Het is zover ... naar de keuring (eindelijk ok)

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Apr 04, 2006 17:36

Neenee,

de kost is als volgt

Boete wegens te laat 5 euro
1e keuring < 3.5t 3 euro
Keuring personenwagen 24.5 euro
TUNING rapport 6 euro
2x validatie tuning 12 euro
Tuning onderzoek CAT C 24.5 euro
Milieukeuring 3 euro

:roll:
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Apr 04, 2006 17:36

Het enigste waar ik voor vreesde he .. geperforeerde brembo remschijven.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Di Apr 04, 2006 17:38

is nochtans toegestaan, geen papieren van ??

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Apr 04, 2006 17:39

ja TUV maar dat geldde niet .. het moest GOCA of EU zijn
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Apr 04, 2006 17:39

allee dat ze daar nu over vallen

Gebruikersavatar
new mini
MINI Driver
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 Feb 2006
Locatie: Hoekschewaard NL

Berichtdoor new mini » Di Apr 04, 2006 17:40

Zo dat is mooi balen dan zeg!

Kan je dat niet laten veranderen waar je ze gekocht hebt?? :oops:

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Apr 04, 2006 17:42

Wim, ik ben in Kontich geweest he.. typisch.

Ik moest wel, anders geraak ik daar nooit op tijd voor of na het werk. :?
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Di Apr 04, 2006 17:43

YELLOW_DINO schreef:allee dat ze daar nu over vallen

Ze vallen over waar ze zin in hebben. Ben verleden jaar met "onzen andere" met volledig rondom getinte ruiten
zonder ??n probleem door de schouwing geraakt. Dit jaar afgekeurd met identiek dezelfde wagen. De persoon
die de wagen dit jaar keurde "vond de ruiten te donker", verleden jaar waren dat nochtans dezelfde .....

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Apr 04, 2006 17:44

Morty schreef:Wim, ik ben in Kontich geweest he.. typisch.

Ik moest wel, anders geraak ik daar nooit op tijd voor of na het werk. :?


Tja daar kunnen ze wel een stukske zeveren over die dingen

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Di Apr 04, 2006 17:45

Dat is inderdaad om van achterover te vallen [-(

Dan installeert een mens betere stoppers (dus meer veiligheid) en dan is 't nog niet goed ook [-X
Dus moet van GOCA zelf gehomologeerd zijn of gewoon CE/EU?

Gebruikersavatar
sminnen
MINI-aholic
Berichten: 733
Lid geworden op: 05 Mei 2004
Locatie: Berchem

Berichtdoor sminnen » Di Apr 04, 2006 17:46

Morty schreef:Het enigste waar ik voor vreesde he .. geperforeerde brembo remschijven.


Allez bon... dan weet ik wat mij volgend jaar te doen staat...

Naar Heist-op-den-Berg naar de keuring :grin:

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Apr 04, 2006 17:51

Wally schreef:
YELLOW_DINO schreef:allee dat ze daar nu over vallen

Ze vallen over waar ze zin in hebben. Ben verleden jaar met "onzen andere" met volledig rondom getinte ruiten
zonder ??n probleem door de schouwing geraakt. Dit jaar afgekeurd met identiek dezelfde wagen. De persoon
die de wagen dit jaar keurde "vond de ruiten te donker", verleden jaar waren dat nochtans dezelfde .....


Ge moet ze mij niet leren kennen die gasten van Kontich.
Ben daar al elk jaar naartoe geweest met mijn classic(R.I.P) en dat was ook elk jaar iets anders en nooit over dingen die echt belangrijk waren zoals een gat in het chassis en een gat naast de deurbalken.Nee die zagen ze niet maar het feit dat de auto TE LANG was daar vielen ze over.

Nu het is een zeer spijtige zaak dat de ene het zo ziet en de andere anders dat helpt ons geen bal voorruit,zeker niet in Morty zijn geval.Ons op kosten jagen dat doen ze graag want nu moet hij terug naar de garage en door een erkend installateur geplaatst laten worden.

Gebruikersavatar
b-r mini
MINI Driver
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 Mar 2006

Berichtdoor b-r mini » Di Apr 04, 2006 17:53

:? Ik was nog wel aan 't twijfelen: volgende auto op Belgisch kenteken, 40% goedkoper dan hier in Nederland. Maar ja, als je iets aan de auto verranderd wat ten goede komt aan de prestatie van de auto (motorvermogen, wegligging, remmen enz.) dan mag dat weer niet in Belgi?... :shock:

Had je de rest wel laten zitten, zoals upper en lower brace, luchtfilter en verlaging?


Trouwens: een van die managers op bedrijf waar ik een bijbaan heb heeft een Nissan 350Z 'Special Edition', deze heeft standaard Brembo's. Hoe gaat zoiets in Belgi

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Di Apr 04, 2006 17:57

YELLOW_DINO schreef:Ge moet ze mij niet leren kennen die gasten van Kontich.

Ben wel niet in Kontich geweest, wel in Halle bij Brussel. Maar 't lijkt er op dat ze daar al even wispelturig te werk gaan ..... :x

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Apr 04, 2006 17:58

Wally schreef:
YELLOW_DINO schreef:Ge moet ze mij niet leren kennen die gasten van Kontich.

Ben wel niet in Kontich geweest, wel in Halle bij Brussel. Maar 't lijkt er op dat ze daar al even wispelturig te werk gaan ..... :x


Volgens mij zitten die gasten overal in die technische keuringen.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Apr 04, 2006 18:01

Mag ik met dat attest eigenlijk nog op de baan???
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Apr 04, 2006 18:04

Kan goed zijn dat je dat dan weer hebt is mss enkel voor op circuit of zo.
Ik ken het ook niet maar het klinkt wel zo een beetje race-achtig.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Apr 04, 2006 19:48

b-r mini schreef:Had je de rest wel laten zitten, zoals upper en lower brace, luchtfilter en verlaging?

Trouwens: een van die managers op bedrijf waar ik een bijbaan heb heeft een Nissan 350Z 'Special Edition', deze heeft standaard Brembo's. Hoe gaat zoiets in Belgi??


Strutbraces eraf gehaald, uit voorzorg. De bovenste zou mogen blijven hoor ik enerzijds, afgekeurd hoor ik anderzijds.
Luchtfilter, verlaging was geen probleem (verlaging mits attest)

Wat betreft de Nissan. Als het er standaard op staat, dan staat dit ook op het homologatie attest (zoals bij Porsche) en dan mag het wel.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Di Apr 04, 2006 20:26

Belgi? is een apeland :evil:

laat ons str*t eten en van de zee drinken
dan schijt*n we wel een betere wereld bij??n :D :D :D

Gebruikersavatar
b-r mini
MINI Driver
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 Mar 2006

Berichtdoor b-r mini » Di Apr 04, 2006 20:42

Dave C schreef:Belgi? is een apeland :evil:

laat ons str*t eten en van de zee drinken
dan schijt*n we wel een betere wereld bij??n :D :D :D

Nederland kan er ook wat van... :?


Terug naar “General MINI Talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten