rubberstreepje zetten

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Dec 20, 2005 20:05

wazowski schreef:Wat een toeval. Ik heb een collega die net hetzelfde doet...

hoe is dat nu mogelijk :shock: "puur toeval zeker" :wink: :D

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Wo Dec 21, 2005 0:09

onder de 10 sec krijgens is toch simpel... :P ik heb hem rond de 7.8 denk k en is ook mc das dan wel schakelen op top niveau :grin: eh :grin: en goe gaan...en da van het streepje trekken is ook iets dat zeker moet lukken ma is idd ook ni men ding en men banden kosten daar ook ietsje teveel voor om dat te doen... 8) dus best eens met de mini op control gaan bij de dealer denk k 2be_is2mini...ciao

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Wo Dec 21, 2005 10:17

minibandit schreef:tjah da kan wel helpen natuurlijk !
een streepke trekken da kan iedereen, maar die 10 sec kloppen das andere koek :oops:
circuit zeg je, waar zoal en vooral met welk ?? :shock:
ne maat van mij doet dat nu nog en nog wel met ne classic mini \:D/

grtz Gunter

Heb lang geleden toen ik nog jong en onbezonnen was met een mini classic(uiteraard)2 seizoenen op Zolder(vooral) af en toe Francorpchamps geraced in de classe tot 1.600cc.

@sscooper:die 7.8 dat wil ik zien :shock:

minicoop
MINI2 - Newbie

one

Berichtdoor minicoop » Do Feb 09, 2006 22:01

met mijn mini one trek ik toch wel een behoorlijk streepje hoor hij slipt zelfs nog behoorlijk snel vind ik tegenover andere wagens

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Vr Mar 24, 2006 15:16

sscooper schreef:onder de 10 sec krijgens is toch simpel... :P ik heb hem rond de 7.8 denk k en is ook mc

Gisteren eens uitgeprobeerd met mijne Mini One met het vermogen van een Cooper. 't Was een beetje natte vingerwerk, want ik zat alleen in de wagen, en puur afgaand op de snelheidsmeter...

8 seconden op teller naar 99 km/h.
Waarom 99? Da's n?t het moment dat ik naar derde moet schakelen, en schakelen en chrono horloge afdrukken tegelijkertijd zie ik niet zitten :? :grin:

Enfin, rekening houdend met de tellerafwijking, en met het feit dat ik toch naar derde zou moeten schakelen om re?el 100 km/h te rijden, denk ik dat het toch moet lukken onder de 10 seconden..

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Zo Mar 26, 2006 21:50

piewietje schreef:
sscooper schreef:onder de 10 sec krijgens is toch simpel... :P ik heb hem rond de 7.8 denk k en is ook mc

Gisteren eens uitgeprobeerd met mijne Mini One met het vermogen van een Cooper. 't Was een beetje natte vingerwerk, want ik zat alleen in de wagen, en puur afgaand op de snelheidsmeter...

8 seconden op teller naar 99 km/h.
Waarom 99? Da's n?t het moment dat ik naar derde moet schakelen, en schakelen en chrono horloge afdrukken tegelijkertijd zie ik niet zitten :? :grin:

Enfin, rekening houdend met de tellerafwijking, en met het feit dat ik toch naar derde zou moeten schakelen om re?el 100 km/h te rijden, denk ik dat het toch moet lukken onder de 10 seconden..

Wanneer schakel jij? Mijn Mini One rijdt iets over de 100 in 2de.. ?

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Zo Mar 26, 2006 22:17

PuijkeN schreef:Wanneer schakel jij? Mijn Mini One rijdt iets over de 100 in 2de.. ?

Ik schakel ergens boven de 6000 rpm, op het moment dat hij dreigt "stil" te vallen.
Hou er ook rekening mee dat elke snelheidsmeter een andere afwijking heeft/kan hebben (bvb. door bandeslijtage).

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Mar 26, 2006 22:43

piewietje schreef:
PuijkeN schreef:Wanneer schakel jij? Mijn Mini One rijdt iets over de 100 in 2de.. ?

Ik schakel ergens boven de 6000 rpm, op het moment dat hij dreigt "stil" te vallen.
Hou er ook rekening mee dat elke snelheidsmeter een andere afwijking heeft/kan hebben (bvb. door bandeslijtage).

de mijne "haalt" dat ook wel maar zit dan al lang boven het "perfecte" vermogen... 8)
je kunt beter iets sneller schakelen blijft dan in de " ideale" vermogenscurve zitten... :wink:

max koppel 140 Nm/3000 t/min
max vermogen 90 pk (66Kw) bij 5500 t/min

dus in die zone ( van 3000 tot 5500 t/min) moet je zitten voor max performance... 8)

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Zo Mar 26, 2006 23:04

Idd G?nther,

Zelfs met een Cooper schakel je het vlotst op rond de 4.500 rpm. Al wat je doortrekt naar boven toe zonder tijdig trapje hoger te schakelen is verloren moeite.
Doortrekken naar 5.500 ? 6.000 rpm is leuk voor de sound, maar ik rij ze er in ??n versnelling hoger zo af hoor :grin:

Jan

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Mar 26, 2006 23:08

grand_cru schreef:Idd G?nther,

Zelfs met een Cooper schakel je het vlotst op rond de 4.500 rpm. Al wat je doortrekt naar boven toe zonder tijdig trapje hoger te schakelen is verloren moeite.
Doortrekken naar 5.500 ? 6.000 rpm is leuk voor de sound, maar ik rij ze er in ??n versnelling hoger zo af hoor :grin:

Jan

thnx Jan, maar zeg maar gewoon Gunter hoor...zonder buitenlandse invloeden... :wink:

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Ma Mar 27, 2006 8:13

minibandit schreef:max koppel 140 Nm/3000 t/min
max vermogen 90 pk (66Kw) bij 5500 t/min

dus in die zone ( van 3000 tot 5500 t/min) moet je zitten voor max performance... 8)

Ik rij met een One, maar het hem laten chiptunen naar Cooper, dus:
115 pk bij 6000 rpm,
150 Nm bij 4500 rpm.
Het verschil tussen de One en de Cooper is het makkelijker doortrekken naar de rode zone, en een duwtje in de rug vanaf +/- 4000 rpm (bij de Cooper).

Tegelijkertijd ben ik nog ??n van die ouwe r*kkers :grin: , die eerder afgaat op zijn gevoel, ipv op naakte cijfers, om het ideale schakelmoment te bepalen :grin: .

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Mar 27, 2006 10:55

piewietje schreef:Tegelijkertijd ben ik nog ??n van die ouwe r*kkers :grin: , die eerder afgaat op zijn gevoel, ipv op naakte cijfers, om het ideale schakelmoment te bepalen :grin: .

ben ook zo'n ouwe r*kker, maar heb toch al ondervonden dat het gevoel... :roll:
waar je over spreekt eerder het gehoor is, en dat werkt nogal misleidend
als het aankomt op vermogen...(herkennen) :oops: 8)

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Ma Mar 27, 2006 11:18

minibandit schreef: ...maar heb toch al ondervonden dat het gevoel... :roll: waar je over spreekt eerder het gehoor is, en dat werkt nogal misleidend

We hebben het hier over een gevoelskwestie, dus van exacte wetenschap is inderdaad niet direct sprake 8)

Maar ik ga toch niet zozeer af op mijn gehoor, maar eerder op het aanvoelen: wanneer komt ie in zijn "dip", wanneer gaat het vermogen zakken, waardoor je maar beter kan schakelen... :wink:

PuijkeN
MINI Driver

Berichtdoor PuijkeN » Ma Mar 27, 2006 11:25

Mja idd... de mijne gaat ook tot 7000rpm, maar daar moet je zeker niet zijn wil je topvermogen halen!! Ikzelf schakel rond de 6500rpm als ik eventjes alles wil geven... (net voor het rood dus). Veel hoger heeft geen zin...

grand_cru schreef:Idd G?nther,

Doortrekken naar 5.500 ? 6.000 rpm is leuk voor de sound, maar ik rij ze er in ??n versnelling hoger zo af hoor

Jan

Hier moet ik je volledig ONGELIJK in geven! Jij zegt het vlotste te schakelen rond de 4500rpm, waardoor de motor terugvalt naar 3000rpm? Dan rij je echt niet op je snelste hoor... als ik doorrij tot 6000-6500rpm en dan schakel valt ie terug net boven de 5000rpm... dan zit ik een pak dichter tegen men topvermogen dan jouw manier van schakelen hoor! Een Mini is in mijn mening toch wel een redelijk hoogtoerig blokje... hij gaat pas echt snel op 4000-4500rpm!!

@ Minibandit:

De jouwe haalt ook 100 in 2de zeg je, maar jij zit dan waarschijnlijk al over je topvermogen (Mini One veronderstel ik?)... de mijne trekt na 5500 nog steeds snel door hoor, je voelt zelfs nog een lichte boost op dat toerental (niet zo sterk als rond de 4000-4500).

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Mar 27, 2006 12:05

PuijkeN schreef:@ Minibandit:

De jouwe haalt ook 100 in 2de zeg je, maar jij zit dan waarschijnlijk al over je topvermogen (Mini One veronderstel ik?)... de mijne trekt na 5500 nog steeds snel door hoor, je voelt zelfs nog een lichte boost op dat toerental (niet zo sterk als rond de 4000-4500).

idd "voel" dan al een soort afvlakking...ben dus rapper naar 100 in derde :wink: !!!!

Terug naar “Engine & Performance”