Uitlaat vervangen?
Uitlaat vervangen?
Ik zou graag mijn uitlaat vervangen door mijn Remus die ik nog liggen heb. Ik heb daarjuist onder de auto gekropen maar kreeg de 3 bouten niet los! Kan ik die echt niet loskrijgen zonder een powertool (ze zijn helemaal vastgeroest)? Ik kan er misschien nog wat kruipolie opdoen?
Enige handige harry voor handige tips?
Enige handige harry voor handige tips?
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
beetje kruipolie (vb WD 40) in combinatie met beetje gewone olie, doet wonderen...
kruipolie regelmatig herhalen gedurende enkele dagen, komt wel goed
Cola zou ook een enorm goede roestoplosser zijn...
gewoon bij montage een beetje grafiet of alu vet op de schroefdraad aanbrengen, da spel komt nooit meer vast !!

kruipolie regelmatig herhalen gedurende enkele dagen, komt wel goed
Cola zou ook een enorm goede roestoplosser zijn...

gewoon bij montage een beetje grafiet of alu vet op de schroefdraad aanbrengen, da spel komt nooit meer vast !!

Yep gasten! Cola en kruipolie werken inderdaad! Ik heb mij gisteren in de makro dan toch maar een compressor en bouloneuse gekocht.
Probleem is dat ik alweer vastzit!
Ik heb 2 bouten kunnen losdraaien maar de bovenste van de fles kan ik niet losmaken omdat mijn hitteschild in de weg zit.
Bovendien krijg ik mijn uitlaat niet uit die rubbers.
Ik heb rechtsachteren 2 bruine rubbers (standaard). De ene heb ik losgevezen, de andere wat vaseline aangedaan maar die krijg ik er niet uit. Omdat mijn uitlaat op maat gemaakt is, heeft die gast van Skytune 3 extra rubbers geplaatst. 2 linksachteren en 1 voor de einddemper zelf. HOe moet ik die staafjes eruit krijgen? Het ene staafje gaat naar beneden en het andere staafje gaat naar boven. Met vaseline krijg ik er wel beweging in maar ik krijg die rubbers er niet af. Hoe verder je de rubber schuift, hoe meer de rubber wordt uitgerokken en vast komt te zitten!
Pfff...Een uitlaat vervangen is niet zo simpel.
Moest er iemand weer zo vriendelijk kunnen zijn om een tip te geven. Thanks
Probleem is dat ik alweer vastzit!
Ik heb 2 bouten kunnen losdraaien maar de bovenste van de fles kan ik niet losmaken omdat mijn hitteschild in de weg zit.
Bovendien krijg ik mijn uitlaat niet uit die rubbers.
Ik heb rechtsachteren 2 bruine rubbers (standaard). De ene heb ik losgevezen, de andere wat vaseline aangedaan maar die krijg ik er niet uit. Omdat mijn uitlaat op maat gemaakt is, heeft die gast van Skytune 3 extra rubbers geplaatst. 2 linksachteren en 1 voor de einddemper zelf. HOe moet ik die staafjes eruit krijgen? Het ene staafje gaat naar beneden en het andere staafje gaat naar boven. Met vaseline krijg ik er wel beweging in maar ik krijg die rubbers er niet af. Hoe verder je de rubber schuift, hoe meer de rubber wordt uitgerokken en vast komt te zitten!
Pfff...Een uitlaat vervangen is niet zo simpel.
Moest er iemand weer zo vriendelijk kunnen zijn om een tip te geven. Thanks
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
varavital schreef:Simpel : voor de rubbers, gebruik siliconenspray, voor vastgeroeste moeren/bouten, opwarmen met een lasbrander (op klein vermogen). Wel oppassen met de lasbrander in de buurt van de rubbers.
en in de buurt van benzinetank en leidingen...
OK verwarmen helpt zeker, maar is meestal de allerlaatste "oplossing"
vanwege niet altijd mogelijk...

ps : en simpel wel ja als je zo'n installatie(lasbrander) hebt toch

Het is uiteindelijk gelukt! Maar helaas kan ik niet trots zijn op mezelf. Ik heb niet alleen gekunnen
De rubbers deden echt moelijk. Vaseline, kruipolie, ... het had allemaal geen baat. We hebben er uiteindelijk met twee aan liggen sleuren om de einddemper los te krijgen.
Het resultaat is hier op te zien;
http://community.webshots.com/myphotos?action=viewAllPhotos&albumID=293065145&ran=6099
Nogmaals bedankt voor de tips

De rubbers deden echt moelijk. Vaseline, kruipolie, ... het had allemaal geen baat. We hebben er uiteindelijk met twee aan liggen sleuren om de einddemper los te krijgen.
Het resultaat is hier op te zien;
http://community.webshots.com/myphotos?action=viewAllPhotos&albumID=293065145&ran=6099
Nogmaals bedankt voor de tips
Sleefje schreef:Wat ik vroeger heb geleerd is een beetje cola te gebruiken (kwastje ofzo). Door de koolzuur schijnt het los te gaan
Dat is niet door het koolzuur hoor. Leg maar eens een stuk biefstuk een dag of 4 in een kom met cola. Veel blijft er niet meer van over, weet ge ineens ook hoe gezond het is

- Beachboyke69
- MINI Freak
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 08 Feb 2006
- Locatie: Gent
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:

Ik heb vandaag een offerte gevraagd bij Borgeind om een nieuwe bumper te steken!
Ik ga de bumper met 2 gaten opzij leggen samen met de dubbele uitlaat en eventueel terugplaatsen als ik de Mini hou voor uitsluitend weekend gebruik.
De JCW uitlaten zijn echt een muzikaal genot voor korte ritjes maar voor dagelijks gebruik te veel. Ik moet dagelijks naar Aalst pendelen en boven de 120 versta ik mijn radio niet meer dus ja ...
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Number 19 schreef::( Ja dat gat is minder h?!
Ik heb vandaag een offerte gevraagd bij Borgeind om een nieuwe bumper te steken!
hey 19 er zijn toch genoeg occ bumpers op de markt...

ebay, kapaza, 2dehands...

al die MINI's die een aerokitje of ander "een after market kit" steken hebben...
genoeg op overschot als je het mij vraagt

plaats em hier ff op gezocht , zal in ieder geval goedkoper zijn

Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten