Dave's Checkmate

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Vr Sep 29, 2006 0:58

tziet er zeer nice uit! dat onderste lipje is wel een leuk detail! je mini ziet er wel lekker uit, uitlaat lijkt me ook zeer vet! good work :wink:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Vr Sep 29, 2006 1:20

de GP lip is gewoon veel stoerder :)
er is echt wel verschil hoor, heb ze ook naast mekaar liggen gehad (heb hier jammer genoeg geen foto'ke van)

ze komt veel dichter tegen den tarmac :grin: en de vorm is in vergelijking met een st 's' lip toch wel vree anders, een 's lipje vertrekt vanuit de bumper eerst een stukje schuin (weg van de mini) en dan gaat het voor de dezelfde afstand weer terug naar de binnenkant van de mini toe, dus eigenlijk zo ' > '

een gp lip'ke vertrekt loodrecht uit de bumper en maakt dan een slag naar de buitenkant toe en gaat dan weer in een bijna 90° hoek, afgerond terug naar binnen toe

ook de vorm aan de uiteindes thv de wielboogjes (komt veel dieper) gaat even mee in de lip en gaat vevolgens terug even naar boven, in het achterzicht te zien

maar idd het is geen wereld van verschil hé, nu moet ik er ook wel bij zeggen dat (is mijn gedacht maar zenne) als je de lip zou plaatsen icm een st. 's' uitlaat, dit eigenlijk geen zicht zou zijn..,

tja eigenlijk moet je het in RL zien

grtz DC :)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Sep 29, 2006 8:54

Dave C schreef:
tja eigenlijk moet je het in RL zien

tjah idd maar wanneer gaan we die "stoeren blauwe" nog eens in RL kunnen bewonderen... :cry:

misschien tijdens de spontane in Mechelen... :P 8)

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Vr Sep 29, 2006 11:54

of de 7 ste Afbeelding

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Sep 29, 2006 19:12

Dave C schreef:of de 7 ste Afbeelding

ga je een ritje meedoen Dave... :shock: :grin:
ben je dan al ingeschreven...?? :-k
kijk er al naar uit... \:D/

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Zo Okt 08, 2006 12:14

er was hier vrijdag nog een pakje aangekomen :grin: ze waren trouwens gisteren al aanwezig op de mini :) de union jack ventieldopjes 8) , toch ook maar direct 2 setjes besteld..., voor het geval ik eens een platte band in bastogne moest krijgen Afbeelding :oops:

Afbeelding
Afbeelding

grtz DC 8)

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Zo Okt 08, 2006 12:44

It's all in the details! Leuk Dave!

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Zo Okt 08, 2006 17:43

Dave C schreef:toch ook maar direct 2 setjes besteld..., voor het geval ik eens een platte band in bastogne moest krijgen Afbeelding :oops:

#-o :twisted:

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Zo Okt 08, 2006 19:05

Vastplakken met secondelijm Dave, tegen de losse vingertjes van sommige mensen. :)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Okt 08, 2006 20:43

Danyboy schreef:Vastplakken met secondelijm Dave, tegen de losse vingertjes van sommige mensen. :)

vingertjes afhakken... :twisted:

Evi
MINI-aholic

Berichtdoor Evi » Zo Okt 08, 2006 20:46

minibandit schreef:
Danyboy schreef:Vastplakken met secondelijm Dave, tegen de losse vingertjes van sommige mensen. :)

vingertjes afhakken... :twisted:

Dan gaan der veel vingerlozen rondlopen binnenkort...

@Dave 't zijn wel schone dingskes :wink:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Wo Nov 08, 2006 14:02

voila se manne, kom just terug van de dealer :)

moest er even op wachten maar er is nu een JCW ECU remap gebeurd en het JCW airfilter is ook geinstaleerd :grin:
het re-programeren duurde langer als ik dacht, wel zo'n 2 uurtjes dat hij aan de computer heeft gehangen, natuurlijk ben ik tussendoor is in de werkplaats gaan zien eh, wat er mé menne Mini gebeurde hé :grin:

kmoet zeggen dat ik er zeker en vast geen spijt heb dat ik dit laten doen heb, integendeel :)

onderin meer koppel, en wat de cooper doet vanaf 4000 rpm, vraagt hij voelbaar al op 3000 rpm al van, kom maar verder "let's get this party started" om vervolgens en verrasend nog net voor de 4000 rpm het feest in gang te zetten :)

over de sound het volgende, tot 4200 rpm is het filter vrijwel niet hoorbaar, maar vanaf dan smijt hij het kot (kwa geluid) open, samen met het voorgaande is dit echt een feest, ook zeker met m'n bastuck uitlaat erbij :D

vanaf hier blijft het geluid goed op dreef en smeken naar nog meer, dus laten we ons maar is amuseren :)

wat ik ook opmerkte is dat de Mini zich niet zozeer sneller/rapper naar de hoge toeren gooit, doch heb ik iets meer kracht als voordien en dit gespreid over een breder toerentalgebied, op momenten dacht ik stoppen want ik zit vast tegen het rood op aan, niet dus :grin: tussen de 5500 en de 6500 blijft hij zich goed en constant sterk houden, en is het genieten ook van de sound a volonté 8)

echt verder heb ik helaas de kans nog niet toe gehad..., maar zoals het er nu naar uitziet ben ik erg te spreken over deze mod.

het spreekt voor zich dat je je niet aan opeens mega betere topaccelraties moet verwachten en je je in een 's' waant, dit is vast niet zo, maar al bij al,

ik keer zeer tevreden terug en rapper as dak kwam :grin:

grtz DC 8)
Afbeelding

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Wo Nov 08, 2006 14:21

Ha die Dave :)

JCW luchtfilter, uitlaat en remap zitten er bij mij net één jaar op. Dit is volgens mij de beste (motor)mod. die je kunt doen op een Cooperke =D>

Veel plezier boven de 4.500 toeren :grin:
Laatst gewijzigd door grand_cru op Wo Nov 08, 2006 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Nov 08, 2006 14:46

goed zo Dave!
veel fun ermee

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Wo Nov 08, 2006 15:08

Veel plezier met de nieuwe mod. Dave 8)

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Wo Nov 08, 2006 16:33

Vooral het extra verbindingsstuk van interieur naar luchtfilter is erg opvallend :wink: Echt een goeie keuze als je 't mij vraagt Dave.
Heb je er de JCW afdekkap (die zilverkleurige op de foto van de onze hieronder) niet bijgekregen? Die staat anders ook wel 8)

Afbeelding

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Wo Nov 08, 2006 17:26

bangelijk Dave... =D>
leuk dat die mod meevalt !!!
nu is je cooper "nog" sneller...op de rechte stukken... :grin: :wink:
ge weet aan uw bochtensnelheid kan nog gewerkt worden hé... 8) :wink:
weeral een reden temeer om toch voor een vitaminekuurtje te gaan met de mijne... :(
al is da enkel om tijdig terug bij u te geraken voor we den bocht ingaan... \:D/ :-

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Wo Nov 08, 2006 18:27

nee de afdekplaat, JCW badges evenals de uitlaat heb ik niet..., ik heb geen complete soundkit hé, was ook een beetje gek omdat ik de bastuck uitlaat al heb en deze eigenlijk mooier vind ook :-#

dus enkel de filter en de remap :)

had overlaatst een klap'ke gedaan met de hoofdmecanicien, ik vroeg hem of dat allemaal te doen was wat ik wou, en het zou absoluut te doen zijn, de enige vereiste(heel sterk aan te raden eigenlijk) was een prestatieuitlaat) ,die had ik dus en zo is het verder gegaan

vandaag werd er me nogmaals verteld dat dit zoiezo een 'moeten' zaak is(uitlaat), en dat deze combinatie met de bastuck dus, wel eens een positieve verrasing zou kunnen worden :)

en dat is het voor mij zeker en vast :grin:

en die bochten Gunter, daar wordt aan gewerkt :wink: trouwens dat hij overlaatst op het klaverblad (toen ge mij kon volgen :oops: :P ) en de mijne zen eigen zo wa zette, zou te wijten zijn aan een te lage bandendruk met RF, nu dat wist ik en zette er al meer druk op, +-2,4, nu volgens sommigen is dit zelfs nog te laag en zou je zelfs tot 2,7 bar mogen gaan :shock: , al weet ik niet dat dat gaat helpen,

niemand heeft trouwens gezien hoe welle dienen bocht daar aan't pakken waren eh :grin:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Wo Nov 08, 2006 22:14

JCW remap? Ik wist zelfs niet dat je dat kon ... Hoeveel pk heb je nu?

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Wo Nov 08, 2006 22:41

dat weet ik helaas niet :? kan er er geen cijfer op plakken hoor..., volgens manne bij de dealer zou ik een aantal pk's winnen, hoeveel blijft echter tasten in het duister... :? , al denk ik niet dat je je aan mega cijfers moet gaan verwachten hé

maar het is zoals al gezegd, tot op heden één van m'n meest faforiete mods :grin:

Terug naar “Show & Shine - MINI”