat ze tijdens het salon hun slag kunnen slaan, maar niets is minder waar. Je kan nu goedkoper een MINI kopen dan in januari. ( totaal aankoopbedrag)
En inderdaad, wat PEPI komt te vertellen is ook wel waar, tijdens het salon zijn er interessante acties wat betreft lening of financiering. Daar wordt voor een maand de interestvoet enorm omlaag gehaald. Dit om een lager maandbedrag in aflossing te kunnen voorstellen.

Groetjes en veel succes met je aankoop!

BBG

Mr Red
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Mr Red » Do Jun 18, 2009 16:31

A ok, begin het te snappen. Mja ik ben nooit goed bevriend geweest met wiskunde, spijtig genoeg ...

Bon, ik ga alles nog eens rustig bekijk en dan zie ik wel. Maar wrs zal garage Romein de gelukkige worden. Is het korste bij en ziet er een degelijke garage uit dus wrm het op een ander gaan zoeken.

Bedankt voor de duidelijke info en als men poot op het papiertje staat zijn jullie de 1ste die het weten :)

Grtzzz
MrRed

Rule
MINI Regular

Berichtdoor Rule » Vr Jun 19, 2009 10:33

Garage Romein is zeker aan te raden!
Voorlopig niks dan goede ervaringen met Peter...

Mr Red
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Mr Red » Za Okt 17, 2009 17:43

Had nog een vraag ivm de mini cooper 88kw/120pk benzinne.

Hoeveel kost een klein onderhoud in een mini garage ( Romein) ?
Wat zijn de jaarlijkse taxen op deze wagen ?

Wat zijn deze kosten op een Mini cooper S 128kw/175pk ?

Ik weet ni of er hier prijzen mogen gepost worden, anders even een pm sturen als iemand me hierbij kan helpen

Alvast bedankt
Red

Boris
MINI Driver

Berichtdoor Boris » Za Okt 17, 2009 21:08

Misschien wat uit de buurt maar Tanghe uit Melsborek is zeker top. Al een paar auto's gekocht en altijd perfect. Vraag naar Olivier en je bent goed gediend!
Is normaal wel niet de verkoper van Mini maar toch...

Grt

Boris

Terug naar “Who's Who”