Greg's Red JCW - Something happened... p2!

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Do Mei 07, 2009 0:32

benieuwd naar deze ... :o :? 8)

dis is de watertemperatuur zeker niet?

MINI Patrick Smets
MINI Driver

Berichtdoor MINI Patrick Smets » Ma Mei 11, 2009 15:07

Vorige week een paar nieuwe mods gemonteerd...

Dan nu de pics... :wink:

Afbeelding

Heb de challenge diffusor gemonteerd... Ze waren wel vergeten de boutenset die ik besteld had te leveren, maar ik heb nog wel een aantal gelijkaardige bouten gevonden (alleen zijn ze goud, dus ik ga ze nog verwisselen!!)
Like it or not... Ik vind het wel stoer! :D
In't midden ga ik ook proberen mijn plastic diff uit te snijden om dat 'gat' wat op te vullen 1 vd dagen... Eerst GOED meten! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de metertjes heb ik donderdag nog gemonteerd samen met de gear shift indicator! :lol:
Het werkt allemaal super goed, echt wel leuk en lekker kleurrijk zo 's avonds (zal wel eens nachtpics maken)
Wat ook handig is, is dat je de gear shift kan uitschakelen als de hevige ledjes storend zijn snachts... :-)
Was trouwens de eerste keer dat ik zelf wat 'electronica' gemonteerd heb... was even zoeken maar is mij toch gelukt om zelf alles te doen!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook mijn airbags doen het weer :oops: die hebben eigenlijk nooit gewerkt in de JCW sinds ik de recaro's had... haha...
Ik had een foutmelding door de Pioneer, vandaar dat ik de boel uit elkaar gehaald heb, en nu is alles in orde!

Oh ja... Heb trouwens de BBS stickers van de wielen gehaald... Heb ook getwijfeld het JCW logo weg te doen maar daar ben ik te ijdel voor... lol :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Mei 11, 2009 16:09

Niet mijn ding, maar toch ook niet mis 8) . Die JCW uitlaat vind ik nog altijd een van de mooiste. Is die eigenlijk al leverbaar voor de R57, en is er een verschil tussen de "gewone" JCW uitlaat die je kan bestellen en de demper van de eigenlijke JCW aangezien ze verschillende stuknummers hebben (enkel de achterste demper bedoel ik dan)?

zenith
MINI Regular

Berichtdoor zenith » Ma Mei 11, 2009 16:34

Allemaal netjes gedaan !
Welk metertjes zijn het allemaal?

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Ma Mei 11, 2009 16:48

Ik zou toch opteren om tussen de 2 stukken van de diffuser (waar de uitlaat zit dus) nog een stuk rood te hangen dat de uitlaat mooi omsluit.

Voor de rest héél mooi gedaan !!!

merlin
MINI Fan

Berichtdoor merlin » Ma Mei 11, 2009 20:53

bangelijk :D

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Di Mei 12, 2009 13:44

Waar blijven die resultaten van PPE :wink:

MINI Patrick Smets
MINI Driver

Berichtdoor MINI Patrick Smets » Di Mei 12, 2009 18:49

@ Varavital: Ik heb het nog niet nagekeken voor de R57, maar het is zeker zo dat de JCW uitlaat verschillend is van de uitlaat van de 192pk kit! Natuurlijk kan deze gewoon besteld worden, maar het eindstuk omvat altijd ook de einddemper (het zijn geen sierstukken e)
Het is ook wel zo dat de middendemper van de JCW (hatch) verschillend is van die van de gewone cooper S! Wat dan weer raar is, is dat de JCW Clubman wel dezelfde middendemper heeft dan de gewone cooper s! :wink:

Xefke schreef:Ik zou toch opteren om tussen de 2 stukken van de diffuser (waar de uitlaat zit dus) nog een stuk rood te hangen dat de uitlaat mooi omsluit.

Voor de rest héél mooi gedaan !!!

Dat is nog de bedoeling, ik ga mijn standaard diff nog bewerken en ertussensteken... Maar dat is een heel delicaat en moeilijk meetwerk! :D

zenith schreef:Allemaal netjes gedaan !
Welk metertjes zijn het allemaal?

Het is de temperatuurmeter en de koppelmeter... Geeft percentage van het gebruikte koppel op dat moment weer, de overboost ook, die loopt dan van 100-108%!

Afbeelding

Dangixxer schreef:Waar blijven die resultaten van PPE :wink:

Hij is idd vandaag langs PPE geweest... :oops:
Standaard zat er 'maar' 205pk in met 300Nm koppel...
De resultaten nu zijn spijtig genoeg door een softwareprobleem met de DTC niet volledig meetbaar op deze testbank, maar ze liegen er niet om!
Er zitten pieken bij van 375Nm koppel en 215pk waar voorheen 160pk te meten was!
Naar schatting zal hij tussen de 248-252pk zitten!

Ik ga hopelijk wel de gelegenheid krijgen om het toch op een bank te testen in DE waar het wel meetbaar is...

Hier de curve... die dus klopt tot iets boven de 4000 toeren...

Afbeelding

Afbeelding

wannes
MINI-aholic

Berichtdoor wannes » Wo Mei 13, 2009 8:50

is hetzelfde programma als de mijne die hij erin geladen heeft, en derhalve ook dezelfde problemen met de grafieken... spijtig want op de baan is het dus wel degelijk een heel andere auto...een echte mini"corvette" 8)

maar 250 pk vind ik precies toch wel wat overdreven....de fast zijn S heeft 230 beek pk's en ik merk toch niet echt een wereld van verschil... denk dus dat we zo rond de 230 a 240 max zitten nu.... koppel is ook wel ziek geworden hé....dat spel blijft sleuren... ik zet hem soms al bij 90 in zesde...en dan kan je lekker schakellui toeren....

ik zou niet meer zonder kunnen ..... weet wel dat je nu een pak meer verbruikt...mar ne mens kan niet alles hebben hé :wink:

Terug naar “Show & Shine - MINI”