Ik hoop dat je jezelf kan bezig houden tot maandag... anders duurt 't wel héél lang
2007 MINI Cooper D ( Efficient Dynamics ) R.I.P.
- kleinen_joris
- MINI-aholic
Soit
Voor 11 uur stond ik al in de garage :
Na het afhandelen van het papierwerk kreeg ik uitleg over de auto ( veel bla bla, ik wist het meeste al )
Ik vertrek, wil mijn gordel aandoen en krak => gordelhouder naar de kl*ten
Geen probleem, was niet goed vastgemaakt, nekeer deftig ineengestoken en het was in orde
De auto start/stop is iets tof , alles werkt maar de motor draait niet.
Info gekregen over de auto start/stop => werkt alleen na 5km of wanneer de auto is opgewarmt ( DA moest ik weten )
Vandaag al een 50 km gereden, veel plezier gehad ( gewoon muisstil in het interieur )
Het HiFISystem is VERBLUFFEND. Prachtige tonen, zeeeer goede diepe tonen
Een paar goeie boenk-boenk mp3's afgespeelt en tis goedgekeurd.
Nadeel : BC niet in het Nederlands en ik vind dat de lichtjes van de brandstoftank zeeer fel staan ( je kan deze blijkbaar niet veranderen tezamen met de boordplankverlichting )
Ik moet gewoon worden aan die parkeersensoren, die piepen dus ook opzij ( niet alleen achteraan )
Voila, da was het een beetje
Straks nog een ritje en dan rond 21 uur vertrekken naart werk ( de interieurverlichting eens testen )
Voor 11 uur stond ik al in de garage :
Na het afhandelen van het papierwerk kreeg ik uitleg over de auto ( veel bla bla, ik wist het meeste al )
Ik vertrek, wil mijn gordel aandoen en krak => gordelhouder naar de kl*ten
Geen probleem, was niet goed vastgemaakt, nekeer deftig ineengestoken en het was in orde
De auto start/stop is iets tof , alles werkt maar de motor draait niet.
Info gekregen over de auto start/stop => werkt alleen na 5km of wanneer de auto is opgewarmt ( DA moest ik weten )
Vandaag al een 50 km gereden, veel plezier gehad ( gewoon muisstil in het interieur )
Het HiFISystem is VERBLUFFEND. Prachtige tonen, zeeeer goede diepe tonen
Een paar goeie boenk-boenk mp3's afgespeelt en tis goedgekeurd.
Nadeel : BC niet in het Nederlands en ik vind dat de lichtjes van de brandstoftank zeeer fel staan ( je kan deze blijkbaar niet veranderen tezamen met de boordplankverlichting )
Ik moet gewoon worden aan die parkeersensoren, die piepen dus ook opzij ( niet alleen achteraan )
Voila, da was het een beetje
Straks nog een ritje en dan rond 21 uur vertrekken naart werk ( de interieurverlichting eens testen )
- freakymini
- MINI-aholic
- minibandit
- MINI Nutter
- kleinen_joris
- MINI-aholic
- kleinen_joris
- MINI-aholic
- kleinen_joris
- MINI-aholic
Dus al meer dan 700km, mijn voorlopig verdict
ZAAAAALIGE AUTO
+ Sublieme audioinstalatie
+ Cruisecontrol is handig
+ Blij dat ik de armsteun heb
+ zeer goede regensensor ( werkt perfect en dat heb ik nog niet veel gezien )
+ Zeer goede versnellingsbak ( vergrendelt zoals het moet )
- de PDC vind ik brol
( moet ik wss nog wat gewoon worden )
- de gordelhouders mochten er wat meer steviger uitzien ( doen wel hun werk naar behoren )
Nog een vraag, er is welkomverlichting ( dus standlichten branden bij het ontgrendelen van de deuren ) maar wanneer ik hem sluit is er geen licht ( dus follow me home lichten ), hoe komt dit? Of staat het niet op de MINI?
ZAAAAALIGE AUTO
+ Sublieme audioinstalatie
+ Cruisecontrol is handig
+ Blij dat ik de armsteun heb
+ zeer goede regensensor ( werkt perfect en dat heb ik nog niet veel gezien )
+ Zeer goede versnellingsbak ( vergrendelt zoals het moet )
- de PDC vind ik brol
- de gordelhouders mochten er wat meer steviger uitzien ( doen wel hun werk naar behoren )
Nog een vraag, er is welkomverlichting ( dus standlichten branden bij het ontgrendelen van de deuren ) maar wanneer ik hem sluit is er geen licht ( dus follow me home lichten ), hoe komt dit? Of staat het niet op de MINI?
- kleinen_joris
- MINI-aholic
kleinen_joris schreef:Nog een vraag, er is welkomverlichting ( dus standlichten branden bij het ontgrendelen van de deuren ) maar wanneer ik hem sluit is er geen licht ( dus follow me home lichten ), hoe komt dit? Of staat het niet op de MINI?
weet niet of dat het ook op de nieuwe MINI staat, maar op de oude staat er een "follow me home" functie ... als je de sleutel uit het contact trekt, en dan eventjes de grootlichten (de faren) ontsteekt blijven (bij de oude toch) de dimlichten een 30sec branden. zelfs al sluit je de wagen...
grts braxx
braxx schreef:kleinen_joris schreef:Nog een vraag, er is welkomverlichting ( dus standlichten branden bij het ontgrendelen van de deuren ) maar wanneer ik hem sluit is er geen licht ( dus follow me home lichten ), hoe komt dit? Of staat het niet op de MINI?
weet niet of dat het ook op de nieuwe MINI staat, maar op de oude staat er een "follow me home" functie ... als je de sleutel uit het contact trekt, en dan eventjes de grootlichten (de faren) ontsteekt blijven (bij de oude toch) de dimlichten een 30sec branden. zelfs al sluit je de wagen...
grts braxx
Hoi,
De follow home verlichting moet je inderdaad zelf activeren door even te aan de hendel te trekken zoals je flasht. Dit nadat je je sleutel uit het contact heb genomen.
Maar hoe activeer je welkomsverlichtings ???
GRTS Danny
- kleinen_joris
- MINI-aholic
RUSOR schreef:braxx schreef:kleinen_joris schreef:Nog een vraag, er is welkomverlichting ( dus standlichten branden bij het ontgrendelen van de deuren ) maar wanneer ik hem sluit is er geen licht ( dus follow me home lichten ), hoe komt dit? Of staat het niet op de MINI?
grts braxx
Hoi,
De follow home verlichting moet je inderdaad zelf activeren door even te aan de hendel te trekken zoals je flasht. Dit nadat je je sleutel uit het contact heb genomen.
GRTS Danny
AAA, zoals bij mijnen Micra
De welkomsverlichting doe je zo
Steek de sleutel in het gleufje, leg het contact op
Ga via de BC naar de set up, dan naar het sleuteltje met de V in
Daarin zoek je wat en moet het staan ( je kan de duur instellen van 10 tot 60 sec dacht ik )
kleinen_joris schreef:RUSOR schreef:braxx schreef:kleinen_joris schreef:Nog een vraag, er is welkomverlichting ( dus standlichten branden bij het ontgrendelen van de deuren ) maar wanneer ik hem sluit is er geen licht ( dus follow me home lichten ), hoe komt dit? Of staat het niet op de MINI?
grts braxx
Hoi,
GRTS Danny
AAA, zoals bij mijnen Micra
De welkomsverlichting doe je zo
Steek de sleutel in het gleufje, leg het contact op
Ga via de BC naar de set up, dan naar het sleuteltje met de V in
Daarin zoek je wat en moet het staan ( je kan de duur instellen van 10 tot 60 sec dacht ik )
Oke bedankt... dat ga ik morgen eens proberen
GRTS Danny
- kleinen_joris
- MINI-aholic
vandaag wat rondgebeld:
eerst naar MINI ivm de verstralers ( en tankdop )
De chrome verstralers ( alles incl ) komen op 400 euro ( dus met plaatsing )
De chrome tankdop ( alles incl ) komt op 150 euro ( ook met plaatsig )
De verstralers komen er op maar 150 euro voor een simpele tankdop vind ik er over .
Verder nog wat rondgebeld voor de veren, Heinz is pokkeduur (450 euro). Bij andere garages zou een KW-veerkit van ongeveer 3 cm rond de 300 euro hangen ( incl montage ).
eerst naar MINI ivm de verstralers ( en tankdop )
De chrome verstralers ( alles incl ) komen op 400 euro ( dus met plaatsing )
De chrome tankdop ( alles incl ) komt op 150 euro ( ook met plaatsig )
De verstralers komen er op maar 150 euro voor een simpele tankdop vind ik er over .
Verder nog wat rondgebeld voor de veren, Heinz is pokkeduur (450 euro). Bij andere garages zou een KW-veerkit van ongeveer 3 cm rond de 300 euro hangen ( incl montage ).
- kleinen_joris
- MINI-aholic
smetje schreef:hoe raak jij aan een verbruik van 5.3l ?
rijd jij zo economisch door niet boven de 3000 toeren te gaan ofzo?
ik zit aan gemiddeld 5.8l en dat is omdat ik op één week hoofdzakelijk autostrade gedaan heb.
Kben nu aan een eco-run bezig, kzit al onder de 5 liter
lees= 120 km/uur CC op de autosnelweg
Terug naar “Show & Shine - MINI”