dis is de watertemperatuur zeker niet?
Greg's Red JCW - Something happened... p2!
- MINI Patrick Smets
- MINI Driver
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 01 Aug 2007
- Locatie: Lier
- Contact:
Vorige week een paar nieuwe mods gemonteerd...
Dan nu de pics...
Heb de challenge diffusor gemonteerd... Ze waren wel vergeten de boutenset die ik besteld had te leveren, maar ik heb nog wel een aantal gelijkaardige bouten gevonden (alleen zijn ze goud, dus ik ga ze nog verwisselen!!)
Like it or not... Ik vind het wel stoer!
In't midden ga ik ook proberen mijn plastic diff uit te snijden om dat 'gat' wat op te vullen 1 vd dagen... Eerst GOED meten!
Ook de metertjes heb ik donderdag nog gemonteerd samen met de gear shift indicator!
Het werkt allemaal super goed, echt wel leuk en lekker kleurrijk zo 's avonds (zal wel eens nachtpics maken)
Wat ook handig is, is dat je de gear shift kan uitschakelen als de hevige ledjes storend zijn snachts...
Was trouwens de eerste keer dat ik zelf wat 'electronica' gemonteerd heb... was even zoeken maar is mij toch gelukt om zelf alles te doen!!
Ook mijn airbags doen het weer
die hebben eigenlijk nooit gewerkt in de JCW sinds ik de recaro's had... haha...
Ik had een foutmelding door de Pioneer, vandaar dat ik de boel uit elkaar gehaald heb, en nu is alles in orde!
Oh ja... Heb trouwens de BBS stickers van de wielen gehaald... Heb ook getwijfeld het JCW logo weg te doen maar daar ben ik te ijdel voor... lol

Dan nu de pics...
Heb de challenge diffusor gemonteerd... Ze waren wel vergeten de boutenset die ik besteld had te leveren, maar ik heb nog wel een aantal gelijkaardige bouten gevonden (alleen zijn ze goud, dus ik ga ze nog verwisselen!!)
Like it or not... Ik vind het wel stoer!
In't midden ga ik ook proberen mijn plastic diff uit te snijden om dat 'gat' wat op te vullen 1 vd dagen... Eerst GOED meten!
Ook de metertjes heb ik donderdag nog gemonteerd samen met de gear shift indicator!
Het werkt allemaal super goed, echt wel leuk en lekker kleurrijk zo 's avonds (zal wel eens nachtpics maken)
Wat ook handig is, is dat je de gear shift kan uitschakelen als de hevige ledjes storend zijn snachts...
Was trouwens de eerste keer dat ik zelf wat 'electronica' gemonteerd heb... was even zoeken maar is mij toch gelukt om zelf alles te doen!!
Ook mijn airbags doen het weer
Ik had een foutmelding door de Pioneer, vandaar dat ik de boel uit elkaar gehaald heb, en nu is alles in orde!
Oh ja... Heb trouwens de BBS stickers van de wielen gehaald... Heb ook getwijfeld het JCW logo weg te doen maar daar ben ik te ijdel voor... lol

Niet mijn ding, maar toch ook niet mis
. Die JCW uitlaat vind ik nog altijd een van de mooiste. Is die eigenlijk al leverbaar voor de R57, en is er een verschil tussen de "gewone" JCW uitlaat die je kan bestellen en de demper van de eigenlijke JCW aangezien ze verschillende stuknummers hebben (enkel de achterste demper bedoel ik dan)?
- MINI Patrick Smets
- MINI Driver
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 01 Aug 2007
- Locatie: Lier
- Contact:
@ Varavital: Ik heb het nog niet nagekeken voor de R57, maar het is zeker zo dat de JCW uitlaat verschillend is van de uitlaat van de 192pk kit! Natuurlijk kan deze gewoon besteld worden, maar het eindstuk omvat altijd ook de einddemper (het zijn geen sierstukken e)
Het is ook wel zo dat de middendemper van de JCW (hatch) verschillend is van die van de gewone cooper S! Wat dan weer raar is, is dat de JCW Clubman wel dezelfde middendemper heeft dan de gewone cooper s!
Dat is nog de bedoeling, ik ga mijn standaard diff nog bewerken en ertussensteken... Maar dat is een heel delicaat en moeilijk meetwerk!
Het is de temperatuurmeter en de koppelmeter... Geeft percentage van het gebruikte koppel op dat moment weer, de overboost ook, die loopt dan van 100-108%!

Hij is idd vandaag langs PPE geweest...
Standaard zat er 'maar' 205pk in met 300Nm koppel...
De resultaten nu zijn spijtig genoeg door een softwareprobleem met de DTC niet volledig meetbaar op deze testbank, maar ze liegen er niet om!
Er zitten pieken bij van 375Nm koppel en 215pk waar voorheen 160pk te meten was!
Naar schatting zal hij tussen de 248-252pk zitten!
Ik ga hopelijk wel de gelegenheid krijgen om het toch op een bank te testen in DE waar het wel meetbaar is...
Hier de curve... die dus klopt tot iets boven de 4000 toeren...

Het is ook wel zo dat de middendemper van de JCW (hatch) verschillend is van die van de gewone cooper S! Wat dan weer raar is, is dat de JCW Clubman wel dezelfde middendemper heeft dan de gewone cooper s!
Xefke schreef:Ik zou toch opteren om tussen de 2 stukken van de diffuser (waar de uitlaat zit dus) nog een stuk rood te hangen dat de uitlaat mooi omsluit.
Voor de rest héél mooi gedaan !!!
Dat is nog de bedoeling, ik ga mijn standaard diff nog bewerken en ertussensteken... Maar dat is een heel delicaat en moeilijk meetwerk!
zenith schreef:Allemaal netjes gedaan !
Welk metertjes zijn het allemaal?
Het is de temperatuurmeter en de koppelmeter... Geeft percentage van het gebruikte koppel op dat moment weer, de overboost ook, die loopt dan van 100-108%!

Dangixxer schreef:Waar blijven die resultaten van PPE
Hij is idd vandaag langs PPE geweest...
Standaard zat er 'maar' 205pk in met 300Nm koppel...
De resultaten nu zijn spijtig genoeg door een softwareprobleem met de DTC niet volledig meetbaar op deze testbank, maar ze liegen er niet om!
Er zitten pieken bij van 375Nm koppel en 215pk waar voorheen 160pk te meten was!
Naar schatting zal hij tussen de 248-252pk zitten!
Ik ga hopelijk wel de gelegenheid krijgen om het toch op een bank te testen in DE waar het wel meetbaar is...
Hier de curve... die dus klopt tot iets boven de 4000 toeren...

is hetzelfde programma als de mijne die hij erin geladen heeft, en derhalve ook dezelfde problemen met de grafieken... spijtig want op de baan is het dus wel degelijk een heel andere auto...een echte mini"corvette"
maar 250 pk vind ik precies toch wel wat overdreven....de fast zijn S heeft 230 beek pk's en ik merk toch niet echt een wereld van verschil... denk dus dat we zo rond de 230 a 240 max zitten nu.... koppel is ook wel ziek geworden hé....dat spel blijft sleuren... ik zet hem soms al bij 90 in zesde...en dan kan je lekker schakellui toeren....
ik zou niet meer zonder kunnen ..... weet wel dat je nu een pak meer verbruikt...mar ne mens kan niet alles hebben hé
maar 250 pk vind ik precies toch wel wat overdreven....de fast zijn S heeft 230 beek pk's en ik merk toch niet echt een wereld van verschil... denk dus dat we zo rond de 230 a 240 max zitten nu.... koppel is ook wel ziek geworden hé....dat spel blijft sleuren... ik zet hem soms al bij 90 in zesde...en dan kan je lekker schakellui toeren....
ik zou niet meer zonder kunnen ..... weet wel dat je nu een pak meer verbruikt...mar ne mens kan niet alles hebben hé
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten