Ik heb nu ongeveer anderhalve maand een mini one van 2002 met nu 82 000 km ... ratelend geluid bij het rijden (vooral in eerste en tweede versnelling) en bij het induwen van koppeling is het geluidje wonderbaarlijk verdwenen !
Langs bmw-garage voor info te vragen ... versnellingsbak kapot ! Garage heeft brief gestuurd naar bmw omdat ze het zelf redelijk verdacht vinden dat deze nu al kapot is ! Fingers crossed dat bmw wil tussenkomen, anders dure grap. Blijkbaar zijn die versnellingsbakken van die versie mini ook niet om over naar huis te schrijven !
Nog iemand ervaring mee ?
versnellingsbak naar de foeter ...
- Dave C
- MINI Master
ikzelf heb er geen ervaring mee, maar heb al wel redelijk wat posts van mensen gelezen met hetzelfde probleem
ik peis dat er al redelijk wat oude generatie versnelingsbakken stuk gegaan zijn
, normaal zou je dealer dit moeten weten, daar dit een gekend probleem is
ik denk dat het belanrijk is hoe en waar je je mini gekocht hebt, is het een mini next..., of heb je hem particulier gekocht, of bij een garagist..., heb je daar garantie gekregen dan
ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar ik vrees het ergste als het geen mini next is..., en ga maar zitten als je de prijs hoort en je dat uit je eigen portefeule moet neertellen
maar ik hoop dat ik er serieus naastzit en dat BMW een coulance regeling voorsteld
hopelijk kan hier iemand op reageren met ervaring van deze situatie
veel succes alvast
grtz DC

ik denk dat het belanrijk is hoe en waar je je mini gekocht hebt, is het een mini next..., of heb je hem particulier gekocht, of bij een garagist..., heb je daar garantie gekregen dan

ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar ik vrees het ergste als het geen mini next is..., en ga maar zitten als je de prijs hoort en je dat uit je eigen portefeule moet neertellen

maar ik hoop dat ik er serieus naastzit en dat BMW een coulance regeling voorsteld

hopelijk kan hier iemand op reageren met ervaring van deze situatie
veel succes alvast

grtz DC
Mijne is maand of 2 geleden kostenloos vervangen (enkel de meerprijs op de standaard werkuren betaald). Een Cooper van 2002, wel nog maar 50000 km. Denk wel dat het beperkt aantal km de doorslag heeft gegeven... En er was al eens onder garantie aan gewerkt bij de oorspronkelijke eigenaar. Particulier gekocht. Ga wel naar de garage waar hij oorspronkelijk vandaan kwam en altijd op onderhoud is geweest.
Eeejos ... mini is gemaakt ... BMW is voor 70 procent tussengekomen bij de aankoop van de versnellingsbak, dus dat betekende nog 30 procent voor ons + werkuren ! Oefies, toch net iets lagere rekening dan voordien gedacht werd !
Thanks iedereen voor de antwoorden !
En nu kunnen we morgen terug rondsjeezen, want na 2 weken mis je een mini enorm !
Thanks iedereen voor de antwoorden !
En nu kunnen we morgen terug rondsjeezen, want na 2 weken mis je een mini enorm !
- minibandit
- MINI Nutter
Terug naar “Problemen en fouten”