Daarnaast, voor de overname van mijn oude wagen (Citro?n): 2000 Euro gekregen bij de dealer waar ik de Mini heb aangekocht.
Ter vergelijking, bij Citro?n zelf kreeg ik er 1000 Euro voor (maar de aankoopkorting lag daar hoger dan 8%, dus dat is appelen met peren vergelijken), bij een opkoper van oude auto's kon ik er slechts 1200 Euro voor krijgen.
Mijn gevoel zegt mij dat een dealer (en ik heb het nu niet specifiek over BMW) hogere kortingen zal geven bij overname oude wagen, en dan minder voor je oude knar. Tip: eerst onderhandelen over de prijs van aankoop, zonder te vermelden dat een oude auto overgenomen moet worden. Dan pas vragen wat je voor je oud blik krijgt, en o.b.v. die laatse prijs de markt verkennen om te zien of je ergens meer voor je afdankertje kan krijgen

Algemeen wil ik er nog aan toevoegen (en voor mij geldt dat ook voor andere zaken dan auto's): ik ben bereid meer te betalen voor iets bij aankoop, als er een betere service na verkoop aanvasthangt.
Bvb.: ik zit al aan mijn 4de Yamaha motor. Toch zou ik bij andere merken ook mijn ding kunnen vinden. Maar ik ben danig tevreden over mijn dealer hier om de hoek, dat ik voorlopig bij Yamaha blijf...