wazowski schreef:Wat een toeval. Ik heb een collega die net hetzelfde doet...
hoe is dat nu mogelijk

minibandit schreef:tjah da kan wel helpen natuurlijk !
een streepke trekken da kan iedereen, maar die 10 sec kloppen das andere koek![]()
circuit zeg je, waar zoal en vooral met welk ??![]()
ne maat van mij doet dat nu nog en nog wel met ne classic mini![]()
grtz Gunter
sscooper schreef:onder de 10 sec krijgens is toch simpel...ik heb hem rond de 7.8 denk k en is ook mc
piewietje schreef:sscooper schreef:onder de 10 sec krijgens is toch simpel...ik heb hem rond de 7.8 denk k en is ook mc
Gisteren eens uitgeprobeerd met mijne Mini One met het vermogen van een Cooper. 't Was een beetje natte vingerwerk, want ik zat alleen in de wagen, en puur afgaand op de snelheidsmeter...
8 seconden op teller naar 99 km/h.
Waarom 99? Da's n?t het moment dat ik naar derde moet schakelen, en schakelen en chrono horloge afdrukken tegelijkertijd zie ik niet zitten![]()
![]()
Enfin, rekening houdend met de tellerafwijking, en met het feit dat ik toch naar derde zou moeten schakelen om re?el 100 km/h te rijden, denk ik dat het toch moet lukken onder de 10 seconden..
piewietje schreef:PuijkeN schreef:Wanneer schakel jij? Mijn Mini One rijdt iets over de 100 in 2de.. ?
Ik schakel ergens boven de 6000 rpm, op het moment dat hij dreigt "stil" te vallen.
Hou er ook rekening mee dat elke snelheidsmeter een andere afwijking heeft/kan hebben (bvb. door bandeslijtage).
grand_cru schreef:Idd G?nther,
Zelfs met een Cooper schakel je het vlotst op rond de 4.500 rpm. Al wat je doortrekt naar boven toe zonder tijdig trapje hoger te schakelen is verloren moeite.
Doortrekken naar 5.500 ? 6.000 rpm is leuk voor de sound, maar ik rij ze er in ??n versnelling hoger zo af hoor![]()
Jan
minibandit schreef:max koppel 140 Nm/3000 t/min
max vermogen 90 pk (66Kw) bij 5500 t/min
dus in die zone ( van 3000 tot 5500 t/min) moet je zitten voor max performance...
piewietje schreef:Tegelijkertijd ben ik nog ??n van die ouwe r*kkers, die eerder afgaat op zijn gevoel, ipv op naakte cijfers, om het ideale schakelmoment te bepalen
.
minibandit schreef: ...maar heb toch al ondervonden dat het gevoel...waar je over spreekt eerder het gehoor is, en dat werkt nogal misleidend
grand_cru schreef:Idd G?nther,
Zelfs met een Cooper schakel je het vlotst op rond de 4.500 rpm. Al wat je doortrekt naar boven toe zonder tijdig trapje hoger te schakelen is verloren moeite.
Doortrekken naar 5.500 ? 6.000 rpm is leuk voor de sound, maar ik rij ze er in ??n versnelling hoger zo af hoor
Jan
PuijkeN schreef:@ Minibandit:
De jouwe haalt ook 100 in 2de zeg je, maar jij zit dan waarschijnlijk al over je topvermogen (Mini One veronderstel ik?)... de mijne trekt na 5500 nog steeds snel door hoor, je voelt zelfs nog een lichte boost op dat toerental (niet zo sterk als rond de 4000-4500).
Terug naar “Engine & Performance”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten