Dave's Checkmate
- Dave C
- MINI Master
de GP lip is gewoon veel stoerder
er is echt wel verschil hoor, heb ze ook naast mekaar liggen gehad (heb hier jammer genoeg geen foto'ke van)
ze komt veel dichter tegen den tarmac
en de vorm is in vergelijking met een st 's' lip toch wel vree anders, een 's lipje vertrekt vanuit de bumper eerst een stukje schuin (weg van de mini) en dan gaat het voor de dezelfde afstand weer terug naar de binnenkant van de mini toe, dus eigenlijk zo ' > '
een gp lip'ke vertrekt loodrecht uit de bumper en maakt dan een slag naar de buitenkant toe en gaat dan weer in een bijna 90° hoek, afgerond terug naar binnen toe
ook de vorm aan de uiteindes thv de wielboogjes (komt veel dieper) gaat even mee in de lip en gaat vevolgens terug even naar boven, in het achterzicht te zien
maar idd het is geen wereld van verschil hé, nu moet ik er ook wel bij zeggen dat (is mijn gedacht maar zenne) als je de lip zou plaatsen icm een st. 's' uitlaat, dit eigenlijk geen zicht zou zijn..,
tja eigenlijk moet je het in RL zien
grtz DC

er is echt wel verschil hoor, heb ze ook naast mekaar liggen gehad (heb hier jammer genoeg geen foto'ke van)
ze komt veel dichter tegen den tarmac

een gp lip'ke vertrekt loodrecht uit de bumper en maakt dan een slag naar de buitenkant toe en gaat dan weer in een bijna 90° hoek, afgerond terug naar binnen toe
ook de vorm aan de uiteindes thv de wielboogjes (komt veel dieper) gaat even mee in de lip en gaat vevolgens terug even naar boven, in het achterzicht te zien
maar idd het is geen wereld van verschil hé, nu moet ik er ook wel bij zeggen dat (is mijn gedacht maar zenne) als je de lip zou plaatsen icm een st. 's' uitlaat, dit eigenlijk geen zicht zou zijn..,
tja eigenlijk moet je het in RL zien
grtz DC

- minibandit
- MINI Nutter
- minibandit
- MINI Nutter
- minibandit
- MINI Nutter
- Dave C
- MINI Master
voila se manne, kom just terug van de dealer
moest er even op wachten maar er is nu een JCW ECU remap gebeurd en het JCW airfilter is ook geinstaleerd
het re-programeren duurde langer als ik dacht, wel zo'n 2 uurtjes dat hij aan de computer heeft gehangen, natuurlijk ben ik tussendoor is in de werkplaats gaan zien eh, wat er mé menne Mini gebeurde hé
kmoet zeggen dat ik er zeker en vast geen spijt heb dat ik dit laten doen heb, integendeel
onderin meer koppel, en wat de cooper doet vanaf 4000 rpm, vraagt hij voelbaar al op 3000 rpm al van, kom maar verder "let's get this party started" om vervolgens en verrasend nog net voor de 4000 rpm het feest in gang te zetten
over de sound het volgende, tot 4200 rpm is het filter vrijwel niet hoorbaar, maar vanaf dan smijt hij het kot (kwa geluid) open, samen met het voorgaande is dit echt een feest, ook zeker met m'n bastuck uitlaat erbij
vanaf hier blijft het geluid goed op dreef en smeken naar nog meer, dus laten we ons maar is amuseren
wat ik ook opmerkte is dat de Mini zich niet zozeer sneller/rapper naar de hoge toeren gooit, doch heb ik iets meer kracht als voordien en dit gespreid over een breder toerentalgebied, op momenten dacht ik stoppen want ik zit vast tegen het rood op aan, niet dus
tussen de 5500 en de 6500 blijft hij zich goed en constant sterk houden, en is het genieten ook van de sound a volonté
echt verder heb ik helaas de kans nog niet toe gehad..., maar zoals het er nu naar uitziet ben ik erg te spreken over deze mod.
het spreekt voor zich dat je je niet aan opeens mega betere topaccelraties moet verwachten en je je in een 's' waant, dit is vast niet zo, maar al bij al,
ik keer zeer tevreden terug en rapper as dak kwam
grtz DC

moest er even op wachten maar er is nu een JCW ECU remap gebeurd en het JCW airfilter is ook geinstaleerd

het re-programeren duurde langer als ik dacht, wel zo'n 2 uurtjes dat hij aan de computer heeft gehangen, natuurlijk ben ik tussendoor is in de werkplaats gaan zien eh, wat er mé menne Mini gebeurde hé

kmoet zeggen dat ik er zeker en vast geen spijt heb dat ik dit laten doen heb, integendeel

onderin meer koppel, en wat de cooper doet vanaf 4000 rpm, vraagt hij voelbaar al op 3000 rpm al van, kom maar verder "let's get this party started" om vervolgens en verrasend nog net voor de 4000 rpm het feest in gang te zetten

over de sound het volgende, tot 4200 rpm is het filter vrijwel niet hoorbaar, maar vanaf dan smijt hij het kot (kwa geluid) open, samen met het voorgaande is dit echt een feest, ook zeker met m'n bastuck uitlaat erbij

vanaf hier blijft het geluid goed op dreef en smeken naar nog meer, dus laten we ons maar is amuseren

wat ik ook opmerkte is dat de Mini zich niet zozeer sneller/rapper naar de hoge toeren gooit, doch heb ik iets meer kracht als voordien en dit gespreid over een breder toerentalgebied, op momenten dacht ik stoppen want ik zit vast tegen het rood op aan, niet dus

echt verder heb ik helaas de kans nog niet toe gehad..., maar zoals het er nu naar uitziet ben ik erg te spreken over deze mod.
het spreekt voor zich dat je je niet aan opeens mega betere topaccelraties moet verwachten en je je in een 's' waant, dit is vast niet zo, maar al bij al,
ik keer zeer tevreden terug en rapper as dak kwam

grtz DC

Ha die Dave
JCW luchtfilter, uitlaat en remap zitten er bij mij net één jaar op. Dit is volgens mij de beste (motor)mod. die je kunt doen op een Cooperke
Veel plezier boven de 4.500 toeren

JCW luchtfilter, uitlaat en remap zitten er bij mij net één jaar op. Dit is volgens mij de beste (motor)mod. die je kunt doen op een Cooperke

Veel plezier boven de 4.500 toeren

Laatst gewijzigd door grand_cru op Wo Nov 08, 2006 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- minibandit
- MINI Nutter
bangelijk Dave...
leuk dat die mod meevalt !!!
nu is je cooper "nog" sneller...op de rechte stukken...
ge weet aan uw bochtensnelheid kan nog gewerkt worden hé...
weeral een reden temeer om toch voor een vitaminekuurtje te gaan met de mijne...
al is da enkel om tijdig terug bij u te geraken voor we den bocht ingaan... \:D/

leuk dat die mod meevalt !!!
nu is je cooper "nog" sneller...op de rechte stukken...

ge weet aan uw bochtensnelheid kan nog gewerkt worden hé...

weeral een reden temeer om toch voor een vitaminekuurtje te gaan met de mijne...

al is da enkel om tijdig terug bij u te geraken voor we den bocht ingaan... \:D/

- Dave C
- MINI Master
nee de afdekplaat, JCW badges evenals de uitlaat heb ik niet..., ik heb geen complete soundkit hé, was ook een beetje gek omdat ik de bastuck uitlaat al heb en deze eigenlijk mooier vind ook
dus enkel de filter en de remap
had overlaatst een klap'ke gedaan met de hoofdmecanicien, ik vroeg hem of dat allemaal te doen was wat ik wou, en het zou absoluut te doen zijn, de enige vereiste(heel sterk aan te raden eigenlijk) was een prestatieuitlaat) ,die had ik dus en zo is het verder gegaan
vandaag werd er me nogmaals verteld dat dit zoiezo een 'moeten' zaak is(uitlaat), en dat deze combinatie met de bastuck dus, wel eens een positieve verrasing zou kunnen worden
en dat is het voor mij zeker en vast
en die bochten Gunter, daar wordt aan gewerkt
trouwens dat hij overlaatst op het klaverblad (toen ge mij kon volgen
) en de mijne zen eigen zo wa zette, zou te wijten zijn aan een te lage bandendruk met RF, nu dat wist ik en zette er al meer druk op, +-2,4, nu volgens sommigen is dit zelfs nog te laag en zou je zelfs tot 2,7 bar mogen gaan
, al weet ik niet dat dat gaat helpen,
niemand heeft trouwens gezien hoe welle dienen bocht daar aan't pakken waren eh
grtz DC

dus enkel de filter en de remap

had overlaatst een klap'ke gedaan met de hoofdmecanicien, ik vroeg hem of dat allemaal te doen was wat ik wou, en het zou absoluut te doen zijn, de enige vereiste(heel sterk aan te raden eigenlijk) was een prestatieuitlaat) ,die had ik dus en zo is het verder gegaan
vandaag werd er me nogmaals verteld dat dit zoiezo een 'moeten' zaak is(uitlaat), en dat deze combinatie met de bastuck dus, wel eens een positieve verrasing zou kunnen worden

en dat is het voor mij zeker en vast

en die bochten Gunter, daar wordt aan gewerkt

niemand heeft trouwens gezien hoe welle dienen bocht daar aan't pakken waren eh

grtz DC

- Dave C
- MINI Master
dat weet ik helaas niet
kan er er geen cijfer op plakken hoor..., volgens manne bij de dealer zou ik een aantal pk's winnen, hoeveel blijft echter tasten in het duister...
, al denk ik niet dat je je aan mega cijfers moet gaan verwachten hé
maar het is zoals al gezegd, tot op heden één van m'n meest faforiete mods
grtz DC

maar het is zoals al gezegd, tot op heden één van m'n meest faforiete mods

grtz DC

Terug naar “Show & Shine - MINI”