versnellingsbak naar de foeter ...

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Bocoow
MINI2 - Newbie

versnellingsbak naar de foeter ...

Berichtdoor Bocoow » Za Sep 16, 2006 20:44

Ik heb nu ongeveer anderhalve maand een mini one van 2002 met nu 82 000 km ... ratelend geluid bij het rijden (vooral in eerste en tweede versnelling) en bij het induwen van koppeling is het geluidje wonderbaarlijk verdwenen !

Langs bmw-garage voor info te vragen ... versnellingsbak kapot ! Garage heeft brief gestuurd naar bmw omdat ze het zelf redelijk verdacht vinden dat deze nu al kapot is ! Fingers crossed dat bmw wil tussenkomen, anders dure grap. Blijkbaar zijn die versnellingsbakken van die versie mini ook niet om over naar huis te schrijven !

Nog iemand ervaring mee ?

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Zo Sep 17, 2006 0:58

ikzelf heb er geen ervaring mee, maar heb al wel redelijk wat posts van mensen gelezen met hetzelfde probleem :? ik peis dat er al redelijk wat oude generatie versnelingsbakken stuk gegaan zijn :? , normaal zou je dealer dit moeten weten, daar dit een gekend probleem is

ik denk dat het belanrijk is hoe en waar je je mini gekocht hebt, is het een mini next..., of heb je hem particulier gekocht, of bij een garagist..., heb je daar garantie gekregen dan :?:

ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar ik vrees het ergste als het geen mini next is..., en ga maar zitten als je de prijs hoort en je dat uit je eigen portefeule moet neertellen :?

maar ik hoop dat ik er serieus naastzit en dat BMW een coulance regeling voorsteld :)

hopelijk kan hier iemand op reageren met ervaring van deze situatie

veel succes alvast :wink:

grtz DC

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Sep 17, 2006 11:08

Ja da's minder eh ... De mijne is nu uit garantie en ik hoop echt dat ik dit niet tegenkom ...! Het is een probleem die veel voorkomt bij de oudere modellen :?, mss houden ze daar rekening mee.

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Zo Sep 17, 2006 18:27

de mijne is ook geen mininext maar ook al twee keer iets laten maken op kosten van bmw. als iets kapot gaat terwijl de verwachte levensduur bijlange nog niet bereikt is vind ik het maar normaal dat deze kosteloos vervangen word.
kan zijn dat ge juist de werkuren moet betalen, heb ik ook al gehad

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Zo Sep 17, 2006 21:06

dacht dat er bij onze noorderburen iemand met hetzelfde probleem zat, en alles zelf heeft kunnen betalen...,

maar ik vind ook dat ze, als het onderdeel zich binnen abnormale tijd begeeft, ze het moeten vervangen op hun kosten hoor

grtz :wink:

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Ma Sep 18, 2006 9:57

Mijne is maand of 2 geleden kostenloos vervangen (enkel de meerprijs op de standaard werkuren betaald). Een Cooper van 2002, wel nog maar 50000 km. Denk wel dat het beperkt aantal km de doorslag heeft gegeven... En er was al eens onder garantie aan gewerkt bij de oorspronkelijke eigenaar. Particulier gekocht. Ga wel naar de garage waar hij oorspronkelijk vandaan kwam en altijd op onderhoud is geweest.

Bocoow
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Bocoow » Ma Sep 25, 2006 22:29

Eeejos ... mini is gemaakt ... BMW is voor 70 procent tussengekomen bij de aankoop van de versnellingsbak, dus dat betekende nog 30 procent voor ons + werkuren ! Oefies, toch net iets lagere rekening dan voordien gedacht werd !

Thanks iedereen voor de antwoorden !

En nu kunnen we morgen terug rondsjeezen, want na 2 weken mis je een mini enorm !

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Sep 26, 2006 0:34

:) wat een meevaller, veel genot morgen dan :wink:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Sep 26, 2006 14:53

Dave C schreef::) wat een meevaller, veel genot morgen dan :wink:

of hoe een tegenvaller toch een beetje meevaller kan worden... :shock: :?
hopelijk heb je nu iets langer geniet van je MINI... :wink:

Evi
MINI-aholic

Berichtdoor Evi » Di Sep 26, 2006 20:27

Hele opluchting zekers ... Geniet er maar weer van nu !

Terug naar “Problemen en fouten”