Uitlaat vervangen?

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Uitlaat vervangen?

Berichtdoor Number 19 » Za Feb 25, 2006 11:55

Ik zou graag mijn uitlaat vervangen door mijn Remus die ik nog liggen heb. Ik heb daarjuist onder de auto gekropen maar kreeg de 3 bouten niet los! Kan ik die echt niet loskrijgen zonder een powertool (ze zijn helemaal vastgeroest)? Ik kan er misschien nog wat kruipolie opdoen?

Enige handige harry voor handige tips?

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Za Feb 25, 2006 13:54

beetje kruipolie opspuiten en laten inwerken, een tikje met een hamer erop kan soms ook helpen, verder... goe gereedschap

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Za Feb 25, 2006 20:05

beetje kruipolie (vb WD 40) in combinatie met beetje gewone olie, doet wonderen... :wink:
kruipolie regelmatig herhalen gedurende enkele dagen, komt wel goed
Cola zou ook een enorm goede roestoplosser zijn... :P

gewoon bij montage een beetje grafiet of alu vet op de schroefdraad aanbrengen, da spel komt nooit meer vast !! :x

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Za Feb 25, 2006 20:48

snans schreef:beetje kruipolie opspuiten en laten inwerken, een tikje met een hamer erop kan soms ook helpen, verder... goe gereedschap



zo zou ik het ook doen

Gebruikersavatar
Sleefje
MINI Fan
Berichten: 193
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Amersfoort, Nederland
Contact:

Berichtdoor Sleefje » Za Feb 25, 2006 22:21

Wat ik vroeger heb geleerd is een beetje cola te gebruiken (kwastje ofzo). Door de koolzuur schijnt het los te gaan :roll:

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Feb 26, 2006 13:14

Cola is idd een goede roest-verdelger.
En zoals al vermeld beetje vet bij montage doet wonderen voor de volgende keer.

Groetjes Wim

Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor Number 19 » Zo Feb 26, 2006 13:26

Yep gasten! Cola en kruipolie werken inderdaad! Ik heb mij gisteren in de makro dan toch maar een compressor en bouloneuse gekocht.

Probleem is dat ik alweer vastzit!

Ik heb 2 bouten kunnen losdraaien maar de bovenste van de fles kan ik niet losmaken omdat mijn hitteschild in de weg zit.

Bovendien krijg ik mijn uitlaat niet uit die rubbers.
Ik heb rechtsachteren 2 bruine rubbers (standaard). De ene heb ik losgevezen, de andere wat vaseline aangedaan maar die krijg ik er niet uit. Omdat mijn uitlaat op maat gemaakt is, heeft die gast van Skytune 3 extra rubbers geplaatst. 2 linksachteren en 1 voor de einddemper zelf. HOe moet ik die staafjes eruit krijgen? Het ene staafje gaat naar beneden en het andere staafje gaat naar boven. Met vaseline krijg ik er wel beweging in maar ik krijg die rubbers er niet af. Hoe verder je de rubber schuift, hoe meer de rubber wordt uitgerokken en vast komt te zitten!

Pfff...Een uitlaat vervangen is niet zo simpel.

Moest er iemand weer zo vriendelijk kunnen zijn om een tip te geven. Thanks

Gebruikersavatar
Sleefje
MINI Fan
Berichten: 193
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Amersfoort, Nederland
Contact:

Berichtdoor Sleefje » Zo Feb 26, 2006 14:17

Zou je niet direct een antwoord kunnen geven :(

Heb wel een link waar installatie van uitlaat voor cooper s staat beschreven. Ze hebben het ook over een hitte-schild. Misschien heb je wat aan :)

Heb ook nog een link kunnen vinden op motoringfile.

Succes ben erg benieuwd of het gelukt is. :)

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Feb 26, 2006 16:33

En als je de rubber opwarmt met een haardroger zou die dan niet wat losser komen denk je??

T'is maar een ideetje

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Zo Feb 26, 2006 21:42

Simpel : voor de rubbers, gebruik siliconenspray, voor vastgeroeste moeren/bouten, opwarmen met een lasbrander (op klein vermogen). Wel oppassen met de lasbrander in de buurt van de rubbers.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Feb 27, 2006 19:10

varavital schreef:Simpel : voor de rubbers, gebruik siliconenspray, voor vastgeroeste moeren/bouten, opwarmen met een lasbrander (op klein vermogen). Wel oppassen met de lasbrander in de buurt van de rubbers.


en in de buurt van benzinetank en leidingen...
OK verwarmen helpt zeker, maar is meestal de allerlaatste "oplossing"
vanwege niet altijd mogelijk... 8)

ps : en simpel wel ja als je zo'n installatie(lasbrander) hebt toch :-k

Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor Number 19 » Di Feb 28, 2006 16:10

Het is uiteindelijk gelukt! Maar helaas kan ik niet trots zijn op mezelf. Ik heb niet alleen gekunnen :(

De rubbers deden echt moelijk. Vaseline, kruipolie, ... het had allemaal geen baat. We hebben er uiteindelijk met twee aan liggen sleuren om de einddemper los te krijgen.


Het resultaat is hier op te zien;
http://community.webshots.com/myphotos?action=viewAllPhotos&albumID=293065145&ran=6099

Nogmaals bedankt voor de tips

Gebruikersavatar
MODjo
MINI Driver
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 Jun 2004
Locatie: Leuven

Berichtdoor MODjo » Di Feb 28, 2006 16:21

Sleefje schreef:Wat ik vroeger heb geleerd is een beetje cola te gebruiken (kwastje ofzo). Door de koolzuur schijnt het los te gaan :roll:


Dat is niet door het koolzuur hoor. Leg maar eens een stuk biefstuk een dag of 4 in een kom met cola. Veel blijft er niet meer van over, weet ge ineens ook hoe gezond het is :grin:

Gebruikersavatar
Beachboyke69
MINI Freak
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 Feb 2006
Locatie: Gent

Berichtdoor Beachboyke69 » Di Feb 28, 2006 17:53

klaus gade uwen dubbele later terug opsteken of gade em verkopen ?
:grin: :grin: :grin:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Feb 28, 2006 19:44

euhm "klaus" wa gaat ge met da gat in uwen bumper aanvangen... :shock:

Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor Number 19 » Wo Mar 01, 2006 17:46

:( Ja dat gat is minder h?!

Ik heb vandaag een offerte gevraagd bij Borgeind om een nieuwe bumper te steken!

Ik ga de bumper met 2 gaten opzij leggen samen met de dubbele uitlaat en eventueel terugplaatsen als ik de Mini hou voor uitsluitend weekend gebruik.

De JCW uitlaten zijn echt een muzikaal genot voor korte ritjes maar voor dagelijks gebruik te veel. Ik moet dagelijks naar Aalst pendelen en boven de 120 versta ik mijn radio niet meer dus ja ...

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Wo Mar 01, 2006 18:39

Number 19 schreef::( Ja dat gat is minder h?!

Ik heb vandaag een offerte gevraagd bij Borgeind om een nieuwe bumper te steken!


hey 19 er zijn toch genoeg occ bumpers op de markt... :shock:
ebay, kapaza, 2dehands... :wink:

al die MINI's die een aerokitje of ander "een after market kit" steken hebben...
genoeg op overschot als je het mij vraagt :D
plaats em hier ff op gezocht , zal in ieder geval goedkoper zijn :oops:


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast